Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

instacar, Flexcar, SpotaWheel: Πατάνε γκάζι και εκτός συνόρων

Ταχύτητα για διεθνή ανάπτυξη ανεβάζουν οι ελληνικές εταιρείες ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων (car as a service), λειτουργώντας ως game changer για έναν παραδοσιακό κλάδο, αυτόν της ενοικίασης αυτοκινήτων. Startups -ή για την ακρίβεια scale ups, όπως η instacar, η FlexCar και η Spotawheel, φέρνουν την Ελλάδα στο επίκεντρο της ευέλικτης μίσθωσης αυτοκινήτων, μιας από τις πλέον δυναμικές αγορές παγκοσμίως, η οποία προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών, επιχειρήσεων και ιδιωτών.

Με «καύσιμο» τις βαριές χρηματοδοτήσεις από διεθνείς επενδυτές, που έχουν σηκώσει, οι εταιρείες του κλάδου κάνουν πρωταθλητισμό στην αγορά του ευέλικτου συνδρομητικό μοντέλου ενοικίασης αυτοκινήτων, εξαγοράζουν οι ίδιες ομοειδείς επιχειρήσεις και επεκτείνονται εντός και ελληνικών συνόρων.

Η FlexCar, για παράδειγμα, επιχειρηματικό τέκνο του Γιώργου Δεσύλλα, Founder και CEO, και του Γιώργου Μπιζά, συνιδρυτή και προέδρου, φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς στο leasing αυτοκινήτου και σε leader στην αγορά του car as a service.

Η εταιρεία ήδη πατάει γκάζι για το club των «μονόκερων», των εταιρειών με αποτίμηση 1 δισ., καθώς έναν μόλις χρόνο μετά από τη χρηματοδότηση-ρεκόρ των 210 εκατ. ευρώ, σήκωσε τον Μάιο του 2023 νέα βαριά χρηματοδότηση, υποδεχόμενη στο μετοχικό της κεφάλαιο το αμερικανικό fund Data Point Capital.

Με τη νέα χρηματοδότηση, η εταιρεία αυξάνει σε 300 εκατ. ευρώ τα επενδυτικά κεφάλαια που έχει προσελκύσει μέσα σε μία μόλις διετία. Κεφάλαια που θα αποτελέσουν το έναυσμα για περαιτέρω επέκταση του στόλου της FlexCar σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία, όπου ήδη δραστηριοποιείται.

Διεθνής επέκταση

Η νέα χρηματοδότηση συνέπεσε με το μεγάλο άνοιγμα της ελληνικής εταιρείας στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Λατινικής Αμερικής και συγκεκριμένα στο Μεξικό. Η επέκταση στη Λατινική Αμερική ευθυγραμμίζεται με τα φιλόδοξα πλάνα της εταιρείας για δημιουργία ενός συνολικού οικοσυστήματος, με στόχο την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στον κλάδο του flexible leasing.

«Με το λανσάρισμα στο Μεξικό γινόμαστε παγκόσμιοι και μια νέα εποχή ξεκινάει για τον όμιλο της FlexCar. Η προσήλωση στους στόχους μας και η ραγδαία ανάπτυξή σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, μας έχουν εδραιώσει ως ηγέτες και σε μία πρωταρχική θέση της αγοράς του mobility» σχολίασε πρόσφατα, μιλώντας στο powergame.gr, o Γιώργος Δεσύλλας, CEO & Co-founder, FlexCar.

Πώς δουλεύει

Ήδη η επιχείρηση είναι κερδοφόρα ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της το 2018,.ενώ «τρέχει» με τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης κάθε χρόνο εδώ και μια πενταετία. Το μοντέλο που συστήνει η FlexCar επιτρέπει σε κάθε καταναλωτή (ιδιώτη, ελεύθερο επαγγελματία, εταιρεία) να αποκτήσει το αυτοκίνητο που επιθυμεί χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Μάλιστα, από τα τέλη του 2021 η εταιρεία έχει δημιουργήσει και λειτουργεί την OpenCars, ένα εξειδικευμένο business unit, που εμπορεύεται τα αυτοκίνητα του στόλου της FlexCar, τα οποία έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους στο πλαίσιο των υπηρεσιών μίσθωσης.

Την εταιρεία έχουν τιμήσει με τη χρηματοδοτική τους ψήφο διεθνή και ελληνικά Venture Capital Funds και κορυφαίοι θεσμικοί επενδυτές, όπως οι Seaya Ventures, Arena Investors, VentureFriends, Uni.Fund και Frontline Ventures.

Εξαγορές και εκτός συνόρων ανάπτυξη

Η instacar, από την πλευρά της, η πλήρως ψηφιακή υπηρεσία μίσθωσης οχημάτων, που ιδρύθηκε το 2018 και έκανε επίσημο λανσάρισμα το 2019, παρέχοντας μια καινοτόμο λύση για να καλύψει το κενό ανάμεσα στην ενοικίαση αυτοκινήτου και το παραδοσιακό leasing, μόλις προ 4μήνου, σήκωσε φρέσκα κεφάλαια 55 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά της Kineo, της κορυφαίας συνδρομητικής υπηρεσίας μίσθωσης για ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια στη χώρα, με στόχο τη διεύρυνση της αγοράς τις μικροκινητικότητας στην Ελλάδα. Η σύμπραξη των δύο εταιρειών θα επιτρέψει στην Kineo να αξιοποιήσει την τεχνολογία, το δίκτυο και τους πόρους του Ιnstacar, με σκοπό να διευρύνει τις υπηρεσίες της, να προσεγγίσει νέους πελάτες και να αυξήσει τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Για την instacar, η εξαγορά της Kineo, εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας για την επένδυση στη μικροκινητικότητα και στους πράσινους τρόπους μετακίνησης, τα οποία στοχεύει να ενδυναμώσει στην ελληνική αγορά, τόσο ως τάσεις όσο και ως υπηρεσίες.

One stop app

Ταυτόχρονα, με τα νέα επενδυτικά κεφάλαια, η instacar, θα αναπτύξει περαιτέρω το συνδρομητικό της μοντέλο στην Ελλάδα, θα προχωρήσει στη δημιουργία «one stop app» για την παροχή όλων των υπηρεσιών που σχετίζονται με αυτοκίνητο, από τη μίσθωση μέχρι το service, το πλύσιμο ή ακόμα και το παρκάρισμα, και θα επιταχύνει το πλάνο της εξωστρέφειάς της.

«Ξεκινήσαμε, πριν από 3 χρόνια, με την υλοποίηση μιας καινοτόμου ιδέας, δημιουργώντας μια πρακτική επιλογή στις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες, που επιθυμούσαν ένα ευέλικτο μοντέλο στην απόκτηση ενός σύγχρονου οχήματός. Σήμερα, έχουμε δημιουργήσει ουσιαστικά μια νέα αγορά, αυτή των συνδρομητικών υπηρεσιών στο mobility, η οποία αποτελεί και την κυρίαρχη τάση παγκοσμίως, κερδίζοντας όλο και περισσότερους καταναλωτές» σχολιάζει ο Αντώνης Σαμοθράκης, συν-ιδρυτής και CEO του instacar.

Η instacar, που συγκαταλέγεται στις πλέον αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις, διατηρώντας μια ομάδα 65 ατόμων στο δυναμικό και καταγράφοντας ένα σταθερό ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 100% ετησίως. Δεν είναι τυχαίο ότι στον πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης, ο οποίος είναι ο δεύτερος κατά σειρά, μετά από την αρχική επένδυση για τη δημιουργία του, συμμετέχουν η Autohellas, ο όμιλος Olympia και το Velocity.Partners καθώς και ως νέος επενδυτικός εταίρος το Elikonos 2 SCA SICAR.

Με μηνιαία συνδρομή

Οι χρήστες του instacar, καταβάλλοντας μία μηνιαία συνδρομή και χωρίς τις υψηλές προκαταβολές του παραδοσιακού leasing, μπορούν να αποκτήσουν καινούργια αυτοκίνητα ή και σαν καινούργια από επίσημες ελληνικές αντιπροσωπείες, εύκολα, γρήγορα και για όσο διάστημα επιθυμούν.

Με τη συνδρομή του στο instacar, ο χρήστης απαλλάσσεσαι από όλα τα έξοδα χρήσης του αυτοκινήτου (όπως τέλη κυκλοφορίας, service, αλλαγή ελαστικών), έχει κάλυψη μικτής ασφάλειας, μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιστρέψει ή να αγοράσει το όχημα, ενώ έχει τη δυνατότητα να το αντικαταστήσει και με άλλο όχημα, μικρότερο ή μεγαλύτερο, σε περίπτωση που αλλάξουν οι μεταφορικές ανάγκες του.

Η υπηρεσία του instacar είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και παρέχεται οnline μέσα από τέσσερα απλά βήματα αυτόματης προσφοράς, ενώ η συνδρομητική υπηρεσία μπορεί να διακοπεί ανά πάσα στιγμή από τον χρήστη.

Και στα μεταχειρισμένα

Η Ελλάδα διαθέτει παρουσία και στον τομέα του CaaS στα μεταχειρισμένα οχήματα με οδηγό τη Spotawheel, αποκαλούμενη και ως η «Amazon των μεταχειρισμένων». Οι επιδόσεις της εταιρείας την κατατάσσουν συστηματικά λίστα των Financial Times με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης, με την εταιρεία να επεκτείνεται σταθερά στις αγορές στόχους της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Η startup, που ίδρυσε το 2016 ο Χάρης Αρβανίτη, με όραμα να ψηφιοποιήσει την αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων, αρχικά ως μια μικρή ομάδα μηχανικών αυτοκινήτων, πλέον κάνει disrupt στον κλάδο της αγοράς και ενοικίασης μεταχειρισμένων οχημάτων. Πριν από έναν χρόνο, η εταιρεία κατάφερε να «σηκώσει» μια γενναία χρηματοδότηση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, ενώ ανήκει στο «top 10» των ελληνικών startups με τις υψηλότερες αποτιμήσεις (σ.σ.  η αποτίμησή της τοποθετείται μεταξύ 100 και 150 εκατ. ευρώ).

Έχοντας ήδη παρουσία σε Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία και πρόσφατα στη Ρουμανία, στοχεύει, μέχρι το 2025, να έχει επεκταθεί σε τουλάχιστον άλλες πέντε αγορές σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, συνεχίζει να σχεδιάζει τη δημιουργία πανευρωπαϊκής πλατφόρμας, που θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει την τεράστια αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αξίας 540 δισ. δολαρίων.

Η εταιρεία δίνει στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από την καινοτόμο πλατφόρμα, που έχει δημιουργήσει, το αυτοκίνητο που θέλει να δοκιμάσει και αναλαμβάνει να του το παραδώσει για δοκιμή σε όποιο σημείο της χώρας επιλέξει. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων εντός 7 ημερών από την αγορά του αυτοκινήτου αλλά και εγγύηση 5 ετών – τη μεγαλύτερη εγγύηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η εταιρεία παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες όπως γραπτό τεχνικό έλεγχο 200+ σημείων, δωρεάν test drive, έως 5 χρόνια εγγύηση, ενώ το καινοτόμο μοντέλο της προσφέρει τη δυνατότητα ανέπαφης αγοράς, μέσω του touchless shopping, με το 60% των πελατών της να αξιοποιεί αυτή την υπηρεσία.

Το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Spotawheel είναι ο εξειδικευμένος αλγόριθμος αξιολόγησης και αγοράς οχημάτων που έχει αναπτύξει, συνδυάζοντας αρμονικά τεχνολογίες αιχμής όπως Big Data, Machine Learning & Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), με την τεχνογνωσία των ανθρώπων της.

Παρουσία και στο car-sharing

Η Ελλάδα έχει παρουσία και στο car -sharing, με την ελληνική startup Caroo, να σηκώνει τον πρώτο της γύρο χρηματοδότησης με επενδυτές το HEBAN, το LBAN και το Anthology Ventures. Η εταιρεία, που ξεκινά την πιλοτική λειτουργία της στην Αθήνα, τον Βύρωνα και το Παγκράτι, είναι η πρώτη car -sharing υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε οχήματα on demand στην Αθήνα μέσω της χρήσης του Caroo App.

Οι χρήστες μπορούν να βρουν διαθέσιμα οχήματα κοντά τους, να τα ξεκλειδώσουν, να τα χρησιμοποιήσουν και να τα κλειδώσουν σε μια ελεύθερη και επιτρεπόμενη θέση parking στην Αθήνα. Μέσα από την υπηρεσία, οι χρήστες μπορούν να διενεργήσουν split billing, ώστε να επιμεριστεί το κόστος της υπηρεσίας στα άτομα που βρίσκονται μέσα στο όχημα. Κατά την έξοδό τους από το όχημα πρέπει να φωτογραφήσουν περιμετρικά το όχημα ώστε να πιστοποιηθούν τυχόν ατυχήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!