THEPOWERGAME
Όταν ζητάτε κάτι μέσω email συνηθίζετε να κλείνετε με τη φράση «ευχαριστώ εκ των προτέρων»; Τότε μάλλον βρίσκεστε σε κάποια γκρίζα ζώνη της επαγγελματικής επικοινωνίας. Οι έρευνες δείχνουν ότι κάνετε σωστά: Τα emails που τελειώνουν με τη φράση «ευχαριστώ εκ των προτέρων» παίρνουν απάντηση σε ένα ποσοστό 65,7%, το οποίο είναι μάλλον εντυπωσιακό.
Όμως, όπως επισημαίνει το Business Insider, σε ένα πρόσφατο επαγγελματικό σεμινάριο, το κοινό φάνηκε διχασμένο ως προς τη χρήση αυτής της -κατά τα άλλα πολύ συχνής- φράσης. Οι μισοί θεωρούσαν τη φράση φιλική, ενώ οι άλλοι μισοί την χαρακτήρισαν χειριστική ή ακόμα και αγενή.
Το βέβαιο είναι πως όταν ζητάτε κάτι μέσω email θα πρέπει να είστε ευγενικοί. Έρευνα στο LinkedIn έχει δείξει ότι τα emails που κλείνουν με κάποια μορφή έκφρασης ευγνωμοσύνης είναι 36% πιθανότερο να πάρουν απάντηση.
Ο ίδιος πιστεύει ότι η φράση πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο εάν το άτομο στο οποίο απευθύνεται είναι υποχρεωμένο να εκπληρώνει το αίτημα. Για παράδειγμα, όταν πλησιάζει η ημερομηνία για μία πληρωμή την οποία ο πελάτης πρέπει να κάνει μπορείτε να γράψετε: «Η πληρωμή πρέπει να καταβληθεί έως την 1η Ιουλίου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων».
Όμως όταν ο αποδέκτης του μηνύματος δεν σας χρωστά κάτι, τότε πρέπει να είστε πιο προσεκτικοί. Όταν ζητάτε κάποια χάρη, την οποία ο άλλος δεν είναι υποχρεωμένος να σας κάνει, το να τον ευχαριστείτε εκ των προτέρων μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ. Όταν θεωρείτε τη βοήθειά του δεδομένη, αυτό μπορεί να ενοχλήσει τον αποδέκτη. Το «ευχαριστώ εκ των προτέρων» μπορεί να ακουστεί θρασύ ή ακόμα και αγενές.
Τι μπορείτε να γράψετε, λοιπόν, όταν ζητάτε μία χάρη; Σύμφωνα με το Business Insider, μερικές καλύτερες επιλογές είναι:
- Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
- Ευχαριστώ για όποια βοήθεια μπορείτε να προσφέρετε.
- Ευχαριστώ και πάλι.
- Ή το απλό και σαφές «Σας ευχαριστώ».