THEPOWERGAME
Ένα σπάνιο ρεκόρ διεκδικεί η ελληνικής καταγωγής startup Zoe: Μέσα σε τρεις μήνες κατάφερε να «σηκώσει» δύο γύρους χρηματοδότησης, με τον τελευταίο -που ολοκληρώθηκε μόλις- να φτάνει τα 2,5 εκατ. δολ., και αυτόν που προηγήθηκε τον Δεκέμβριο να αγγίζει τα 30 εκατ. δολ. Μάλιστα η τελευταία χρηματοδότηση των 2,5 εκατ. δολ. προήλθε από το Flight Fund του Βρετανού επιχειρηματία Steven Bartlett, δημιουργού της εταιρείας social media «Social Chain», γνωστό για το επιτυχημένο podcast του, «The Diary of a CEO».
Άλλωστε, η health tech εταιρεία, με συνιδρυτή τον Γιώργο Χατζηγεωργίου (των Housetrip και Efood ) και έτερο founder τον καθηγητή Γενετικής Επιδημιολογίας στο King’s College του Λονδίνου Tim Spector, από την ίδρυσή της το 2017 έχει καταφέρει να βρίσκεται συστηματικά στα ραντάρ των επενδυτών, συγκεντρώνοντας κεφάλαια της τάξης των 80 εκατ. δολ. για την καινοτομία της.
Αν και μετρά λιγότερα από έξι χρόνια ζωής, η Zoe, με έδρα το Λονδίνο, έχει ταυτίσει το όνομά της με την εξατομικευμένη διατροφή για τη βελτιστοποίηση της υγείας, του μεταβολισμού και του εντέρου, εισάγοντας σε αυτή τη δύσκολη εξίσωση τη χρήση μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης.
Η εφαρμογή, που έχει δημιουργήσει η εταιρεία με το ελληνικό DNA -και το ελληνικό όνομα- αξιοποιώντας μηχανική μάθηση και τεχνητή νοημοσύνη, υποδεικνύει σε κάθε άνθρωπο την κατάλληλη, εξατομικευμένη, διατροφή με βάση της ανάγκες του οργανισμού του.
Πρακτικά, το app της εταιρείας, που σήμερα κάνει θραύση στις ΗΠΑ και εντός του 2023 θα είναι διαθέσιμο και στη Μεγάλη Βρετανία, λειτουργεί σαν ένας real-timeπροσωπικός διατροφολόγος, καθώς με ένα κλικ μπορεί να αναλύσει για κάθε τροφή και γεύμα τον αντίκτυπο που θα έχει στην υγεία του εντέρου και του μεταβολισμού του μέλους και να δώσει συμβουλές.
Η Zoe και το «The Diary of a CEO»
Σε ηλικία μόλις 30 ετών, ο Steven Bartlett έχει ήδη ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, ενώ η επενδυτική του εταιρεία, το Flight Fund, επενδύει στη βιοτεχνολογία, την υγεία και την ευημερία, το blockchain, το εμπόριο, την τεχνολογία και το διάστημα.
Ο Bartlett ανακοίνωσε την επένδυση στη Zoe μέσω του LinkedIn του λέγοντας, αναφερόμενος στην ομάδα της startup: «Εξατομικευμένη διατροφή, χρησιμοποιώντας μηχανική μάθηση για να κατανοήσετε τη δική σας μοναδική σχέση με ό,τι τρώτε και πώς τα πράγματα που τρώτε επηρεάζουν κάθε μέρος της υγείας σας, πώς αισθάνεστε και πώς συμπεριφέρεστε, κάθε ώρα της ημέρας. Αυτό, για μένα, είναι το μέλλον. Νομίζω ότι η Zoeείναι μια από τις σημαντικότερες εταιρείες της εποχής μας».
«Όπως λέει ο τελευταίος επενδυτής μας Steven Bartlett, η Zoe είναι μια εταιρεία που αντιπροσωπεύει το μέλλον… Είμαι βαθιά περήφανος που είμαι επενδυτής μιας εταιρείας που θα αλλάξει τον κόσμο οδηγώντας την επανάσταση της επιστήμης της διατροφής» τόνισε από την πλευρά του ο τρίτος συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της startup, Jonathan Wolf στο LinkedIn.
Ο Steven Bartlett είναι ένας μόνο από τους επενδυτές, που έχουν πιστέψει στην καινοτομία της startup με τις ελληνικές καταβολές. Μόλις τον Δεκέμβριο, η Zoe σήκωσε χρηματοδότηση 30 εκατ. δολ. από Venture Capital Funds και ιδιώτες επενδυτές σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Μεταξύ άλλων, τη startup, της οποίας η αποτίμηση εκτιμάται στα 250 εκατ. δολ. έχουν τιμήσει μέχρι σήμερα με τη χρηματοδοτική τους εμπιστοσύνη τα κεφάλαια Balderton Capital, Ahren Innovation Capital, Daphni, L Catterton, Accomplice, Transformational Healthcare, Errol Damelin, Tim Kendall, Osi Umenyiora και Eli Manning.
Πώς λειτουργεί
Το πρόγραμμα της Zoe μετρά το μικροβίωμα του εντέρου, το σάκχαρο και το λίπος στο αίμα και τις αντιδράσεις τους στα τρόφιμα. Οι χρήστες της εφαρμογής, αφού απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο, λαμβάνουν στο σπίτι ένα κιτ διατροφικών τεστ, τα αποτελέσματα των οποίων δείχνουν πώς ανταποκρίνεται ο κάθε οργανισμός σε διάφορες τροφές.
Τα αποτελέσματα των τεστ παραδίδονται στο εργαστήριο της εταιρείας, όπου με τη χρήση μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης, η εφαρμογή εντοπίζει πώς ανταποκρίνεται κάθε άτομο στα θρεπτικά συστατικά, και δημιουργεί ένα εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα, με στόχο τη βελτίωση της υγείας του εντέρου και τη μείωση των φλεγμονωδών αντιδράσεων που προκαλούνται από τη διατροφή.
Η Ζoe έχει γίνει επίσης γνωστή και για το Covid Symptom App, μια εφαρμογή με πάνω από 5 εκατ. χρήστες, η οποία είχε μεγάλη συμβολή στην έρευνα για τον Covid-19, την οποία η startup ανέπτυξε αφιλοκερδώς. Η εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε στο ξέσπασμα της πανδημίας για την καταγραφή και την παρακολούθηση των συμπτωμάτων του κορονοϊού.