THEPOWERGAME
Με σημαντική μείωση των πωλήσεων για τα smartphones αναμένεται να κλείσει το 2023, σύμφωνα με εκτίμηση της Counterpoint Research, εταιρείας ερευνών αγοράς στον τομέα της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της κινητής τηλεφωνίας. Ειδικότερα, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones θα φθάσουν τα 1,15 δισ. συσκευές (μείωση 6% σε σχέση με έναν χρόνο πριν).
Εφόσον η συγκεκριμένη πρόβλεψη επαληθευτεί, θα πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση της τελευταίας 10ετίας, όπως μετέδωσε το CNBC. Χαρακτηριστικό είναι ότι τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα, δύο πολύ σημαντικές αγορές για τα «έξυπνα» τηλέφωνα, η ζήτηση είναι φθίνουσα. Αναλυτικά:
- Στην Κίνα ενώ σε ετήσια βάση οι πωλήσεις smartphones έφθαναν κατά μέσο όρο τα 450 εκατομμύρια συσκευές, ο αριθμός των φετινών αποστολών δεν ξεπερνά τα 270 εκατ. «Η Ασία είναι ένα μεγάλο εμπόδιο στην αύξηση, καθώς η προσδοκώμενη οικονομική ανάπτυξη στην Κίνα δεν ήρθε με την ορμή που περίμενε η αγορά και η ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζει προκλήσεις» αναφέρει η Counterpoint Research στην έκθεσή της.
- Στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) το πρώτο εξάμηνο των αποστολών smartphones ήταν «απογοητευτικό» και δεν αποκλείεται το 2023 να κλείσει με διψήφια μείωση. «Παρά την ανθεκτικότητα στην αγορά εργασίας και την πτώση του πληθωρισμού, οι καταναλωτές διστάζουν να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους, ωθώντας τα ποσοστά αντικατάστασης για τις ΗΠΑ και παγκοσμίως σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ» προστίθεται στην έκθεση.
Σε θέση ισχύος στα smartphones η Apple
Στους κερδισμένους, πάντως, παρά τη μείωση άνω του 4% των καθαρών πωλήσεών της στο β’ τρίμηνο του 2023, είναι η Apple, η οποία τον Σεπτέμβριο κάνει τα αποκαλυπτήρια του iPhone15. Παρά την… αλμυρή τιμή των smartphones της, η ανθεκτικότητα τους φαίνεται να είναι το στοιχείο που θα δώσει τελικά τη νίκη στα σημεία για την Apple έναντι της Samsung, εξασφαλίζοντας για τον αμερικανικό κολοσσό τεχνολογίας μεγαλύτερο κομμάτι της παγκόσμιας πίτας πωλήσεων στην αγορά των «έξυπνων» τηλεφώνων. Σημειώνεται ότι η Apple συνεχίζει το άνοιγμα στην Ινδία, όπου η ολοένα διευρυνόμενη επιχειρηματική ελίτ επιδεικνύει μεγαλύτερη προτίμηση σε «premium» συσκευές, όπως τα iPhone.
Στην έκθεσή της η Counterpoint Research λαμβάνει υπόψιν όχι τις πωλήσεις αλλά τον αριθμό των συσκευών που στέλνουν οι εταιρείες κατασκευής smartphones στους πωλητές λιανικού εμπορίου ανά τον κόσμο, τα οποία στη συνέχεια βγαίνουν στην αγορά.