THEPOWERGAME
Τη βεντάλια των πρωτοβουλιών της για την ψηφιοποίηση της αλληλεπίδρασης κράτους-πολίτη συνεχίζει να ανοίγει η κυβέρνηση. Μεταξύ άλλων, το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξετάζει την εμπλοκή της τεχνητής νοημοσύνης στο θέμα της εξυπηρέτησης των πολιτών με το ψηφιακό Δημόσιο.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, Δημήτρη Παπαστεργίου, η χώρα έχει σχεδιάσει ήδη κάποιες πρακτικές εφαρμογές βασισμένες σε ΑΙ, όπως η δημιουργία Chatbot στο gov.gr, το οποίο θα συμβάλλει στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες την ημέρας 7 ημέρες την εβδομάδα. To chatbot έχει ήδη δημιουργηθεί βρίσκεται στο στάδιο των πιλοτικών δοκιμών κι αναμένεται να γίνει διαθέσιμο τον επόμενο μήνα.
Οι έτερες παρεμβάσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αφορούν στον τομέα της κυβερνοασφάλειας. Σύμφωνα με όσα τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, από το βήμα του συνεδρίου Cyber Greece 2023 το οποίο πραγματοποιείται σήμερα, για τρίτη χρονιά, με τίτλο «Al & Cybersecurity: Innovation and Challenges», δρομολογείται η δημιουργία ενός νέου ρυθμιστικού οργανισμού κυβερνοασφάλειας.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός σε συνέντευξή που έδωσε στον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου στο πλαίσιο του Συνεδρίου, ο νέος ρυθμιστικός φορέας θα εποπτεύει πέρα από φορείς του Δημοσίου και αυτούς του ιδιωτικού τομέα, ανοίγοντας την ομπρέλα της κυβερνοασφάλειας σε όλες τις εγχώριες υποδομές και συστήματα.
Ο νέος φορέας θα έχει επίσης την ευθύνη της ενσωμάτωσης των πιο πρόσφατων ευρωπαϊκών Οδηγιών για την κυβερνοασφάλεια στην εθνική νομοθεσία. Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο φορέας να αποκτήσει και ελεγκτικό μηχανισμό, ο οποίος θα πραγματοποιεί ελέγχους και ενδεχομένως να επιβάλλει και πρόστιμα, όπου χρειάζεται.
Τέλος, υπό σκέψη είναι το ενδεχόμενο να ενταχθεί στον φορέα και μια ομάδα, υπεύθυνη για την γρήγορη και ασφαλή επανάκαμψη των συστημάτων μετά από κυβερνοαπειλές. Επιπλέον, μελετάτε η δημιουργία ενός μηχανισμού, τύπου 112, που θα ενημερώνει έγκαιρα τους πιθανούς εκτεθειμένους, σε περιπτώσεις επιτυχημένων επιθέσεων.