THEPOWERGAME
Σημαντικά κεφάλαια για αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των μεταφορών – παραδόσεων ρίχνει η Amazon. Ο αμερικανικός κολοσσός σχεδιάζει να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων στους πελάτες της, όπως ανέφερε κορυφαίο στέλεχος στο CNBC.
Στο πλαίσιο αυτό, το βάρος πέφτει στη λεγόμενη προσπάθεια «περιφερειοποίησης», όπου οι πελάτες θα λαμβάνουν το προϊόν που έχουν αγοράσει από την πιο κοντινή σε αυτούς αποθήκη. Για να γίνει αυτό, όμως, και να υπάρχει απτό αποτέλεσμα, πρέπει να προηγηθεί μια ανάλυση δεδομένων και μοτίβων με βάση προηγούμενες αναζητήσεις και επιλογές, ώστε να προκύψει η επιθυμητή πρόβλεψη για τα πιθανά προϊόντα και το μέρος που θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Και εδώ είναι που μπαίνει ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στα logistics, όπως εξηγεί ο Stefano Perego, αντιπρόεδρος της Amazon και υπεύθυνος για το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών στη Βόρεια Αμερική.
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα δεδομένα στα logistics
«Ένας τομέας που θεωρούμε ότι είναι βασικός για να μειωθεί το κόστος εξυπηρέτησης του πελάτη είναι η τοποθέτηση του στοκ. Λαμβάνοντας υπόψιν την τεράστια γκάμα προϊόντων που προσφέρει η Amazon, γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο δύσκολο είναι να αποφασίσεις το μέρος που θα βάλεις την αποθήκη, ώστε να μειωθεί η απόσταση από τον πελάτη και να αυξηθεί η ταχύτητα παράδοσης» εξηγεί.
Αποστολή από κοντινή αποθήκη, σημαίνει παράδοση ακόμη και εντός της ημέρας. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η συνδρομητική υπηρεσία Prime, που προσφέρει παραδόσεις συγκεκριμένων προϊόντων εντός δύο ημερών από την αγορά.
Όπως εξηγεί ο Perego, το πλάνο στις ΗΠΑ πηγαίνει πολύ καλά, καθώς το 74% των παραγγελιών εκτελείται από logistics σε κοντινή απόσταση από τον πελάτη.
Ρομπότ για τς δουλειές στις αποθήκες της Amazon
Παράλληλα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ακόμα μεγαλύτερη αξιοποίηση των ρομπότ στις αποθήκες, γνωστοποιώντας ότι στο 75% των παραδόσεων στις ΗΠΑ εμπλέκεται με κάποιον τρόπο ο τομέας της ρομποτικής.
Ο Perego υπεραμύνθηκε, επίσης, των καινοτομιών που φέρνει η AI, όπως το ChatGPT της OpenAI, υπογραμμίζοντας ότι στην Amazon «εργαζόμενοι και τεχνολογία συνεργάζονται».
«Πιστεύω ότι αυτό που συμβαίνει είναι πραγματικά μια μεταμόρφωση του είδους των θέσεων εργασίας. Τα βαριά φορτία και τις επαναλαμβανόμενες εργασίες θα τις κάνουν τα ρομπότ. Δεν θα το έλεγα αντικατάσταση (προσωπικού) αλλά μεταμόρφωση, καθώς οι εργαζόμενοι που θα κληθούν να δραστηριοποιηθούν στα logistics θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη κρίση και περισσότερες δεξιότητες» κατέληξε.