Γ.Δ.
1392.44 -0,37%
ACAG
-0,56%
5.34
BOCHGR
+0,23%
4.39
CENER
+1,34%
8.35
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,78%
12.66
TITC
+1,75%
37.75
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+0,44%
0.456
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,82%
1.534
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.36
ΑΡΑΙΓ
+0,58%
9.5
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,71%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,02%
17.76
ΔΑΑ
-0,13%
7.97
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
+0,09%
11.76
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,84%
1.436
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
+0,75%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-0,66%
6.755
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,67%
1.848
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-2,64%
6.85
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,76%
2.004
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,75%
4.725
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.872
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.54
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-17,97%
0.21
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-9,54%
0.588
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,24%
19.08
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,58%
24.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,13%
31.36
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,87%
2.28
ΟΠΑΠ
+2,03%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.1
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
10.16
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.563
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,51%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,96%
1.5
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Telecoms: Εγκαταλείπεται το σχέδιο για νέο κανονισμό και αυξήσεις τιμολογίων

Δεύτερες σκέψεις κυριαρχούν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σχετικά με τη δυνατότητα των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών να αναπροσαρμόζουν (μονομερώς) τα τιμολόγιά τους με βάση τον πληθωρισμό. Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρ’ όλο που έγινε σε καλό κλίμα, αποτέλεσε άλλη μια «κόκκινη κάρτα» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς το σχέδιο της ρυθμιστικής αρχής των τηλεπικοινωνιών να δώσει τη δυνατότητα στους παρόχους να πραγματοποιούν τιμαριθμικές προσαρμογές στα τιμολόγιά τους.

Η συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, με το προεδρείο της ΕΕΤΤ έγινε χθες το πρωί, έπειτα από αίτημα του υπουργού και μετά τη διάσταση που πήρε το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κώστα Κυρανάκη, και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τάχθηκε κατά της σχετικής τροποποίησης του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) λειτουργίας των παρόχων, που θα τους δώσει το δικαίωμα αναπροσαρμογών στα τιμολόγια.

Παρ’ όλο που λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές, εντούτοις η κυβέρνησης εμφανίζεται αρνητική στο να δοθεί μια τέτοια δυνατότητα στους παρόχους για πολλούς λόγους:

  • Πρώτον, επειδή τα νοικοκυριά δέχονται ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις -ειδικά στα βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα, μεταφορές κ.ά.
  • Δεύτερον, επειδή είμαστε μόλις λίγες ημέρες από τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης και επομένως δεν θέλει να δοθεί η αίσθηση ότι η κυβέρνηση περίμενε να εκλεγεί ώστε να «ικανοποιήσει τα μεγάλα συμφέροντα».
  • Τρίτον, επειδή ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος στο παρελθόν έχει δώσει πολλές αφορμές σχετικά με την ακολουθούμενη τιμολογιακή του πολιτική.
  • Τέταρτον, επειδή η δυνατότητα αυτή που διέθεταν οι επιχειρήσεις παροχής ρεύματος και ενέργειας δεν αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο την εποχή της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.

Βεβαίως, για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών δεν είναι η ίδια ακριβώς υπόθεση με τις ενεργειακές επιχειρήσεις, που είχαν ρήτρες αναπροσαρμογής των τιμολογίων με βάση τις τιμές χονδρικής. Ωστόσο, επειδή η χρήση της ρήτρας αυτής έγινε με άσχημο τρόπο και για όλους τους προηγούμενους λόγους που αναφέρθηκαν, η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει στην παρούσα συγκυρία μια τέτοια μεταβολή στις τηλεπικοινωνίες.

Σημειώνεται ότι στις τηλεπικοινωνίες το μέτρο αφορά την τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν οι ίδιες, εφόσον το επιθυμούν, να εφαρμόζουν μονομερώς αυξήσεις στις ενεργές συμβάσεις των πελατών τους. Για τις συμβάσεις που έχει λήξει η περίοδος ισχύος, ο πάροχος μπορεί να εφαρμόσει όποια τιμολογιακή πολιτική επιθυμεί και να αυξομειώσει τη χρέωση κατά το δοκούν.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, ο πελάτης έχει το δικαίωμα αποχώρησης αζημίως για τον ίδιο σε αναζήτηση άλλου παρόχου, εφόσον υπάρχει μονομερής αλλαγή των όρων σύμβασης από τον πάροχο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το σχέδιο που επεξεργαζόταν η ΕΕΤΤ προέβλεπε εκ νέου τη δυνατότητα του πελάτη να μπορεί να αποχωρήσει από τη σύμβαση αζημίως για τον ίδιο, εφόσον ο πάροχος του επέβαλε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της ΕΕΤΤ, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή ήταν και αυτή μια μονομερής αλλαγή σύμβασης και, εφόσον ο πελάτης χρήστης δεν όφειλε άλλα ποσά (π.χ. επιδοτήσεις εξοπλισμού κινητού τηλεφώνου, router κ.λπ.), μπορούσε να αποχωρήσει χωρίς επιβάρυνση. Τέλος, με βάση το σχέδιο της ΕΕΤΤ, οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές των χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες μπορούσαν να γίνουν μία φορά, με βάση τον ανακοινωμένο πληθωρισμό της ΕΛΣΤΑΤ.

Τώρα, μετά τις απανωτές συναντήσεις που έγιναν στο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το σκηνικό αλλάζει. Αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν μπορεί να επιβάλει σε μια ανεξάρτητη αρχή τις πολιτικές της, είναι σίγουρο ότι το προεδρείο της ΕΕΤΤ θα τις λάβει υπόψη. Και το σίγουρο είναι ότι ενώ πριν για την ΕΕΤΤ η τροποποίηση του ΓΚΑ αποτελούσε προτεραιότητα, τώρα δεν αποτελεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!