Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

To ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει 7,9% στο ελληνικό ΑΕΠ

Σε σημαντικό στυλοβάτη του εθνικού ΑΕΠ εξελίσσονται οι online πωλήσεις στην Ελλάδα. Για το 2023 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 15,8 δισ.ευρώ που ήταν το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9%. Το τρέχον έτος η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εγχώριο ΑΕΠ θα ανέλθει σε 7,9% (e-GDP), από 7,5% το 2022, όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 3,3%.

Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αφού και το 2022 ο τζίρος των online καταστημάτων ήταν αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σε ποσοστό της τάξης του 8%. Πρακτικά, οι διαδικτυακές B2C πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μεταξύ 8% και 10%.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έξι χρόνια ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε, καθώς το 2018 μόλις που έφθανε τα 6 δισ. ευρώ. Ανάλογα αυξανόμενος βαίνει και ο αριθμός των e-shoppers στην Ελλάδα: στα τέλη του 2023 εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων θα κάνει διαδικτυακές αγορές, από 51% το 2019 και 70% το 2022.

Εν τω μεταξύ, παπούτσι από τον τόπο τους φαίνεται ότι προτιμούν να αγοράζουν και μέσα από τα online κανάλια οι Έλληνες, οι οποίοι σε ποσοστό 88% δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά e-shops για τις αγορές τους, ενώ μόλις 1 στους 4 λέει ότι επιλέγει για τις ηλεκτρονικές αγορές του ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα και μόλις το 12% από e-shops τρίτων χωρών.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Από την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που δημοσιοποίησαν χθες οι Ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, προκύπτει ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021, που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρεί και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Μάλιστα, για το 2023 εκτιμάται ότι οι B2C ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν ποσοστιαία κατά 8%, ενώ θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Οι πιο μεγάλες αγορές

Η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή για το ευρωπαϊκό e-commerce, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%, η Κεντρική Ευρώπη έπεται με 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Συνολικά, το 2022 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη έφτασε τα 603 δισ. ευρώ, στη Νότια Ευρώπη τα 146 δισ. ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη τα 72 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ. ευρώ και η Ανατολική με 14 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).

Οι δε υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (μη προσαρμοσμένοι για τον πληθωρισμό) στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκαν στην Εσθονία (106%), στη Ρουμανία (51%), στη Βουλγαρία (31%), στην Ισπανία (31%) και στο Βέλγιο (22%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!