THEPOWERGAME
Η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία είναι οι επόμενοι προορισμοί στους οποίους βάζει… πόδι η ελληνική startup SafeSize, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα μεθοδεύει την είσοδό της στην αγορά των ΗΠΑ. Ταυτόχρονα, η ελληνική startup ετοιμάζεται για έναν νέο, «βαρύ» γύρο χρηματοδότησης, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, θα ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος μηνός και θα είναι ο μεγαλύτερος στην ιστορία της (σ.σ.: ο τελευταίος ήταν το 2018-2019 και ανήλθε σε 10 εκατ. ευρώ).
Η καινοτόμος startup, που ίδρυσε το 2013 ο Άγγελος Σταυράκης, αξιοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και τρισδιάστατης απεικόνισης, δημιουργεί το ακριβές αποτύπωμα του ποδιού και οδηγεί καταναλωτές και επιχειρήσεις στο σωστό νούμερο παπούτσι για αγορές, είτε σε φυσικά κατάστημα είτε online.
Σήμερα έχει παρουσία με γραφεία σε 9 σημεία ανά τον κόσμο, βοηθώντας περισσότερους από 20 εκατομμύρια καταναλωτές σε 50 χώρες να βρουν τα τέλεια παπούτσια. Η λύση SafeSize χρησιμοποιείται σε περισσότερα από 5.000 σημεία, με την εταιρεία να συνεργάζεται με κορυφαίους λιανοπωλητές και brands, όπως Intersport, Decathlon, SportsDirect, Xebio, HOKA, NewBalance, Skechers, M&S.
«Βοηθάμε τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο να ξεκλειδώσουν τις δυνατότητές τους σε όλα τα κανάλια, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και την ικανοποίηση των πελατών και ταυτόχρονα να μειώσουν τα κόστη», εξήγησε ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Άγγελος Σταυράκης, μιλώντας σε εκδήλωση του Open Coffee.
Από ένα δωμάτιο στην Ολλανδία
Η εταιρεία προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη λύση 3D ανάλυσης ποδιών και συστάσεων παπουτσιών στην αγορά, που υποστηρίζεται από τη μηχανική μάθηση και την τεχνολογία AI. Συνδυάζοντας τα τρισδιάστατα δεδομένα των ποδιών των πελατών και τις προσωπικές προτιμήσεις με τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων 3D σαρωμένων παπουτσιών στον κόσμο, το SafeSize οδηγεί στο τέλειο ζευγάρι παπούτσια, όσον αφορά τόσο την εφαρμογή όσο και τη λειτουργικότητα.
«Διαθέτουμε τον πιο ολοκληρωμένο τρισδιάστστο πελματογράφο παγκοσμίως, καινοτομία πατενταρισμένη ήδη στην Ευρώπη, ενώ είναι προ των πυλών και η κατοχύρωση στις ΗΠΑ. Περισσότεροι από 5 εκατ. καταναλωτές σκανάρουν τα πόδια τους κάθε χρόνο, ενώ σκανάρονται1,5 παπούτσια ετησίως», ανέφερε μιλώντας στο πολυπληθές ακροατήριο του Open Coffee ο κ. Σταυράκης.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, περιγράφοντας τη δυσκολία κάθε νεοφυούς εταιρείας στο ξεκίνημά της: «Ξεκινήσαμε από ένα μικρό δωμάτιο στην Ανατολική Ολλανδία. Με δύο πωλητές και χωρίς marketing. Πριν από δύο χρόνια δημιουργήσαμε τον τεχνολογικό κόμβο έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα. Πλέον έχουμε γραφεία σε 9 χώρες, από την Αυστρία και τη Δανία μέχρι τη Σαγκάη και το Ντουμπάι. Απασχολούμε ήδη 60 άτομα από 18 εθνικότητες, τα οποία θα φτάσουν τα 100 τους επόμενους μήνες».
Μια αγορά 450 δισ.
Η παγκόσμια αγορά υπόδησης, που ξεπερνάει τα 450 δισ. ευρώ, αντιμετωπίζει ένα βασικό πρόβλημα: ποιο είναι το σωστό μέγεθος παπουτσιού; Γιατί το λάθος νούμερο μεταφράζεται, εκτός από την απώλεια πωλήσεων, και σε δυσαρεστημένους αγοραστές, ενώ η διαδικασία επιστροφής των προϊόντων αυξάνει το κόστος για το λιανεμπόριο.
Η SafeSize όχι μόνο κατάφερε να λύσει το πρόβλημα, που απασχολεί την παγκόσμια αγορά, αλλά πέτυχε με την καινοτομία της να κεντρίσει το ενδιαφέρον κορυφαίων brands υπόδησης, αλλά και των επενδυτών, έχοντας αντλήσει ήδη 26 εκατ. ευρώ από βαριά ονόματα της διεθνούς επενδυτικής σκηνής, όπως η Convent Capital–Ολλανδία, η 3TS Capital Partners-Αυστρία, το European Investment Fund, ενώ έχει αναπτυξιακή γραμμή χρηματοδότησης από τη Silicon Valley Bank.
Επιχειρηματικό mentality
Η δημιουργία της SafeSize προέκυψε ως απάντηση σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που ο ιδρυτής της εταιρείας είχε ζήσει εκ των έσω ως πρώην στέλεχος της Intersport.
Έχοντας γνώση του επιχειρείν, καθώς έχει διατελέσει σύμβουλος επιχειρήσεων στην Boston Consulting Group στο Μιλάνο, και με το κατάλληλο υπόβαθρο σπουδών ως πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ και MBA (Bocconi & Kellogg School of Management), έβαλε ένα στοίχημα και, όπως φαίνεται, το κερδίζει.
Για τα φυσικά καταστήματα, η ελληνική startup έχει αναπτύξει ένα μηχάνημα τρισδιάστατης απεικόνισης του ποδιού (3D Foot Scanning), η οποία επιτυγχάνεται σε μόλις 5 δευτερόλεπτα και με ακρίβεια χιλιοστού. Για online αγορές, η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή (app), που δίνει τη δυνατότητα να σκανάρει ο χρήστης το πόδι του στο σπίτι με το κινητό του τηλέφωνο μέσω μιας γρήγορης και εύκολης διαδικασίας.
Με τα στοιχεία του 3D FootScan ο αλγόριθμος Τεχνητής Νοημοσύνης της SafeSize «δοκιμάζει» εικονικά όλα τα παπούτσια που υπάρχουν διαθέσιμα στο κατάστημα πάνω στο πόδι του πελάτη σε λιγότερα από 2 δευτερόλεπτα. Η λύση προσφέρεται για όλα τα είδη παπουτσιών που υπάρχουν στην αγορά, από αθλητικά μέχρι γόβες και σανδάλια.
Το ειδικό λογισμικό προτείνει άμεσα στον πελάτη τα παπούτσια που ταιριάζουν στο πόδι του. Ο πελάτης διατηρεί, μάλιστα, το προφίλ του και μπορεί να αγοράσει παπούτσια εύκολα και γρήγορα online.
Ο έξυπνος αλγόριθμος μαθαίνει και εξατομικεύει διαρκώς τις προτάσεις του, όσο ο πελάτης αγοράζει», σημειώνει ο ιδρυτής της SafeSize. Η εταιρεία λύνει, μάλιστα, ένα ακόμη πιο περίπλοκο πρόβλημα, καθώς προσφέρει μια ειδική λύση για τα παιδικά παπούτσια.
Λύσεις για τα παιδικά παπούτσια
«Σχεδόν το 70% των παιδιών ηλικίας 3-10 ετών φοράει στενά παπούτσια για περιόδους αρκετών μηνών, δημιουργώντας αναπτυξιακά προβλήματα στα ευαίσθητα πέλματά τους», ανέφερε κατά την ομιλία του.
Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, η SafeSize έχει αναπτύξει έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο, που προτείνει το κατάλληλο παπούτσι για την ομαλή ανάπτυξη του ποδιού. Παρέχει, επίσης, πρόβλεψη της ανάπτυξης του πέλματος και ειδοποιεί τον γονέα για τον χρόνο που πρέπει να αντικαταστήσει το παπούτσι.