Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,34%
5.85
CENER
+0,42%
9.65
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,65%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+2,82%
1.46
ΑΒΕ
+5,03%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+4,20%
3.1
ΑΛΦΑ
+3,16%
1.731
ΑΝΔΡΟ
+1,52%
6.7
ΑΡΑΙΓ
+0,42%
11.87
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+2,20%
7.42
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-24,59%
9.2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,31%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-0,95%
11.43
ΔΟΜΙΚ
+6,19%
3.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,41%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,03%
4.255
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+3,26%
2.22
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,40%
7.625
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,13%
1.75
ΕΛΧΑ
+1,73%
1.886
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
+1,54%
8.428
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,51%
2.244
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
-2,87%
1.69
ΙΚΤΙΝ
+0,49%
0.413
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+2,36%
5.2
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.252
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-7,55%
1.47
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
-0,82%
0.483
ΚΟΥΑΛ
-1,14%
1.21
ΚΟΥΕΣ
+3,69%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,88%
11.3
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,85%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,53%
3.75
ΜΙΝ
-2,38%
0.615
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,22%
23.74
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,68%
2.815
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,22%
36.76
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.278
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,20%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.897
ΟΤΕ
+2,33%
14.48
ΟΤΟΕΛ
+1,21%
11.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,72%
3.967
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,05%
4.235
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+2,71%
1.705
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,99%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+4,05%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει το μέλλον του γιαουρτιού

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μπει στη ζωή μας με την ChatGPT και την εταιρεία OpenAI που την αναπτύσσει, να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή Διαδικτύου στον κόσμο αφού κατανοεί και παράγει κείμενο σε ένα ευρύ φάσμα στυλ και μορφών. Πώς όμως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει (και) το μέλλον του γιαουρτιού και δη της πολυεθνικής εταιρείας τροφίμων με έδρα το Παρίσι, Danone, με ιστορία 104 ετών, που με το όνομά της πωλούνται ως επί πλείστον γαλακτοκομικά προϊόντα; Την απάντηση δίνει το Bloomberg.

Η Danone ιδρύθηκε από τον Ισαάκ Καράσο, έναν Εβραίο γιατρό από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και άρχισε να παράγει γιαούρτι στη Βαρκελώνη της Ισπανίας το 1919. Η εταιρία ονομάστηκε Danone, το οποίο μεταφράζεται σε «μικρός Daniel», προς τιμήν του γιού του, του Daniel Carasso. Το 43%των μετοχών της Danone ανήκουν σε Αμερικανούς επενδυτές, το 19% σε Γάλλους επενδυτές, ακολουθούμενο από το Ηνωμένο Βασίλειο (10%), την Ελβετία (6%), τη Γερμανία (5%) και την υπόλοιπη Ευρώπη (14%)

H παρασκευή του γιαουρτιού του μέλλοντος απαιτεί μια σειρά από βοηθούς του 21ου αιώνα

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η παρασκευή του γιαουρτιού του μέλλοντος απαιτεί μια σειρά από βοηθούς του 21ου αιώνα: μηχανική μάθηση, επιστήμη των εντέρων και ακόμη και ένα μυστηριώδες τεχνητό στομάχι.

Σε μια νέα εγκατάσταση της Danone κοντά στο Παρίσι, οι ερευνητές διοχετεύουν κουταλιές γιαουρτιού σε σφαιρικά γυάλινα δοχεία και πλαστικούς σωλήνες που έχουν σχεδιαστεί για να μιμούνται το ανθρώπινο έντερο. Μόλις τα βακτήρια στο εσωτερικό δείξουν ότι μπορούν να επιβιώσουν από τους πεπτικούς χυμούς, η τεχνητή νοημοσύνη τίθεται σε λειτουργία για να διερευνήσει τα πιθανά οφέλη τους για την υγεία.

Για τους καταναλωτές που βομβαρδίζονται με ισχυρισμούς σχετικά με την υποτιθέμενη δύναμη των προβιοτικών, ο στόχος μπορεί να ακούγεται γνωστός. Όμως, ο ιδιοκτήτης της Activia και της Actimel στοιχηματίζει, ότι η τεχνολογία μπορεί να δώσει απαντήσεις για το ποια φιλικά βακτήρια λειτουργούν καλύτερα και γιατί, δίνοντας στα προϊόντα της επιστημονικό πλεονέκτημα σε μια εποχή που τα έσοδα καθυστερούν και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί με τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

«Η μακροπρόθεσμη επιχειρηματική στρατηγική της Danone αφορά σε μεγάλο βαθμό την μεταστροφή των γαλακτοκομικών προϊόντων», λέει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Juergen Esser. «Τα πάντα σχετικά με την παροχή των σωστών ζυμώσεων, τα σωστά οφέλη για την υγεία και την παροχή λάμψης στον καταναλωτή είναι ζωτικής σημασίας».

Τεχνολογική επανάσταση ή έξυπνο μάρκετινγκ

Είτε πρόκειται για την αρχή μιας τεχνολογικής επανάστασης στα τρόφιμα είτε απλώς για ένα ακόμη επίπεδο έξυπνου μάρκετινγκ που έχει σκοπό να κάνει τους καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα για ένα κεσεδάκι γιαούρτι, η Danone το χρειάζεται.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η γαλλική εταιρεία που μετρά 104 χρόνια ζωής, διανύει το δεύτερο έτος μιας προσπάθειας ανάκαμψης που ενορχηστρώνεται από το αφεντικό της Esser, Antoine de Saint-Affrique.

Η γαλακτοκομική μονάδα καταγράφει πτώση στον όγκο τα επτά από τα τελευταία εννέα χρόνια. Οι όγκοι πωλήσεων στο τμήμα – το μεγαλύτερο της εταιρείας, με φυτικά γάλατα όπως το Alpro επίσης μειώθηκαν κατά 4% πέρυσι, καθώς οι καταναλωτές τα αναταλλάσσουν με φθηνότερες μάρκες ως απάντηση στην κρίση κόστους ζωής.

«Ο μόνος τρόπος με τον οποίο η Danone μπορεί να αναζωογονήσει τις δραστηριότητές της είναι επενδύοντας σε ένα ανώτερο προϊόν που θα υποστήριζε τις υψηλές τιμές», λέει ο Bruno Monteyne, αναλυτής της Bernstein.

Το στοίχημα της Danone

Η Danone στοιχιματίζει ότι η εμπειρία της στα γαλακτοκομικά προϊόντα και η δική της βιβλιοθήκη βακτηρίων θα της δώσει ένα πλεονέκτημα έναντι αντιπάλων όπως η Nestle SA. Η εταιρεία ξόδεψε περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για τη νέα εγκατάσταση που άνοιξε τον Φεβρουάριο, συγκεντρώνοντας το ερευνητικό εργαστήριο που στεγάζει το στομάχι ρομπότ, χώρους συνεργασίας και έναν χώρο δοκιμών καταναλωτών σε ένα προάστιο γνωστό για την πυρηνική του έρευνα.

Τα εργαστήρια απέκτησαν πρόσβαση σε δείγματα ασθενών και προφίλ υγείας για την τεχνητή νοημοσύνη με συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένου ενός έργου με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και ενός άλλου πιο κοντά στη βάση της εταιρείας που ονομάζεται Le French Gut και στοχεύει να αναλύσει το μικροβίωμα 100.000 εθελοντών.

Στη ρίζα της προσέγγισης βρίσκεται η ζύμωση, μια χημική διαδικασία που υπάρχει εδώ και χιλιετίες.

Τα πολλά υποσχόμενα βακτήρια θα μελετηθούν περαιτέρω για να διαπιστωθεί αλληλεπιδρούν με τις ίνες και τις βιταμίνες στα τρόφιμα. Η Danone δεν θα επιτρέψει να φωτογραφηθεί το στομάχι, που αναπτύχθηκε με την ολλανδική εταιρεία TNO, επειδή η λειτουργία του είναι άκρως απόρρητη.

Η μηχανική μάθηση αναλαμβάνει στη συνέχεια να βρει συνδέσεις μεταξύ των επιλεγμένων βακτηρίων και των συνθηκών υγείας. Η τεχνητή νοημοσύνη διαπερνά δείγματα κοπράνων, ιατρικά ιστορικά και προηγούμενα επιστημονικά ευρήματα, αναζητώντας συνδέσμους για οτιδήποτε, από την απώλεια βάρους μέχρι την ανοσία.

Οι ερευνητές μόχθησαν για χρόνια για τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μικροβιώματος και ανοσίας. Αλλά καθώς εξορύσσει δεδομένα ετών, η Danone δεν χρειάζεται να εφεύρει τίποτα. Τα στοιχεία για να πλαισιώσουν ένα μήνυμα μάρκετινγκ που συνδέει τα βακτήρια με τα οφέλη μπορεί να είναι αρκετά ώστε ένα καινούργιο γιαούρτι ή γάλα για μωρά να αποφέρει μεγάλη τιμή.

Προετοιμάζει το έδαφος η ΕΕ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ΕΕ φτιάχνει ήδη τον πρώτο νόμο για την τεχνητή νοημοσύνη, που θα τεθεί όμως σε ισχύ από τις αρχές του 2025. Τόσο η Ευρώπη όσο και οι ΗΠΑ εισέρχονται αναπόφευκτα σε «αχαρτογράφητα νερά», τα οποία μπορούν εύκολα να γίνουν «επικίνδυνα», όπως έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει τόσο οι CEO τεχνολογικών κολοσσών όσο και οι ίδιοι οι δημιουργοί της AI, όπως ο Σαμ Άλτμαν, CEO της OpenAI, που δημιούργησε το ChatGPT.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!