THEPOWERGAME
Στη short list των χωρών που έχει επιλέξει η γερμανική Bosch για την εγκατάσταση τεχνολογικού hub στην ευρύτερη περιοχή εντάσσεται η Ελλάδα. Μάλιστα, η χώρα μας δείχνει να έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων, ανταγωνιστικών για το project, χωρών, με το ανθρώπινο δυναμικό και το κόστος εργασίας να περιλαμβάνονται μεταξύ αυτών.
Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού ομίλου, η οποία όχι μόνο τρέχει με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία, αλλά προσβλέπει σε θετικό πρόσημο και το 2022, βρίσκεται σε διαβουλεύσεις όσον αφορά το hub. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch Ελλάδας, Γιάννης Κάπρας, το όλο θέμα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τον ίδιο να έχει σχετικές συναντήσεις εντός της επόμενης εβδομάδας.
Το τεχνολογικό hub της Bosch, η οποία απασχολεί 280 άτομα στην Ελλάδα, θα εξυπηρετεί τις ενδοομιλικές ανάγκες της μητρικής σε επίπεδο υπηρεσιών (σ.σ.: δεν θα έχει παραγωγική δραστηριότητα). «Δουλεύουμε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε σε καλό δρόμο» σχολίασε χθες σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Κάπρας.
Όπως είπε ο ίδιος, η Ελλάδα είναι ελκυστική ως επενδυτικός προορισμός, με την έλλειψη ταλέντων, που ταλανίζει σοβαρά άλλες αγορές, να είναι πιο ελεγχόμενη στη χώρα μας. «Βλέπουμε το μέλλον μας στην Ελλάδα με αισιοδοξία. Πιστεύουμε ότι θα εκπληρώσουμε τους στόχους μας στην ελληνική αγορά» τόνισε ο ίδιος.
Θετικό πρόσημο και το 2023
Η εταιρεία -παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον- έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 11,3% στην ελληνική αγορά και ενοποιημένες πωλήσεις της τάξης των 246 εκατ.ευρώ, ενώ προσβλέπει σε ανοδική πορεία και για το τρέχον έτος. Μάλιστα, αν συνυπολογιστούν και οι πωλήσεις της εταιρείας σε Κύπρο, Μάλτα και Αλβανία (σσ αγορές που τρέχουν από Ελλάδα), ο συνολικός τζίρος υπερέβη τα 270 εκατ.ευρώ. Τα δε κέρδη προ τόκων και φόρων κινήθηκαν στα 2,9 εκατ.ευρώ, αυξημένα κατά 4,3% έναντι του 2022.
Σύμφωνα με τον κ. Κάπρα, η εταιρεία προσβλέπει σε θετικό πρόσημο και για το 2023, με την πορεία της τους τέσσερις πρώτους μήνες της χρήσης να επιβεβαιώνει αυτή την πρόβλεψη. Η Robert Bosch στην Ελλάδα πέτυχε άνοδο πωλήσεων κατά 4,8% σε σχέση με τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022, ενώ για το σύνολο της χρήσης η πρόβλεψη είναι για ανάπτυξη κατά 5,4%, την οποία μάλιστα ο CEO της εταιρείας χαρακτήρισε «συντηρητική».
«Αν και βλέπουμε σημάδια ύφεσης στην Ευρώπη, στην Ελλάδα είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση. Η ελληνική οικονομία πηγαίνει πολύ καλύτερα από τον μέσο όρο της ευρωπαϊκής αγοράς», πρόσθεσε, εκφράζοντας την εμπιστοσύνη του στην πορεία της εθνικής οικονομίας.
Όχι σε νέες ανατιμήσεις
Κληθείς να σχολιάσει αν η εταιρεία προσανατολίζεται σε νέες ανατιμήσεις των προϊόντων της στην ελληνική αγορά (σ.σ.: το 2022 προχώρησε μεσοσταθμικά σε αυξήσεις της τάξης του 10%), ο κ. Κάπρας απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτό.
Όπως είπε, η Bosch δεν έκανε από τις αρχές του 2023 ανατιμήσεις και δεν προτίθεται να το κάνει, επισημαίνοντας ότι τόσο το ενεργειακό κόστος όσο και το κόστος μεταφορών είναι πλέον σε καθοδική πορεία, σε σχέση με τους προηγούμενες μήνες.
Αναφερόμενος στην παγκόσμια -αλλά και την εν Ελλάδι- στρατηγικού του ομίλου, που το 2022 έκλεισε με τζίρο άνω των 88 δισ.ευρώ, ο CEO της Bosch Ελλάδας σχολίασε ότι αυτή εστιάζεται στο τρίπτυχο «εκμετάλλευση ευκαιριών, επιτήρηση στα κόστη, αποτελεσματική χρήση κεφαλαιουχικών πόρων».
Όσον αφορά τις ευκαιρίες που βλέπει στην Ελλάδα η εταιρεία, η οποία έχει έμμεση εμπλοκή στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης σε ό,τι αφορά στις «έξυπνες» λύσεις για smart cities, τα καταναλωτικά αγαθά σαφώς και αποτελούν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, με τις πωλήσεις τους να τρέχουν με 14,4% το 2022. Ο τομέας της βιομηχανικής τεχνολογίας ήταν αυτός με την πιο έντονη ανάπτυξη το 2022 στην ελληνική αγορά (+20% το περασμένο έτος), ενώ και η αυτοκίνηση κινήθηκε θετικά (+9,5%).
Αρνητική, πάντως, ήταν η εικόνα των πωλήσεων όσον αφορά τα προϊόντα ενέργειας και τεχνολογίας κτιρίων (-6,4%) με την αύξηση των τιμών στο φυσικό αέριο να πλήττει και τις πωλήσεις της Bosch στον συγκεκριμένο τομέα.