THEPOWERGAME
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εισβάλλει ήδη στα ταξίδια, δίνοντας νέες δυνατότητες στην ταξιδιωτική βιομηχανία και τους τουρίστες, αλλά δημιουργεί ταυτόχρονα και ανησυχίες.
Όπως αναφέρει η έρευνα του Euromonitor International «Voice of the industry: Travel research», το 97,8% των στελεχών στον ταξιδιωτικό τομέα δήλωσε ότι τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται έκρηξη της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τουρισμό.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να διαταράξει τις ταξιδιωτικές κρατήσεις, έναν τομέα που είναι ήδη εξαιρετικά ψηφιοποιημένος. Σύμφωνα με την Επικεφαλής Έρευνας Ταξιδιών και Τουρισμού στο Euromonitor International, Caroline Bremner, το 2023 το 66% όλων των κρατήσεων έχουν πραγματοποιηθεί μέσω του Διαδικτύου, ενώ το κινητό αντιπροσωπεύει το 35% όλων των διαδικτυακών πωλήσεων. Επομένως, υπάρχει το κατάλληλο έδαφος για να ανθήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Οι ταξιδιωτικοί κολοσσοί ενσωματώνουν το ChatGPT
Όλο και περισσότεροι εκπρόσωποι της ταξιδιωτικής βιομηχανίας ανακοινώνουν ότι ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στις ιστοσελίδες τους, προκειμένου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους. Τον περασμένο Απρίλιο η Expedia συνεργάστηκε με το OpenAI και έχει ενσωματώσει ένα πρόγραμμα σχεδιασμού ταξιδιών για χρήστες iOS που διαθέτει το ChatGPT. Ταυτόχρονα, όσοι χρησιμοποιούν το ChatGPT Plus μπορούν να λάβουν εξατομικευμένες προτάσεις για αναζητήσεις ξενοδοχείων και χρήσιμες συμβουλές σχετικά με δραστηριότητες στον επιλεγμένο προορισμό.
Επίσης, η Booking έχει ενσωματώσει νέες δυνατότητες με το ChatGPT στις θυγατρικές της Kayak και OpenTable. Το ίδιο και το TripAdvisor, το GetYourGuide και το Klook. Το Trip.com έχει εφαρμόσει το ChatGPT στο νέο chatbot AI, το TripGen, το οποίο προσφέρει βοήθεια σε πραγματικό χρόνο, προγραμματισμό και προτάσεις κρατήσεων πριν από το ταξίδι.
Εκτός όμως από τις μεγάλες πλατφόρμες, πολλά ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρείες στρέφονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη, προκειμένου να αυτοματοποιήσουν διάφορες εργασίες τους και να δημιουργήσουν μια πιο απρόσκοπτη εμπειρία προγραμματισμού ταξιδιών για τους καταναλωτές.
Οι προκλήσεις
Πέρα από τις διευκολύνσεις που προσφέρει η AI, προκύπτουν και διάφορες προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η ταξιδιωτική βιομηχανία. Για άλλη μια φορά, καλείται να προσαρμοστεί και να μεταλλαχθεί προκειμένου να επιβιώσει.
H Caroline Bremner σημείωσε ότι υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό ότι η Ιταλία απαγόρευσε προσωρινά το ChatGPT.
Ένα άλλο ζήτημα -το οποίο βέβαια ήδη οδεύει προς επίλυση- είναι ότι το ChatGPT αυτήν τη στιγμή βασίζεται σε ξεπερασμένες γνώσεις στο Διαδίκτυο, με καθυστέρηση έως και δύο χρόνια. Ωστόσο, πρόσφατα συνδέθηκε με το Bing της Microsoft για να βελτιώσει τις δυνατότητές του.
«Οι κίνδυνοι ενίσχυσης της παραπληροφόρησης, της μεροληψίας και της ανισότητας είναι πάρα πολύ πραγματικοί. Η ασφάλεια των καταναλωτών πρέπει να είναι υψίστης σημασίας. Οι ηγέτες της τεχνολογίας, όπως ο Έλον Μασκ, ζήτησαν πρόσφατα μια παύση στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι για την ανθρωπότητα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής εξαφάνισης από την υπερ-νοημοσύνη, δηλώνοντας ότι η κούρσα της Τεχνητής Νοημοσύνης ήταν εκτός ελέγχου και χρειαζόταν χρόνος για να μπορέσει η κυβερνητική πολιτική να καλύψει τη διαφορά», αναφέρει η Caroline Bremner.
Η επικεφαλής Έρευνας Ταξιδιών και Τουρισμού στο Euromonitor International αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στη δουλειά των τουριστικών γραφείων. Σημείωσε ότι η άνοδος των διαδικτυακών κρατήσεων πριν από τρεις δεκαετίες οδήγησε σε μαζικό κλείσιμο καταστημάτων και απώλεια θέσεων εργασίας. «Τώρα ο τομέας είναι πιο ώριμος γι’ αυτές τις αλλαγές, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη επιταχύνει την αυτοματοποίηση των εργασιών σε κάθε στάδιο της διαδρομής του πελάτη, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι. Με τη Microsoft να σχεδιάζει να ενσωματώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο λογισμικό Microsoft 365 Copilot, αυτή θα γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στην καθημερινή ζωή και την εργασία των καταναλωτών, είτε μας αρέσει, είτε όχι».