THEPOWERGAME
Τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης εσόδων 644%, καταφέρνει να πενταπλασιάσει τον αριθμό των εργαζομένων της σε μία τριετία και επεκτείνεται σταθερά στις αγορές-στόχους της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Ο λόγος για την ελληνική startup SpotaWheel, της οποίας οι επιδόσεις την τοποθετούν, για τρίτη συνεχή χρονιά, στη φετινή λίστα των Financial Times με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης.
Η startup, που ίδρυσε το 2016 ο Χάρης Αρβανίτης, με όραμα να ψηφιοποιήσει την αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων -εξ ου και ο χαρακτηρισμός της ως «Amazon των μεταχειρισμένων»-, βρίσκεται για φέτος στην 243η θέση ανάμεσα στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης (FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2023). Να σημειωθεί ότι το 2022 η ελληνική νεοφυής εταιρεία είχε κατακτήσει την 230ή θέση της ίδιας κατάταξης, ενώ για το 2021 είχε βρεθεί στην 39η.
Η SpotaWheel εμφάνισε, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Statista, που δημιουργεί τη λίστα «FT 1000» για τους Financial Times, έσοδα της τάξης των 35 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένα κατά 644% έναντι του 2020, ενώ ο σύνθετος μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης σε επίπεδο τριετίας (2018-2021) είναι 95%. Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σε διάστημα τριετίας η εταιρεία κατάφερε να πενταπλασιάσει πρακτικά το προσωπικό της, καθώς από 48 άτομα το 2018 απασχολεί σήμερα πάνω από 250 εργαζομένους.
Σε πέντε αγορές
Η Spotawheel, που ξεκίνησε αρχικά ως μια μικρή ομάδα μηχανικών αυτοκινήτων και πλέον κάνει disrupt στον κλάδο της αγοράς και ενοικίασης μεταχειρισμένων οχημάτων, πριν από έναν χρόνο κατάφερε να «σηκώσει» μια γενναία χρηματοδότηση, ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Η ελληνική εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με την αξιολόγηση των Found.ation και EIT Digital, ανήκει στο «top 10» των ελληνικών startups με τις υψηλότερες αποτιμήσεις (σ.σ.: η αποτίμησή της τοποθετείται μεταξύ 100 και 150 εκατ. ευρώ), αξιοποιεί ήδη το προϊόν της χρηματοδότησης για την επιτάχυνση της διεθνούς της επέκτασης.
Έχοντας ήδη παρουσία σε Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία και πρόσφατα στη Ρουμανία, στοχεύει, μέχρι το 2025, να έχει επεκταθεί σε τουλάχιστον άλλες πέντε αγορές σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, συνεχίζει να σχεδιάζει τη δημιουργία πανευρωπαϊκής πλατφόρμας, που θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει την τεράστια αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αξίας $540 δισ.
Πώς λειτουργεί
Η εταιρεία δίνει στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από την καινοτόμο πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει το αυτοκίνητο που θέλει να δοκιμάσει και αναλαμβάνει να του το παραδώσει για δοκιμή σε όποιο σημείο της χώρας επιλέξει. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων εντός 7 ημερών από την αγορά του αυτοκινήτου, αλλά και εγγύηση 5 ετών -τη μεγαλύτερη εγγύηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η εταιρεία παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες, όπως γραπτό τεχνικό έλεγχο 200+ σημείων, δωρεάν test drive, έως 5 χρόνια εγγύηση, ενώ το καινοτόμο μοντέλο της προσφέρει τη δυνατότητα ανέπαφης αγοράς, μέσω του touchless shopping, με το 60% των πελατών της να αξιοποιεί αυτήν την υπηρεσία.
Το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της SpotaWheel είναι ο εξειδικευμένος αλγόριθμος αξιολόγησης και αγοράς οχημάτων που έχει αναπτύξει, συνδυάζοντας αρμονικά τεχνολογίες αιχμής, όπως Big Data, Machine Learning & Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), με την τεχνογνωσία των ανθρώπων της.
Αυτή την καινοτομία αναγνώρισαν πέρυσι -περίπου τέτοια εποχή- το ελληνικό VentureFriends και οι Adevinta Ventures, Uniqa Ventures, Rockaway Ventures, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark, όπως και μεμονωμένοι επενδυτές, αλλά και κορυφαία ευρωπαϊκά πιστωτικά ιδρύματα, που έδωσαν τη χρηματοδοτική ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική startup.