THEPOWERGAME
ι νέες τεχνολογίες και ειδικότερα η τεχνητή νοημοσύνη θα προκαλέσουν τη μεγαλύτερη αναδιανομή πλούτου στην ιστορία. Θα δημιουργήσουν νέους μεγιστάνες, θα αποκλείσουν από την παγκόσμια αγορά παραδοσιακούς παίκτες που δεν προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και ταυτόχρονα αλλάζουν τους όρους του παιχνιδιού. Εκεί που παλαιότερα τα επιχειρηματικά deals βασίζονταν αποκλειστικά στα θεμελιώδη, τώρα οι προοπτικές της τεχνολογίας είναι αυτές που καθορίζουν τις εξελίξεις.
Τα κορυφαία επιχειρηματικά deals των επόμενων ετών δεν θα είναι εντυπωσιακές εξαγορές και συγχωνεύσεις μεταξύ κολοσσών, αλλά «έξυπνες» συμμαχίες μεταξύ παραδοσιακών παικτών και πρωταγωνιστών του τεχνολογικού κλάδου. Όπως για παράδειγμα οι επενδύσεις που έχει κάνει η Microsoft στην OpenAI, δημιουργό του ChatGPT ή η σύμπραξη μεταξύ Apple και Goldman Sachs που ανέτρεψε τα δεδομένα στις τραπεζικές καταθέσεις προσφέροντας επιτόκιο 5%.
Σε μελέτη της, η PwC εκτιμά ότι η αγορά της Τεχνητής Νοημοσύνης από τα 100 δισ. δολάρια που αποτιμάται σήμερα, θα φτάσει να συνεισφέρει περίπου 15,7 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία έως το 2030. Με κάθε νέα εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης γίνεται σαφές ότι οι επιχειρήσεις που θα ανέβουν εγκαίρως στο τρένο της ψηφιακής επανάστασης δεν θα έχουν δεύτερη ευκαιρία.
Το μεγάλο deal μεταξύ Microsoft και KPMG είναι προπομπός των όσων έρχονται. Με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη, οι δύο εταιρείες θα βγάλουν στην αγορά εργαλεία για λογιστικά, φορολογικά και συμβουλευτικά project, φέρνοντας επανάσταση σε αυτούς τους κλάδους και δημιουργώντας ευκαιρίες ανάπτυξης ύψους 18 δισ. δολαρίων μόνο για την KPMG.
Τα δημοφιλή εργαλεία της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης όπως το ChatGPT και το Midjourney, έχουν ήδη υποχρεώσει πολλές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ή να ενσωματώσουν λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης σε μία ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων και υπηρεσιών. Οι γνώστες του τεχνολογικού κλάδου υποστηρίζουν ότι η AI είναι μία «οριζόντια» τεχνολογία που θα έχει σημαντικές χρήσεις σε μεγάλο αριθμό εφαρμογών και κλάδων, από την εκπαίδευση και τις τηλεπικοινωνίες, μέχρι τα μέσα ενημέρωσης, τις τράπεζες και τις χρηματαγορές.
Το 2022 η Google εξαγόρασε την Alter, μία εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που βοηθά τους δημιουργούς βιντεοπαιχνιδιών και τα brands να εκφράζουν την εικονική τους ταυτότητα μέσω καινοτόμων εφαρμογών. Η Accenture έφτασε μέχρι την Ινδία, για να εξαγοράσει την Flutura, μία εταιρεία με έδρα στην πόλη Μπάνγκαλορ, με στόχο να ενισχύσει τις βιομηχανικές υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται σε μεγάλα εργοστάσια, διυλιστήρια και εφοδιαστικές αλυσίδες. Επίσης το 2022, η Amazon εξαγόρασε την Snackable, μία μικρή αλλά πολλά υποσχόμενη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που εξειδικεύεται σε εφαρμογές audio για να αναβαθμίσει τεχνολογικά τις υπηρεσίες podcast που προσφέρει η Amazon Music.
Τεράστιες είναι οι αλλαγές και στον χώρο των media. Πρόσφατα οι FT αποκάλυψαν ότι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Microsoft και η Google συζητούν με κορυφαίους εκπροσώπους του κλάδου των μέσων ενημέρωσης όπως οι New York Times και ο Guardian για τα δικαιώματα ιδιοκτησίας γύρω από προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης όπως τα chatbots (chatGPT).
Είναι τέτοιες οι αλλαγές που έρχονται που κάποιοι ειδικοί προειδοποιούν ότι κάθε ιδιοκτήτης έστω μιας μικρής επιχείρησης με πρόσβαση στο διαδίκτυο, είναι αναγκασμένος να μελετήσει το πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τα έσοδα της δουλειάς του. Η στιγμή που όλες οι επιχειρήσεις του κόσμου θα αξιοποιούν τις εφαρμογές του AI ή θα απειλούνται από αυτές, δε θα αργήσει να έρθει, προσθέτουν.