THEPOWERGAME
Κινητικότητα εκδηλώνεται στην ελληνική αγορά smartphones, με τους μικρότερους παίκτες να διεκδικούν μερίδιο από μία πίτα, η οποία έχει βρεθεί και αυτή στη μέγγενη της οικονομικής αστάθειας και της συγκράτησης των οικογενειακών προϋπολογισμών, αλλά παραμένει σημαντική. Την ίδια στιγμή, η παγκόσμια εικόνα του κλάδου δείχνει κάτι παραπάνω από ζοφερή, με τις πωλήσεις smartphones να διανύουν τη χειρότερη χρονιά των τελευταίων δέκα ετών.
Παρά την υψηλή συγκέντρωση που επικρατεί στην εγχώρια αγορά smartphones, όπου οι τρεις κορυφαίοι παίκτες ελέγχουν ποσοστό άνω του 90% των πωλήσεων, οι μικρότεροι κατασκευαστές -κυρίως εκ Κίνας ορμώμενοι- βλέπουν πρόσφορο έδαφος για τόνωση των μεριδίων τους στην Ελλάδα. Ειδικά στη χαμηλή και μεσαία κατηγορία τιμής, όπου στοχεύουν οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές, θεωρείται ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης.
Ταυτόχρονα, κατασκευαστές όπως οι κινεζικές realme και Oppo, βλέπουν την Ελλάδα ως μία αγορά-προπύργιο για περαιτέρω επέκτασή τους στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και της Ευρώπης ευρύτερα. Θυμίζουμε ότι το 2022 οι Έλληνες διέθεσαν περί τα 700 εκατ.ευρώ για αγορές smartphones, με τις πωλήσεις να κινούνται -σε όγκο- στα επίπεδα του 1,88 εκατ.συσκευών.
Κρατούν περισσότερο τις συσκευές
Παγκοσμίως, οι περιφερειακοί μακροοικονομικοί κίνδυνοι επεκτείνουν περαιτέρω τους χρόνους διακράτησης μια συσκευής και επιμηκύνουν τους κύκλους αντικατάστασής τους σε επίπεδα ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα. Σε περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Κίνα οι πολίτες κρατούν πλέον τις συσκευές τους για όλο και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γεγονός που έρχεται να επιδεινώσει έτι περαιτέρω μια δύσκολη συγκυρία για τις πωλήσεις smartphones.
Ως συνέπεια αυτής της τάσης, αναλυτές όπως η εταιρεία Counterpoint Research, εκτιμούν ότι οι πωλήσεις φέτος θα μειωθούν κατά 6%, για να φτάσουν το 1,15 δισ. συσκευές, το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας.
Τι βλέπουν στην Ελλάδα
Την ίδια στιγμή, στην ελληνική αγορά οι μικρότεροι παίκτες φιλοδοξούν να εκμεταλλευθούν το momentum, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο από μια αγορά που δείχνει να αντέχει στο παγκόσμιο πτωτικό trend. Παράδειγμα, η κινεζική realme, ο «νούμερο 4» παίκτης στην ελληνική αγορά smartphones, η οποία δείχνει να αντιμετωπίζει την Ελλάδα στρατηγικά, καθώς τη θεωρεί εφαλτήριο για την περαιτέρω επέκτασή της στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης αλλά και της Ευρώπης γενικότερα.
Η εταιρεία αφενός προσβλέπει σε διπλασιασμό του μεριδίου της στην εγχώρια αγορά smartphones, το οποίο για το πρώτο τρίμηνο του 2023 κινήθηκε στο 4%. «Bλέπουμε την Ελλάδα ως στρατηγικό κόμβο για την ενίσχυση της παρουσίας μας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Αναγνωρίζοντας τις τεράστιες δυνατότητες της χώρας και της ευρύτερης περιοχής, δεσμευόμαστε να προωθήσουμε ισχυρές συνεργασίες, να συνεργαστούμε με τοπικούς φορείς και να υλοποιήσουμε στρατηγικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της παρουσίας μας», είχε τονίσει σε συνέντευξή του στο powergame.gr ο Dusan Tomasevic, διευθυντής πωλήσεων της realme για τις χώρες των Βαλκανίων.
Η realme, τοποθετώντας την Ελλάδα ψηλά στις προτεραιότητές της, φιλοδοξεί να ανέβει περαιτέρω στην κατάταξη των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones της ελληνικής αγοράς, με οπλοστάσιο νέες συσκευές «έξυπνων» κινητών, τις οποίες λανσάρει.
Φιλόδοξα πλάνα
Από την πλευρά της, η ομοεθνής Oppo επιχειρεί «επίθεση» στην μεσαία προς υψηλή κατηγορία «έξυπνων» κινητών, λανσάροντας στην ελληνική αγορά νέα μοντέλα μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους. Επιπρόσθετα, η εταιρεία, που κλείνει φέτος έναν χρόνο επίσημης δραστηριοποίησης στη χώρα μας, αναμένεται να κυκλοφορήσει και νέες κατηγορίες προϊόντων, πέρα από τα smartphones.
Στόχος της εταιρείας, όπως διευκρίνισε πρόσφατα o Sales Director της Oppo AED Greece and Balkan Region, Ιούλιος Μώκος, σε σχετική εκδήλωση, είναι να αυξήσει το μερίδιο της, το οποίο αν και παραμένει, προς ώρας, μικρό, χαρακτηρίζεται άκρως ικανοποιητικό για τον μόλις έναν χρόνο παρουσίας στη χώρα. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία, που απέκτησε πέρυσι γραφεία στη χώρα μας, διαχειρίζεται από την Ελλάδα δέκα αγορές στα Βαλκάνια.
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη του κλάδου, τα μερίδια αγοράς από πλευράς αξίας πωληθέντων συσκευών στην ελληνική αγορά, αναδεικνύουν στο “top3” τη Samsung, την Xiaomi και στην Apple.