THEPOWERGAME
Έχει σηκώσει περισσότερα από 10 εκατ.ευρώ από την ίδρυσή της, προσελκύοντας βαριά επιχειρηματικά ονόματα, όπως ο όμιλος Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, αλλά και το LATSCO Family Office της Μαριάννας Λάτση. Σήμερα η Douleutaras, η ελληνική startup που έκανε την εύρεση επαγγελματιών για το σπίτι πλήρως ψηφιακή υπόθεση, ανοίγει περαιτέρω τους ορίζοντες της εξωστρέφειάς της, επενδύει στην B2B αγορά και βάζει την αναζήτηση επαγγελματιών για το σπίτι στην εποχή του ΑΙ.
Όσον αφορά την εκτός συνόρων ανάπτυξη, πέρα από την Ελλάδα και την Κύπρο, όπου έχει ήδη παρουσία, η startup κοιτάζει την πρωτιά στις αγορές της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας, όπου δραστηριοποιείται από τα τέλη του 2021 με την επωνυμία YourPro & YourHero αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, προωθεί την περαιτέρω επέκταση των υπηρεσιών της σε άλλες, μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες. Προς αυτήν την κατεύθυνση, «σκανάρει» την αγορά της Ισπανίας, η οποία φαίνεται να είναι ο πιο πιθανός προορισμός επέκτασης.
«Το κοινό της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας έχει “αγκαλιάσει” το πρωτοποριακό μοντέλο της πλατφόρμας, κάτι που φαίνεται τόσο από τη θερμή ανταπόκριση των επαγγελματιών που εντάσσονται στην ομάδα, όσο και από τα αιτήματα εργασιών, που αυξάνονται καθημερινά. Στην Ιρλανδία είμαστε ήδη ο Νο1 παίκτης στην αγορά, ενώ το ίδιο αναμένουμε να συμβεί εντός των επόμενων 12 μηνών και στην Πορτογαλία», σημειώνει, μιλώντας στο powergame.gr, ο συνιδρυτής και CEO της Douleutaras, Ανδρέας Γραμμάτης.
Όπως λέει ο ίδιος, αναφερόμενος στην εκτός ελληνικών συνόρων επέκταση, «στόχος μας είναι πρωτίστως να γίνουμε κερδοφόροι και στις δύο νέες αγορές, προτού επεκταθούμε και σε επιπλέον χώρες. Αυτό αναμένουμε να συμβεί στις αρχές του 2024».
Προχωρημένες επαφές στο B2B κανάλι
Παρά το νεαρό της ηλικίας της, η Douleutaras έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κατακερματισμένη αγορά παροχής οικιακών υπηρεσιών, συνδέοντας τον πελάτη με τον καταλληλότερο επαγγελματία σε πραγματικό χρόνο, την ώρα που τον χρειάζεται, μέσω της πλατφόρμας της. Αυτήν την περίοδο η εταιρεία επενδύει σε ένα πολλά υποσχόμενο κανάλι, εντατικοποιώντας την παρουσία της, εκτός από την παροχή υπηρεσιών B2C, και σε B2B επίπεδο.
«Eκτός από την παροχή υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, επιδιώκουμε να αυξήσουμε τη δραστηριότητά μας και σε B2B επίπεδο σε σημαντικούς κλάδους, όπως είναι οι τηλεπικοινωνίες, το real estate και η παροχή υπηρεσιών κατασκευής και συντήρησης εγκαταστάσεων. Έχουμε ήδη αρχίσει να παρέχουμε υπηρεσίες συντήρησης και καθαρισμού σε εταιρείες διαχείρισης AirBnB, εξυπηρετώντας περισσότερα από 300 διαμερίσματα, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε και σε προχωρημένες επαφές και με άλλες εταιρείες στους κλάδους των ασφαλειών και των τηλεπικοινωνιών», τονίζει αναφερόμενος στα πλάνα της εταιρεία για την B2B αγορά ο κ. Γραμμάτης.
Douleutaras με ΑΙ
Ένα στοίχημα το οποίο κερδίζει από τη δημιουργία της και μέχρι σήμερα η ελληνική startup είναι η αξιοποίηση state of the art τεχνολογιών στην πλατφόρμα της, ενώ αυτήν την περίοδο εμπλουτίζει περαιτέρω την ψηφιακή της εργαλειοθήκη. «Η περαιτέρω διεύρυνση των τεχνολογικών λειτουργιών, που προσφέρουμε στους επαγγελματίες, αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής μας», υπογραμμίζει ο CEO της εταιρείας.
Όπως εξηγεί ο ίδιος, «με το λανσάρισμα επιπλέον προϊόντων, όπως η πλατφόρμα online πληρωμών, αλλά και η δυνατότητα χρήσης της ηλεκτρονικής μας ατζέντας από τους επαγγελματίες-συνεργάτες μας και για τη διαχείριση των προσωπικών τους πελατών, αναμένουμε να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους μέχρι και 200% σε σχέση με αντίστοιχους επαγγελματίες εκτός πλατφόρμας, αυξάνοντας περαιτέρω την απόσταση ανάμεσα στην παραδοσιακή σύσταση από στόμα σε στόμα και στην online εμπειρία που προσφέρει ο Douleutaras».
Από τα πλάνα της εταιρείας δεν απουσιάζει και η περαιτέρω αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης: «Θα αξιοποιήσουμε πρόσφατες δυνατότητες που παρέχει το ChatGPT και σε άλλους τομείς, όπως η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), η ιεράρχηση των πιο σημαντικών εργασιών για τους επαγγελματίες μας», προσθέτει ο κ. Γραμμάτης.
Η Douleutaras χρησιμοποιεί ήδη στην πλατφόρμα της, εδώ και αρκετά χρόνια, αλγορίθμους μηχανικής μάθησης για την ανάλυση δεδομένων, καθώς και την προτεραιοποίηση των ικανότερων επαγγελματιών, διευκολύνοντας την αναζήτηση των επαγγελματιών και βοηθώντας τους χρήστες να βρουν τον καλύτερο επαγγελματία για τις αναγκες τους, κάθε φορά.
Περί χρηματοδότησης
Μόλις προ διμήνου, η Douleutaras εξασφάλισε νέο γύρο χρηματοδότησης, ύψους 5 εκατ. ευρώ, τον μεγαλύτερο από την ίδρυσή της, με βασικούς επενδυτές το LATSCO Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση, και τον Απόστολο Αποστολάκη της VentureFriends. Μάλιστα, ως sponsor της επένδυσης -εκ μέρους του LATSCO Family Office- λειτούργησε ο Φίλιππος Κούρκουλος-Λάτσης, ο οποίος τελευταία έχει αναλάβει σημαντικές επενδυτικές πρωτοβουλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό.
«Ήταν σημαντική για εμάς η συμμετοχή ισχυρών επενδυτών οι οποίοι ασπάζονται το όραμά μας για μία διεθνή και κερδοφόρα εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, το Latsco Family Office και ο Φίλιππος Κούρκουλος-Λάτσης ήταν μία ιδανική συνεργασία για εμάς, καθώς, εκτός των άλλων, μοιραζόμαστε και τις ίδιες αξίες», τονίζει ο συνιδρυτής της startup.
Θυμίζουμε ότι στον πρόσφατο χρηματοδοτικό γύρο συμμετείχαν ηχηρά ονόματα του επιχειρείν, όπως ο Lars Rasmussen (συνιδρυτής Google Maps), οι Αιμίλιος Χαλαμανδάρης και Πύρρος Τσιάκουλης (συνιδρυτές Innoetics), ο Θάνος Παπαγγελής (ιδρυτής Epignosis), ο Ιωάννης Μαρτίνος (ιδρυτής Signal Group) και ο Δημήτρης Γεωργακόπουλος (ιδρυτής Buildium).
«Οι χρηματοδοτήσεις δεν αποτελούν αυτοσκοπό για εμάς, οπότε είναι νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν και πότε θα χρειαστούμε μία επιπλέον αυτής που μόλις λάβαμε. Φυσικά, αξιολογούμε κάθε ευκαιρία που μας παρουσιάζεται, καθώς το περιβάλλον είναι δυναμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο», απαντά ο ίδιος ερωτηθείς αν η εταιρεία σχεδιάζει νέα χρηματοδότηση.
Στόχος της υπερδραστήριας startup, που απασχολεί σήμερα περισσότερα από 100 άτομα προσωπικό και τρέχει ετησίως με 40%, είναι να χτίσει ένα διεθνές brand και σταδιακά να κατακτήσει την κορυφή στη συγκεκριμένη κατηγορία υπηρεσιών.
Who is who
Το επιχειρηματικό νήμα της Douleutaras άρχισε να ξετυλίγεται το 2015. «Όλα ξεκίνησαν όταν εγώ και οι συνιδρυτές της εταιρείας, ο Cezary Szandecki και ο Ιωάννης Πουλουπάτης, συνειδητοποιήσαμε ότι, παρά τη σπουδαιότητα που έχει ο χώρος του σπιτιού σε καθέναν από εμάς, πολλές φορές η διαδικασία βελτίωσής του μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα και να μη φέρει και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Κάνοντας ενδελεχή έρευνα στην αγορά, καταλήξαμε πως δεν υπήρχε κάποια εταιρεία που να έδινε συστηματικά λύση σε αυτό το πρόβλημα. Στόχος μας ήταν, με την ίδια ευκολία που παραγγέλνουμε το φαγητό μας ή ένα προϊόν, να μπορούμε να υλοποιούμε και μια εργασία για το σπίτι», τονίζει στο powergame.gr ο ένας εκ των τριών συνιδρυτών της εταιρείας.
Σήμερα, λιγότερα από οκτώ χρόνια μετά, η Douleutaras αποτελεί τη Νο1 Πλατφόρμα Εύρεσης Επαγγελματιών στην Ελλάδα, έχοντας δεχτεί, από το 2015, περισσότερα από 1.000.000 αιτήματα εργασιών, εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερα από 1.000 αιτήματα εργασιών, συνεργαζόμενη με 4.200 επαγγελματίες από 90 διαφορετικές ειδικότητες.
Η εταιρεία απασχολεί περισσότερα από 100 άτομα, έχοντας διπλασιάσει το έμψυχο δυναμικό της τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ δεδομένης της συνεχούς επέκτασης, έχει ενεργά πλάνα για νέες προσλήψεις. Όσον αφορά τα μεγέθη της, η πλατφόρμα δημιούργησε αξία σχεδόν 40 εκατ. ευρώ για τους επαγγελματίες συνεργάτες της το 2022, ποσό που φιλοδοξεί να διπλασιάσει τα επόμενα δύο χρόνια.