Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Walmart, LinkedIn, Netflix: Τα αγαπημένα brands για phishing

Οι πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Walmart, το Netflix, η Microsoft ή το LinkedIn φαίνεται πως βρίσκονται στη λίστα με τα αγαπημένα brands των κυβερνοεγκληματιών που επιδίδονται στο phishing, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research.

Ειδικότερα, ο πολυεθνικός γίγαντας του λιανεμπορίου Walmart βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης το περασμένο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 16% όλων των προσπαθειών και ανεβαίνοντας από τη 13η θέση το 4ο τρίμηνο του 2022. Αυτό οφείλεται σε μια σημαντική εκστρατεία phishing που προέτρεπε τα θύματα να κάνουν κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο έρευνας, που αφορούσε την «κατάρρευση του συστήματος εφοδιασμού».

Εν τω μεταξύ, η DHL διατήρησε τη δεύτερη θέση, εμφανιζόμενη στο 13% των περιστατικών phishing, ακολουθούμενη στενά από τη Microsoft με 12% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και το λιανικό εμπόριο.

Η έκθεσή υπογραμμίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι απειλητικοί φορείς εκμεταλλεύονται τους οργανισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα για να υποκλέψουν στοιχεία λογαριασμού. Η Bank Raiffeisen εμφανίζεται στο top της λίστας λόγω εκστρατείας phishing, η οποία αντιστοιχούσε στο 3,6% των επιθέσεων phishing το τελευταίο τρίμηνο, οι παραλήπτες ενθαρρύνονταν να κάνουν κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο και να διασφαλίσουν την ασφάλεια των λογαριασμών έναντι οποιασδήποτε δόλιας δραστηριότητας. Μόλις προχωρούσαν σε αυτό τα στοιχεία αυτά ήταν στη διάθεση του επιτιθέμενου.

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να παρασυρθεί από μια εφαρμογή-απάτη για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Top phishing brands το 1ο τρίμηνο 2023

Παρακάτω παρουσιάζονται οι εταιρίες που κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας βάσει της συνολικής τους εμφάνισης σε απόπειρες brand phishing:

  • Walmart (αφορά το 16% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
  • DHL (13%)
  • Microsoft (12%)
  • LinkedIn (6%)
  • FedEx (4,9%)
  • Google (4,8%)
  • Netflix (4%)
  • Raiffeisen (3,6%)
  • PayPal (3,5%)

Raiffeisen Bank Phishing Email – Παράδειγμα Κλοπής Λογαριασμού

Αυτό είναι ένα παράδειγμα απόπειρας κλοπής των στοιχείων τραπεζικού λογαριασμού Raiffeisen ενός χρήστη μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ηλεκτρονικού «ψαρέματος». Το όνομα του αποστολέα είναι «Raiffeisen», αλλά η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι «support@raiffeisen-info[.]com». Το θέμα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι «Η νέα υπηρεσία SmartToken δεν είναι ενεργή» στα ρουμανικά (προέλευση: «Noul serviciu SmartToken nu este acti») και το περιεχόμενο ισχυρίζεται ότι το θύμα πρέπει να ενεργοποιήσει την υπηρεσία «SmartToken» για να διασφαλίσει την ασφάλεια του λογαριασμού του έναντι οποιασδήποτε δόλιας δραστηριότητας. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιέχει έναν κακόβουλο σύνδεσμο, τον οποίο ο επιτιθέμενος προσπαθεί να παρασύρει το θύμα να κάνει κλικ ώστε να μπορέσει να κλέψει τον λογαριασμό του.

Netflix Phishing Scam – Προσπάθειες Κλοπής Στοιχείων Πληρωμής

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η έκθεση εντόπισε ένα δόλιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσε το εμπορικό σήμα του Netflix για να εξαπατήσει άτομα. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο φαινόταν να προέρχεται από το «Netflix», εστάλη από τη διεύθυνση webmail «support@bryanadamstribute[.]dk». Το θέμα του μηνύματος ήταν «Urdаtе rеquіrеd – ассоunt оn hоld» και το μήνυμα ισχυριζόταν ότι ο λογαριασμός Netflix του παραλήπτη είχε ανασταλεί, λόγω αποτυχίας έγκρισης πληρωμής για τον επόμενο κύκλο χρέωσης. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρείχε έναν σύνδεσμο για την ανανέωση της συνδρομής και ζητούσε από το θύμα να εισάγει ακριβή στοιχεία πληρωμής. Ωστόσο, ο σύνδεσμος κατεύθυνε τους χρήστες σε έναν κακόβουλο ιστότοπο με σκοπό την κλοπή των στοιχείων πληρωμής τους.

Όπως αναφέρει η έρευνα, οι εγκληματικές ομάδες οργανώνουν εκστρατείες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» για να πείσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιθέσεις αποσκοπούν στην απόκτηση πληροφοριών λογαριασμού, όπως συνέβη με την εκστρατεία της Raiffeisen. Άλλες αναπτύσσονται για να κλέψουν στοιχεία πληρωμών, κάτι που είδαμε με τη δημοφιλή υπηρεσία streaming Netflix. Η καλύτερη άμυνα κατά των απειλών phishing, όπως πάντα, είναι η γνώση. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται κατάλληλα ώστε να εντοπίζουν ύποπτα χαρακτηριστικά, όπως ανορθόγραφα domains, τυπογραφικά λάθη, λανθασμένες ημερομηνίες και άλλες λεπτομέρειες που μπορούν να εκθέσουν ένα κακόβουλο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή έναν κακόβουλο σύνδεσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!