THEPOWERGAME
«Η Ελλάδα αποτελεί αγορά-κλειδί και είναι κομβική για το Viber. Γι’ αυτό αυξάνουμε το επενδυτικό μας αποτύπωμα στη χώρα και λανσάρουμε πρώτα στην ελληνική αγορά παγκόσμιες καινοτόμες υπηρεσίες». Με αυτόν τον τρόπο ο Ritesh Shah, αντιπρόεδρος Fintech και Business Solutions στη Rakuten Viber, περιέγραψε χθες τη στενή σχέση του Viber με την Ελλάδα και τα πλάνα της εταιρείας για διεύρυνση της παρουσίας της επί ελληνικού εδάφους.
Την ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά υπογράμμισε και ο Atanas Raykov, αντιπρόεδρος Growth της εταιρείας, σχολιάζοντας: «Aπό το 2015, όταν ελάχιστοι στην Ευρώπη πίστευαν στις προοπτικές της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας, εμείς εμπιστευτήκαμε τη χώρα. Σήμερα, 8 χρόνια μετά, η αρχική μας απόφαση δικαιώνεται πλήρως. Είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην ελληνική αγορά».
Τα δύο υψηλόβαθμα στελέχη του τεχνολογικού κολοσσού βρέθηκαν χθες στην Ελλάδα για την παρουσίαση μιας νέας υπηρεσίας για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ένα πακέτο εργαλείων που έχει σκοπό να βοηθήσει τις εταιρείες να φτάσουν σε νέους πελάτες, να χτίσουν και να ενισχύσουν την αφοσίωση των υφιστάμενων.
Όπως τόνισαν, η ελληνική αγορά είναι μία από τις δύο πρώτες παγκοσμίως, μαζί με τις Φιλιππίνες, όπου προσφέρεται η νέα λύση, με τη διάθεση του νέου προϊόντος να ακολουθεί σταδιακά και στον υπόλοιπο κόσμο. Θύμισαν δε ότι η χώρα μας (μαζί με τη Γερμανία) ήταν η πρώτη αγορά στην οποία η εταιρεία εισήγαγε πέρυσι την υπηρεσία πληρωμών Viber Pay, κάνοντας λόγο για σταδιακή εξέλιξη του Viber σε μια «υπερεφαρμογή με υπερτοπική προσέγγιση και στιβαρό οικοσύστημα στη χώρα».
Οι ελληνικές εταιρείες και το Viber
Όπως τόνισαν στη διάρκεια εκδήλωσης για τη νέα εφαρμογή, το ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών για επιχειρηματικές λύσεις μέσω του Viber βαίνει αυξανόμενο. Γι’ αυτό άλλωστε η εταιρεία έχει αποκτήσει γραφεία στην Ελλάδα, τα οποία ενισχύει με νέες προσλήψεις για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της σε προσωπικό.
«Οι υπηρεσίες μας βοηθούν τις τοπικές επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να εξελιχθούν ψηφιακά, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις, που συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων, τη βελτίωση του μάρκετινγκ και της εξυπηρέτησης των πελατών τους», ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Τα στοιχεία που παρουσίασαν επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη στροφή καταναλωτών και επιχειρήσεων προς τη δημοφιλή πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων. Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, το 2022 καταγράφηκε αύξηση 176% στη δημιουργία νέων εταιρικών λογαριασμών στο Viber και άνοδος 38% στην αποστολή business messages στην Ελλάδα. Πλέον, 9 στους 10 πολίτες και επιχειρήσεις στην Ελλάδα χρησιμοποιούν Viber, ενώ το 43% των χρηστών επικοινωνούν σήμερα με μια εταιρεία μέσω της πλατφόρμας.
Από τη μεριά του, ο Αθανάσιος Ράπτης, CEO του Χρυσού Οδηγού, παρουσίασε χθες δεδομένα σχετικά με την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων στη χώρα. Επισήμανε ότι παρά τη θετική τάση της ψηφιοποίησης, με το 67% να έχει ή να προγραμματίζει διαφημιστική παρουσία online, η πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων υστερεί σε σχέση με τις παγκόσμιες τάσεις.
Η νέα υπηρεσία από το Viber για ΜμΕ
Βασιζόμενο στην αυξανόμενη ζήτηση για αλληλεπίδραση επιχείρησης – χρήστη μέσω της εφαρμογής, το Viber ανακοίνωσε χθες ένα πακέτο εργαλείων για ασφαλή και ιδιωτική επικοινωνία μέσω μηνυμάτων και φωνής, πρακτικά έναν δωρεάν λογαριασμό για τους ιδιοκτήτες μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Με τη νέα υπηρεσία SMB οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ανοίξουν και να διαχειριστούν έναν νέο επαγγελματικό λογαριασμό χωρίς κόστος, για να αλληλοεπιδρούν εύκολα με πελάτες, να διαχειρίζονται τις απορίες τους, να βελτιώσουν την ευκολία ανακάλυψης της επιχείρησής τους από νέο κοινό και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
«Αντί ο επιχειρηματίας να ξοδέψει χρόνο και χρήμα για να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που χρειάζεται να υπάρχει εξειδίκευση για να είναι πετυχημένη, μπορεί η επιχείρηση να αποκτήσει ψηφιακή παρουσία μέσω του Viber με μια πολύ απλή διαδικασία και ανέξοδα», τόνισε ο κ. Shah.
Ο ίδιος σχολίασε ότι, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας, η διατήρηση και η αύξηση των πελατών είναι μεταξύ των πιο δύσκολων αποστολών για την πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς πολλές αγωνίζονται να επιβιώσουν λόγω περιορισμένου προϋπολογισμού.
Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν πλέον να ανοίξουν και να διαχειριστούν έναν νέο επαγγελματικό λογαριασμό χωρίς κόστος, για να αλληλοεπιδρούν εύκολα με πελάτες, να διαχειρίζονται τις απορίες τους, να βελτιώσουν την ευκολία ανακάλυψης της επιχείρησής τους από νέο κοινό και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Η εταιρεία προγραμματίζει επίσης να εισάγει χαρακτηριστικά όπως προωθητικά μηνύματα, φωνητικές κλήσεις και γρήγορες, αυτόματες απαντήσεις, που θα βοηθήσουν την επικοινωνία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να αλλάξει επίπεδο. Σύντομα θα παρουσιαστούν στην αγορά πακέτα υπηρεσιών επί πληρωμή, βασισμένα στα σχόλια των χρηστών, ως επέκταση του αρχικού πακέτου δωρεάν επιχειρηματικών εργαλείων self-service.