THEPOWERGAME
Περισσότερες από 1.197 ώρες, ή 71.827 λεπτά ή 50 ημέρες. Τόσο χρόνο αφιέρωσε ο μέσος Έλληνας χρήστης του Netflix στη δημοφιλή πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου στη διάρκεια του 2020. Τη χρονιά της πανδημίας οι Έλληνες έσπασαν ρεκόρ θέασης της πλατφόρμας, η οποία αναδείχθηκε το 2020 ως η πιο δημοφιλής στη χώρα μας. Μάλιστα, η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Comparitech, βρίσκεται πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο παρακολούθησης του Netflix, ο οποίος για το 2020 διαμορφώθηκε σε 1.130 ώρες, ή 67.796 λεπτά ή 47 ημέρες.
Τη δημοτικότητα του Netflix στην Ελλάδα επιβεβαιώνει και έρευνα της Metron Analysis, η οποία δείχνει ότι το Netflix κέρδισε την ψήφο… τηλεθέασης των Ελλήνων την πανδημική χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι έξι στους δέκα Έλληνες το 2020 έβλεπαν τηλεόραση μέσω Internet.
Μεταξύ αυτών, τo Netflix κυριαρχεί ως πλατφόρµα για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχοµένου µε πάνω από 8 στους 10 χρήστες να την έχουν χρησιµοποιήσει (85%). Ακολουθεί με 26% το EΡΤlix, με 21% το Cosmote TV και με 10% η πλατφόρμα της Nova. Μικρότερα ποσοστά συγκέντρωσαν οι πλατφόρμες τηλεοπτικού περιεχομένου της Vodafone (7%), της Wind (5%), της Apple TV (3%), το Amazon (2%) και το ελληνικό Prime Cinobo (1%).
Το Netflix κερδίζει ακόµα περισσότερο τα νεανικά κοινά ενώ το Ertflix απηχεί περισσότερο σε άτοµα µε ανώτερη εκπαίδευση. Εντυπωσιακό είναι, στο μεταξύ, ότι ένας στους δύο Έλληνες που παρακολουθούν πλέον τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω Διαδικτύου -κάνοντας χρήση των λεγόμενων Over the top υπηρεσιών- άρχισε να το κάνει εν μέσω πανδημίας (μετά από τον Μάρτιο του 2020).
2,5 ώρες την ημέρα τηλεόραση online
Η έρευνα της Metron Analysis -για λογαριασμό της ΕΕΤΤ- δείχνει ότι οι Έλληνες βλέπουν -κατά μέσο όρο- 2,5 ώρες την ημέρα τηλεοπτικό πρόγραμμα online. Οι πιο φανατικοί οπαδοί της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω Internet είναι οι νέοι ηλικίας 16-34 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης φτάνει το 83%, καθώς και οι φοιτητές. Οι Έλληνες βλέπουν πλατφόρμες τύπου Netflix σε ποσοστό 61%, ενώ το ποσοστό μεταξύ των γυναικών φτάνει στο 56%.
Ο λόγος που οι Έλληνες προτιμούν αυτές τις εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου είναι η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ επιλογήν (on demand), η ποικιλία, αλλά και η πρωτοτυπία των προσφερόμενων προγραμμάτων.
Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές αποτελούν για τους περισσότερους Έλληνες το κύριο μέσο για τη χρήση τέτοιων εφαρμογών. Τέλος, οι πιο φανατικοί οπαδοί θέασης τηλεοπτικού περιεχόμενου σε πλατφόρμες όπως το Netflix είναι οι κάτοικοι της Αττικής (ποσοστό 67%), αλλά και οι κάτοικοι των ελληνικών νησιών (61%).