Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Πώς η fintech Klarna θέλει να χτυπήσει Google και Amazon

Η σουηδική και μεγαλύτερη fintech εταιρεία της Ευρώπης, Klarna, θέλει να τα βάλει με τους μεγάλους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς με το δικό της εργαλείο αναγνώρισης εικόνας με τεχνητή νοημοσύνη που θα βοηθά τους ανθρώπους να βρίσκουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν.

Η λειτουργία, την οποία η Klarna παρουσίασε την Τετάρτη, θα επιτρέπει στους χρήστες να δείχνουν με το τηλέφωνό τους ένα αντικείμενο ένδυσης ή ένα ηλεκτρονικό προϊόν και να βρίσκουν αποτελέσματα για παρόμοια αντικείμενα απευθείας μέσα στην εφαρμογή Klarna.

Είναι παρόμοιο με το πώς η Google Lens κατευθύνει τους χρήστες σε προτάσεις με βάση αντικείμενα που έχουν καταγραφεί από την κάμερά τους.

Το εργαλείο εκπαιδεύεται με δεδομένα από την PriceRunner, μια υπηρεσία σύγκρισης τιμών που εξαγόρασε η Klarna για σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η PriceRunner ανταγωνίζεται εταιρείες όπως η Amazon, την υπηρεσία σύγκρισης αγορών της Google Google Shopping και τη γαλλική εταιρεία Kelkoo.

«Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μια τεράστια ευκαιρία για την Klarna»

«Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως μια τεράστια ευκαιρία για την Klarna και ο τρόπος με τον οποίο την προσεγγίζουμε είναι να παρέχουμε σε όλους στην Klarna τα εργαλεία και την υποστήριξη για να χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινή τους εργασία», δήλωσε στο CNBC ο David Sandstrom, επικεφαλής μάρκετινγκ της Klarna, της μεγαλύτερης fintech ευρωπαϊκής εταιρείας και μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως.

«Το μοναδικό μας μοντέλο λειτουργίας μας δίνει την ευελιξία να εκμεταλλευτούμε τις αναδυόμενες ευκαιρίες που προσφέρουν ανώτερα οφέλη για τους καταναλωτές, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, ταχύτερα από τις εκτεταμένες παραδοσιακές τράπεζες και τις εταιρείες πιστωτικών καρτών».

Ο Sandstrom δήλωσε ότι η ελκυστικότητα της τεχνολογίας αναγνώρισης εικόνας της Klarna έναντι της Google είναι ότι η Klarna εστιάζει πιο συγκεκριμένα σε μια εμπειρία αγορών αντί να κατευθύνει τους χρήστες σε πιο γενικά αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Πώς εκτοξεύτηκε σε δημοτικότητα η Klarna

Η Klarna, η οποία ιδρύθηκε στη Στοκχόλμη το 2005, εκτοξεύτηκε σε δημοτικότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στις διαδικτυακές αγορές για να γεμίσουν τις ντουλάπες τους.

Το μοντέλο πίστωσης με μηδενικό επιτόκιο της εταιρείας αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές για τους νεότερους, λιγότερο εύπορους καταναλωτές που δεν είχαν το πιστωτικό ιστορικό για να υποβάλουν με επιτυχία αίτηση για πιστωτική κάρτα.

Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας εκτινάχθηκε στα 46 δισεκατομμύρια δολάρια στο αποκορύφωμα της φρενίτιδας των μετοχών τεχνολογίας που προκλήθηκε από τα χαμηλά επιτόκια.

Έκτοτε, η Klarna πέρασε δυσκολότερες στιγμές στην αγορά, με την αποτίμησή της να βυθίζεται κατά 85% στα 6,7 δισ. δολάρια. Η εταιρεία απέλυσε επίσης το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της πέρυσι.

Φέτος, η Klarna αναζητά την τεχνητή νοημοσύνη για να τη βοηθήσει να γίνει μια πιο λιτή επιχείρηση, καθώς, όπως και πολλές άλλες εταιρείες fintech, πιέζει επιθετικά προς την κερδοφορία.

Τον Αύγουστο, η Klarna ανέφερε κέρδη για έναν μόνο μήνα το πρώτο εξάμηνο του 2023, σηματοδοτώντας την επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία για πρώτη φορά από τότε που έπεσε στο κόκκινο το 2020.

Η Klarna αναφέρει ότι περισσότεροι από 2.500 από τους συνολικά 5.000 υπαλλήλους της έχουν πρόσβαση στο OpenAI API, το οποίο τους επιτρέπει να ενσωματώσουν το Microsoft
-υποστηριζόμενη από τη Microsoft, να ενσωματώσουν την τεχνολογία της εταιρείας απευθείας στα δικά τους εργαλεία και υπηρεσίες.

Παρόλα αυτά, οι ρυθμιστικές αρχές, και όχι μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν γίνει επιφυλακτικοί σχετικά με την ταχεία πρόοδο της γενετικής τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, η οποία παράγει νέο υλικό ως απάντηση στις ανθρώπινες εισροές.

O Sandstrom προέτρεψε την Ευρώπη να μην διακινδυνεύσει να μείνει πίσω στην παγκόσμια κούρσα προς την τεχνητή νοημοσύνη. «Εξακολουθώ να έχω ελπίδες όσον αφορά την Ευρώπη», δήλωσε στο CNBC. «Νομίζω ότι εμπνεόμαστε σε μεγάλο βαθμό από αυτό που βγαίνει από την Κίνα. Έχουν τα πλεονεκτήματά τους όταν πρόκειται για πρόοδο εκεί».

«Πολλά συμβαίνουν προφανώς και στη Silicon Valley, αλλά δεν υπάρχει κανένας λογικός λόγος για τον οποίο η Ευρώπη θα πρέπει να μείνει πίσω».

«Νομίζω επίσης ότι ο κόσμος γενικά πρέπει να σκύψει στην τεχνητή νοημοσύνη και να αρχίσει να δουλεύει μαζί της και να δει πού μπορεί να πάει σωστά και πού μπορεί να πάει στραβά, προτού κρίνει», πρόσθεσε ο Sandstrom. «Επί του παρόντος, νομίζω ότι είναι πολύ πρόωρο».

Η Klarna προσφέρει εδώ και χρόνια στους χρήστες τη δυνατότητα να πληρώνουν για αντικείμενα σε δόσεις χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο γνωστό ως «αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα». Όμως, προσπαθεί όλο και περισσότερο να αναπτύξει την προσφορά της ώστε να περιλαμβάνει περισσότερα χαρακτηριστικά ειδικά για αγορές.

Η εταιρεία αναθεώρησε την εφαρμογή της τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους με νέες λειτουργίες για την εξατομίκευση των ροών των χρηστών, ώστε να τους βοηθήσει να βρουν τα αντικείμενα που επιθυμούν με πιο προηγμένους αλγόριθμους σύστασης AI, εμπνευσμένους εν μέρει από τον εθιστικό αλγόριθμο ανακάλυψης του TikTok.

Η Klarna κυκλοφορεί επίσης μερικές άλλες ενημερώσεις την Τετάρτη. Μία μεγάλη είναι η επέκταση των βίντεο με δυνατότητα αγορών στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που η Klarna έφερε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ.

Με αυτό, οι αγοραστές στην Ευρώπη θα μπορούν πλέον να βλέπουν unboxing videos, tutorials, κριτικές και άλλα κλιπ από εμπόρους της Klarna και το δίκτυο δημιουργών περιεχομένου της ίδιας της εταιρείας.

Η Klarna επιδιώκει να αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη οικονομία των δημιουργών, αξιοποιώντας τις επιρροές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με επιρροή στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, για να αφήσει το στίγμα της στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η Klarna εγκαινίασε επίσης το δικό της πρόγραμμα ανταμοιβών επιστροφής μετρητών, το Klarna Cash. Ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά επεκτεινόμενο και σε άλλες αγορές στο μέλλον, το Klarna Cash θα επιτρέπει στους αγοραστές να κερδίζουν έως και 10% του ποσού της αγοράς τους πίσω όταν επιλέγουν να πληρώσουν τώρα, να πληρώσουν σε τρεις δόσεις ή να πληρώσουν αργότερα στο ταμείο των λιανοπωλητών με ενεργές προσφορές.

Στους συμμετέχοντες λιανοπωλητές θα περιλαμβάνονται οι Farfetch, River Island, The North Face και Hotels.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!