THEPOWERGAME
Βαρύ επενδυτικό πλάνο, με αντικείμενο το οικοσύστημα των startups, έχει χαράξει για το 2024 ο όμιλος Public, θέτοντας, αυτήν τη φορά, στο μικροσκόπιό του την τεχνητή νοημοσύνη και τα big data analytics. Έχοντας βάλει τον επενδυτικό πήχη για το επόμενο έτος στα 10 εκατ.ευρώ, τα οποία θα κατευθύνει είτε στην ενίσχυση των υφιστάμενων συμμετοχών σε scale ups, είτε στην απόκτηση συμμετοχών σε νέες, το Public ήδη έχει εντοπίσει τουλάχιστον 2-3 εγχώριες startups από τους δύο τομείς.
Όπως μετέφερε στο powergame.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Ρόμπυ Μπουρλάς, oι εν λόγω startups πληρούν τα κριτήρια που αναζητεί η αλυσίδα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου omnichannel οικοσυστήματος στη λιανική.
Σε αυτήν τη λογική, οι startups που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του Public Group, όπως άλλωστε και αυτές με αντικείμενο την ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων (big data analytics).
«Υπάρχουν ελληνικές startups, είτε startups του εξωτερικού με Έλληνες founders, που προσφέρουν αντίστοιχες λύσεις», τόνισε ο κ. Μπουρλάς, στο περιθώριο ενημερωτικής εκδήλωσης για την πορεία της αλυσίδας, επιβεβαιώνοντας ότι ήδη η διοίκηση του ομίλου έχει σκανάρει την αγορά των νεοφυών εταιρειών, εντοπίζοντας αντίστοιχες ευκαιρίες.
Βελτιστοποίηση διαδικασιών μέσω ΑΙ
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Public, που ήδη έχει συμμετοχές σε έξι startups που σχετίζονται με το λιανεμπόριο, το next big thing για την εταιρεία και για το omnichannel αγοραστικό μοντέλο που εισηγείται είναι το ΑΙ σε επίπεδο content και η δυνατότητα αυτοματισμού εργασιών που παρέχει. Εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον για τον όμιλο έχει και το πεδίο της ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, στο οποίο επίσης έχουν παρουσία νεοφυείς εταιρείες με ελληνικό DNA.
Για παράδειγμα, όπως εξήγησε, η σύνταξη αυτόματων κειμένων από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να αποσυμφορήσει το τμήμα που καταχωρίζει την περιγραφή των προϊόντων της αλυσίδας. Επιπλέον, η αυτοματοποίηση που παρέχουν τα big data analytics θα μπορούσε να βελτιώσει περαιτέρω την αγοραστική εμπειρία, τόσο στο φυσικό κατάστημα, όσο και στο online, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις στους καταναλωτές.
Δύναμη πυρός 10 εκατ. ευρώ
Για τον σκοπό αυτόν, αλλά και για την ανανέωση της χρηματοδοτικής ψήφου εμπιστοσύνης στις startups που ήδη συμμετέχει, ο επενδυτικός βραχίονας της εταιρείας, το Public Capital Partners, διαθέτει δύναμη πυρός 10 εκατ. ευρώ, που θα προστεθεί στα 20 εκατ. ευρώ τα οποία έχει ήδη επενδύσει σε scale up startup ελληνικές εταιρείες τη διετία 2022-2023.
Συνολικά, το Public Group έχει επενδύσει περί τα 30 εκατ. ευρώ σε startup και scale up εταιρείες στους τομείς του after sales (iRepair και Douleutaras), last mile delivery (Box Now και Svuum), fintech (Klarna), αλλά και στον τομέα της ψυχαγωγίας (Bookvoice).
Οι επενδύσεις του Public Group στο οικοσύστημα ήδη αποδίδουν καρπούς, προσθέτοντας κομμάτια στο παζλ της πολυκαναλικής εμπειρίας αγοράς. Σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, τα iRepair shop in shop σημεία θα ανέλθουν σε 34 σε Ελλάδα και Κύπρο στα τέλη του 2023, ενώ στόχος είναι είναι η λειτουργία ενός iRepair σε κάθε κατάστημα Public.
Μάλιστα, η ανάπτυξη των iRepair εντός των καταστημάτων Public είναι ταχύτατη, με τα έσοδα της υπηρεσίας να έχουν ήδη διπλασιαστεί, οδηγώντας μάλιστα σε αύξηση του EBITDA του ομίλου.
Στο κομμάτι των υπηρεσιών παράδοσης, το «Public Locker Pickup 24/7», που παρέχεται μέσω της Box Now, έχει τύχει δυναμικής αποδοχής, αφού 1 στους 4 καταναλωτές που αγοράζουν από τα Public επιλέγουν παράδοση σε lockers (σ.σ.: ήδη η Box Now μετρά 50.000 θυρίδες).
Θετικής υποδοχής έχει τύχει και το μοντέλο Buy-Now-Pay-Later (BNPL), που εισήγαγε στην Ελλάδα το Public, μέσω της σουηδικής fintech εταιρείας Klarna. Όπως τονίζει η διοίκηση του ομίλου, η υπηρεσία εξελίσσεται πολύ καλύτερα από τις εκτιμήσεις, με 1 στις 3 αγορές να γίνεται με Klarna.
Τέλος, εξαιρετική κρίνεται και η τελευταία επένδυση του ομίλου σε startup, αυτή στον τομέα των audiobooks μέσω της Bookvoice.gr, όπου τα downloads προσεγγίζουν τις 70.000.