Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Telecoms: Εγκαταλείπεται το σχέδιο για νέο κανονισμό και αυξήσεις τιμολογίων

Δεύτερες σκέψεις κυριαρχούν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σχετικά με τη δυνατότητα των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών να αναπροσαρμόζουν (μονομερώς) τα τιμολόγιά τους με βάση τον πληθωρισμό. Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρ’ όλο που έγινε σε καλό κλίμα, αποτέλεσε άλλη μια «κόκκινη κάρτα» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς το σχέδιο της ρυθμιστικής αρχής των τηλεπικοινωνιών να δώσει τη δυνατότητα στους παρόχους να πραγματοποιούν τιμαριθμικές προσαρμογές στα τιμολόγιά τους.

Η συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, με το προεδρείο της ΕΕΤΤ έγινε χθες το πρωί, έπειτα από αίτημα του υπουργού και μετά τη διάσταση που πήρε το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κώστα Κυρανάκη, και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τάχθηκε κατά της σχετικής τροποποίησης του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) λειτουργίας των παρόχων, που θα τους δώσει το δικαίωμα αναπροσαρμογών στα τιμολόγια.

Παρ’ όλο που λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές, εντούτοις η κυβέρνησης εμφανίζεται αρνητική στο να δοθεί μια τέτοια δυνατότητα στους παρόχους για πολλούς λόγους:

  • Πρώτον, επειδή τα νοικοκυριά δέχονται ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις -ειδικά στα βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα, μεταφορές κ.ά.
  • Δεύτερον, επειδή είμαστε μόλις λίγες ημέρες από τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης και επομένως δεν θέλει να δοθεί η αίσθηση ότι η κυβέρνηση περίμενε να εκλεγεί ώστε να «ικανοποιήσει τα μεγάλα συμφέροντα».
  • Τρίτον, επειδή ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος στο παρελθόν έχει δώσει πολλές αφορμές σχετικά με την ακολουθούμενη τιμολογιακή του πολιτική.
  • Τέταρτον, επειδή η δυνατότητα αυτή που διέθεταν οι επιχειρήσεις παροχής ρεύματος και ενέργειας δεν αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο την εποχή της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.

Βεβαίως, για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών δεν είναι η ίδια ακριβώς υπόθεση με τις ενεργειακές επιχειρήσεις, που είχαν ρήτρες αναπροσαρμογής των τιμολογίων με βάση τις τιμές χονδρικής. Ωστόσο, επειδή η χρήση της ρήτρας αυτής έγινε με άσχημο τρόπο και για όλους τους προηγούμενους λόγους που αναφέρθηκαν, η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει στην παρούσα συγκυρία μια τέτοια μεταβολή στις τηλεπικοινωνίες.

Σημειώνεται ότι στις τηλεπικοινωνίες το μέτρο αφορά την τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν οι ίδιες, εφόσον το επιθυμούν, να εφαρμόζουν μονομερώς αυξήσεις στις ενεργές συμβάσεις των πελατών τους. Για τις συμβάσεις που έχει λήξει η περίοδος ισχύος, ο πάροχος μπορεί να εφαρμόσει όποια τιμολογιακή πολιτική επιθυμεί και να αυξομειώσει τη χρέωση κατά το δοκούν.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, ο πελάτης έχει το δικαίωμα αποχώρησης αζημίως για τον ίδιο σε αναζήτηση άλλου παρόχου, εφόσον υπάρχει μονομερής αλλαγή των όρων σύμβασης από τον πάροχο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το σχέδιο που επεξεργαζόταν η ΕΕΤΤ προέβλεπε εκ νέου τη δυνατότητα του πελάτη να μπορεί να αποχωρήσει από τη σύμβαση αζημίως για τον ίδιο, εφόσον ο πάροχος του επέβαλε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της ΕΕΤΤ, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή ήταν και αυτή μια μονομερής αλλαγή σύμβασης και, εφόσον ο πελάτης χρήστης δεν όφειλε άλλα ποσά (π.χ. επιδοτήσεις εξοπλισμού κινητού τηλεφώνου, router κ.λπ.), μπορούσε να αποχωρήσει χωρίς επιβάρυνση. Τέλος, με βάση το σχέδιο της ΕΕΤΤ, οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές των χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες μπορούσαν να γίνουν μία φορά, με βάση τον ανακοινωμένο πληθωρισμό της ΕΛΣΤΑΤ.

Τώρα, μετά τις απανωτές συναντήσεις που έγιναν στο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το σκηνικό αλλάζει. Αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν μπορεί να επιβάλει σε μια ανεξάρτητη αρχή τις πολιτικές της, είναι σίγουρο ότι το προεδρείο της ΕΕΤΤ θα τις λάβει υπόψη. Και το σίγουρο είναι ότι ενώ πριν για την ΕΕΤΤ η τροποποίηση του ΓΚΑ αποτελούσε προτεραιότητα, τώρα δεν αποτελεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!