THEPOWERGAME
Στη διάρκεια της πανδημίας δεν αυξήθηκε μόνο ο αριθμός των πολιτών που μπήκαν στον κόσμο του Διαδικτύου, εργάστηκαν online, αγόρασαν από ψηφιακά κανάλια ή έκαναν μαθήματα εξ αποστάσεως. Αυξήθηκε και ο αριθμός των smart συσκευών που συνδέονται στο Διαδίκτυο.
«Έξυπνα» ρολόγια και smart bands, που ελέγχουν τη φυσική κατάσταση, εικονικοί βοηθοί που απαντούν σε ερωτήσεις και παίζουν την αγαπημένη μας μουσική, smart ενεργειακές λύσεις, που προσαρμόζουν τα φώτα και τη θέρμανση, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση και το κόστος ενέργειας.
Η Ευρώπη βρίσκεται, από το ξέσπασμα της πανδημίας, στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης wearable συσκευών. Το 2020, σχεδόν το ένα πέμπτο (19%) των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το περασμένο έτος «έξυπνα» ρολόγια, smart bands, συνδεδεμένα ακουστικά, ανιχνευτές ασφαλείας και άλλα wearables, που συνδέονται στο Διαδίκτυο.
Μόλις 1 στους 10 Έλληνες
Στην Ελλάδα οι wearable συσκευές δεν είχαν μεγάλη απήχηση στη διάρκεια του 2020, καθώς μόλις 1 στους 10 Έλληνες έκανε χρήση τους. Αυτή η επίδοση κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση της λίστας των ευρωπαϊκών χωρών με την πιο συστηματική χρήση wearables. Αντίθετα, στην πρώτη γραμμή βρίσκονται η Τσεχία, η Φινλανδία και η Εσθονία.
Το 2020, περίπου το ένα τρίτο των πολιτών στην Τσεχία (35%), τη Φινλανδία (33%) και την Εσθονία (31%) είχε χρησιμοποιήσει ένα «έξυπνο» ρολόι ή άλλο αξεσουάρ που συνδέεται με το Διαδίκτυο. Σε μια σειρά άλλων χωρών, όπως η Σλοβενία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβακία, η Δανία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ιρλανδία το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε μεταξύ 20%-26%.
Αντιθέτως, λιγότερο από το 10% των ανθρώπων στην Ελλάδα (7%), τη Ρουμανία (8%) και την Κύπρο (9%) χρησιμοποίησαν συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο wearables κατά την ίδια περίοδο.
Θραύση στις μικρές ηλικίες
Στις νεότερες ηλικίες (16-24 ετών) η χρήση ενός smartwatch ή μιας wearable συσκευής είναι πιο διαδεδομένη στην Ευρώπη. Για την ακρίβεια σχεδόν ένας στους τρεις Ευρωπαίους (28%) χρησιμοποίησε μια wearable συσκευή το 2020.
Στις ηλικίες 25-54 ετών το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 23%. Λιγότερο δημοφιλείς είναι αυτές οι συσκευές στα άτομα ηλικίας 55-64 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης μόλις που φτάνει το 11%. Επίσης, μόνο το 5% των Ευρωπαίων ηλικίας 65-74 χρησιμοποίησε μια wearable συσκευή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat εικονικούς βοηθούς χρησιμοποίησε το 11% των ατόμων ηλικίας 16-74 στην ΕΕ το 2020. Οι δε «έξυπνες» λύσεις διαχείριση ενέργειας, όπως συνδεδεμένοι θερμοστάτες και smart φωτισμός, χρησιμοποιήθηκαν από το 10% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών.
Η παγκόσμια αγορά
Συνολικά, η πανδημία αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών, η οποία εκτιμάται ότι θα υπερβεί το 2021 σε αξία τα $81,5 δισ., καταγράφοντας αύξηση κατά 18,1% έναντι του 2020, οπότε είχε κινηθεί στα επίπεδα των $ 69 δισ.
Σύμφωνα με σχετικό report της εταιρείας Gartner, (https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2021-01-11-gartner-forecasts-global-spending-on-wearable-devices-to-total-81-5-billion-in-2021
η εξ αποστάσεως εργασία και η ανάγκη των πολιτών ανά τον κόσμο για παρακολούθηση της υγείας και της φυσικής τους κατάστασης μέσω wearables, ωθεί την αγορά σε άνοδο το 2021.