Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

To ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει 7,9% στο ελληνικό ΑΕΠ

Σε σημαντικό στυλοβάτη του εθνικού ΑΕΠ εξελίσσονται οι online πωλήσεις στην Ελλάδα. Για το 2023 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 15,8 δισ.ευρώ που ήταν το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9%. Το τρέχον έτος η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εγχώριο ΑΕΠ θα ανέλθει σε 7,9% (e-GDP), από 7,5% το 2022, όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 3,3%.

Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αφού και το 2022 ο τζίρος των online καταστημάτων ήταν αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σε ποσοστό της τάξης του 8%. Πρακτικά, οι διαδικτυακές B2C πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μεταξύ 8% και 10%.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έξι χρόνια ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε, καθώς το 2018 μόλις που έφθανε τα 6 δισ. ευρώ. Ανάλογα αυξανόμενος βαίνει και ο αριθμός των e-shoppers στην Ελλάδα: στα τέλη του 2023 εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων θα κάνει διαδικτυακές αγορές, από 51% το 2019 και 70% το 2022.

Εν τω μεταξύ, παπούτσι από τον τόπο τους φαίνεται ότι προτιμούν να αγοράζουν και μέσα από τα online κανάλια οι Έλληνες, οι οποίοι σε ποσοστό 88% δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά e-shops για τις αγορές τους, ενώ μόλις 1 στους 4 λέει ότι επιλέγει για τις ηλεκτρονικές αγορές του ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα και μόλις το 12% από e-shops τρίτων χωρών.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Από την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που δημοσιοποίησαν χθες οι Ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, προκύπτει ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021, που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρεί και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Μάλιστα, για το 2023 εκτιμάται ότι οι B2C ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν ποσοστιαία κατά 8%, ενώ θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Οι πιο μεγάλες αγορές

Η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή για το ευρωπαϊκό e-commerce, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%, η Κεντρική Ευρώπη έπεται με 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Συνολικά, το 2022 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη έφτασε τα 603 δισ. ευρώ, στη Νότια Ευρώπη τα 146 δισ. ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη τα 72 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ. ευρώ και η Ανατολική με 14 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).

Οι δε υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (μη προσαρμοσμένοι για τον πληθωρισμό) στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκαν στην Εσθονία (106%), στη Ρουμανία (51%), στη Βουλγαρία (31%), στην Ισπανία (31%) και στο Βέλγιο (22%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!