Γ.Δ.
1534.29 -0,34%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,98%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+0,22%
44.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.882
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.745
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+1,11%
4.095
ΑΛΦΑ
-1,56%
1.74
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,53%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+1,55%
1.97
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
+0,77%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,31%
12.85
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+1,95%
1.83
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,67%
2.25
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.49
ΕΛΣΤΡ
+3,30%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,49%
8.348
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
2.446
ΕΧΑΕ
+1,59%
4.8
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,84%
4.79
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,60%
1.125
ΙΝΤΚΑ
+1,24%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.368
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.792
ΛΑΜΔΑ
-0,56%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,59%
2.79
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,84%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,01%
25.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,64%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,05%
28.2
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,25%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,90%
0.789
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,49%
4.3
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-1,18%
8.36
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,82%
1.234
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,94%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,55%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,40%
0.353
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+0,33%
0.6
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,88%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Στο +9% ο τζίρος το α’ εξάμηνο

Αύξηση του τζίρου κατά 9% και online πωλήσεις €146 εκατ. σημείωσαν τα online φαρμακεία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group. Οι καταναλωτές φαίνεται να τα εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για τις αγορές τους, αφού οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

© Convert Group
© Convert Group

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο εξαμήνου αναδεικνύονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +5% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +1% σε βρεφικά και παιδικά είδη. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν τα προϊόντα υγείας κατά 23%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

© Convert Group

Η συγκράτηση των εκπτώσεων που παρατηρήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2023 στο online κανάλι συνεχίζεται σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.

Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο τριμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα Οργανικά Αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 5%, έχοντας ποσοστό 13% από 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.

Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αντλούνται από 99 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!