THEPOWERGAME
Σε χρυσοτόκο όρνιθα για το λιανεμπόριο εξελίσσεται το e-commerce, με τις online πωλήσεις στην Ελλάδα να ξεπερνούν τα 17,3 δισ. ευρώ το 2023 και τη χώρα μας να μετρά 102.900 e-shops. Μάλιστα, η Ελλάδα βρίσκεται για το 2023 στο μέσον της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με τον μεγαλύτερο αριθμό e-shops στον κόσμο.
Για την ακρίβεια, για το 2023 η Ελλάδα τοποθετείται στην 25η θέση ανάμεσα σε 50 χώρες ανά τον πλανήτη με βάση τον αριθμό των e-shops που φιλοξενούνται επί ελληνικού εδάφους, με τις online πωλήσεις να εξελίσσονται σε κομβική οικονομική δραστηριότητα για τη χώρα, εισφέροντας ήδη το 7,9% του εγχώριου ΑΕΠ (έναντι 7,5% το 2022).
Η Ελλάδα με τα 102.900 e-commerce sites βρίσκεται πάνω από τη Νέα Ζηλανδία (102.500 e-shops), τη Δανία (με 99.200), την Τσέχικη Δημοκρατία (με 96.800), την Αργεντινή (με 96.600 sites), αλλά και από την Ινδονησία (με 89.000 e-shops).
Η ακτινογραφία των e-commerce sites του πλανήτη για το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται σε έκθεση της εταιρείας ψηφιακού marketing και online πωλήσεων Markinblog.com, δείχνει ότι σήμερα υπάρχουν παγκοσμίως 26,5 εκατ. e-shops, με τις ΗΠΑ να φιλοξενούν περισσότερα από τα μισά εξ αυτών και συγκριμένα 13.980 εκατ. e-shops (ήτοι το 53%).
Η παγκόσμια αυτή πρωτιά συνδέεται με την εξαιρετικά ψηφιοποιημένη φύση της αμερικανικής οικονομίας και τον σημαντικό ρόλο των διαδικτυακών αγορών στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Παγκόσμιες υπερδυνάμεις στο e–shopping
Δεύτερη υπερδύναμη του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2023 είναι η Μεγάλη Βρετανία με 1.239 εκατ. e-shops, ενώ στην τρίτη θέση της διεθνούς κατάταξης βρίσκεται για το τρέχον έτος η Βραζιλία με 731.900 e-commerce sites. Μια θέση στο παγκόσμιο top5 των χωρών με τον μεγαλύτερο αριθμό e-shops έχει η Γερμανία με 724.800 και η Αυστραλία με 645.300.
Τις πρώτες δέκα θέσεις της ίδιας κατάταξης συμπληρώνουν η Γαλλία στην 6η θέση με 568.600, η Ρωσία με 547.600, η Ιταλία με 490.400 e-shops, ο Καναδάς με 472.000 και η Ινδία με 432.700.
Τα δεδομένα δείχνουν ισχυρή παρουσία ευρωπαϊκών χωρών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Ρωσία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Πολωνία και άλλες να βρίσκονται στις πρώτες 20. Οι ευρωπαϊκές επιδόσεις είναι ενδεικτικές της ωριμότητας και του υψηλού ποσοστού υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη.
Στο top20 εκπροσωπούνται επίσης μικρότερες χώρες, όπως η Σιγκαπούρη, η Ιρλανδία και η Νέα Ζηλανδία, υποδεικνύοντας ότι το μέγεθος δεν αποτελεί περιοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Νιγηρία, το Πακιστάν και η Ινδονησία, αν και βρίσκονται στο χαμηλότερο άκρο της κατάταξης, εξακολουθούν να έχουν σημαντικό αριθμό ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που δείχνει την αυξανόμενη δυναμική των διαδικτυακών επιχειρήσεων σε αυτές τις περιοχές.
Εκτοξεύεται ο αριθμός των e–shops
Ο αριθμός των ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου σχεδόν τριπλασιάστηκε, παγκοσμίως, μεταξύ 2019 και 2023, αυξανόμενος από τα 9,2 εκατ. του 2019 σε 26,5 εκατ. σήμερα.
Η σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την πανδημία της COVID 19, η οποία οδήγησε σε ετήσια αύξηση 204% στα e-commerce sites μόνο το 2021, ανεβάζοντας τον αριθμό από 9,7 εκατ. το 2020 στον εντυπωσιακό αριθμό των 19,8 εκατ.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το Shopify είναι η #1 πιο δημοφιλής τεχνολογία δημιουργίας site ηλεκτρονικού εμπορίου, με μερίδιο αγοράς άνω του 15% και σχεδόν 4 εκατ. ιστότοπους παγκοσμίως να τη χρησιμοποιούν. Το WooCommerce και το Squarespace eCommerce ακολουθούν με μερίδια 13,85% και 4,74% αντίστοιχα. Ακολουθούν το Squarespace eCommerce (4,74%) και το Ecwid (3,55%), ενώ όλες οι άλλες πλατφόρμες αντιπροσωπεύουν λίγο περισσότερο από το 62% της αγοράς.