THEPOWERGAME
Σχεδόν η μισή κυκλοφορία του παγκόσμιου διαδικτύου και πάνω από το 85% των αναζητήσεων, περνούν μέσα από την Google, ενώ συνολικά οι αμερικανικές εταιρείες δέχονται, διαχειρίζονται ή ελέγχουν, πάνω από το 90% της κίνησης στον online κόσμο. Έτσι, η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του ίντερνετ και οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν μέχρι στιγμής αντίπαλο.
Είναι τέτοια η διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα και σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες που ο έλεγχος του ισοδυναμεί με γενικότερο έλεγχο των καταναλωτικών τάσεων και ευρύτερα της οικονομίας. Σήμερα, ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου παγκοσμίως ξεπερνά τα 5 δισεκατομμύρια, άρα περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού συνδέονται ψηφιακά.
Μελέτες δείχνουν ότι ο παγκόσμιος «ψηφιακός πληθυσμός» θα εκτιναχθεί τα επόμενα χρόνια, όσο το διαδίκτυο θα φτάνει σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, όσο θα μεγαλώνει η μεσαία τάξη της Κίνας και όσο θα μπαίνει στο παιχνίδι και μία άλλη πολυπληθής χώρα, η Ινδία. Είναι γι’ αυτό το λόγο πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι μεγάλοι παίκτες του διαδικτύου και κυρίως αυτοί που έχουν στην κατοχή τους τα δεδομένα μας και το συνολικό ψηφιακό μας αποτύπωμα.
Με τη διαφορά που τη χωρίζει από τον δεύτερο να είναι χαοτική, η Google είναι σήμερα ο ισχυρότερος παίκτης του διαδικτύου με 85,1 δισεκατομμύρια επισκέψεις σε μηνιαία βάση. Ετησίως, οι αναζητήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της Google ξεπερνούν τα 2 τρισεκατομμύρια, δίνοντάς της τον απόλυτο έλεγχο του ίντερνετ. Η μητρική εταιρεία της Google (Alphabet) είναι η 4η μεγαλύτερη επιχείρηση στον κόσμο, βάσει της χρηματιστηριακής της αξίας, πίσω από την Apple, τη Microsoft και τη Saudi Aramco.
Σύμφωνα με το infographic της ιστοσελίδας Visual Capitalist και στοιχεία από το Similar Web για τον Νοέμβριο του 2022, Google και YouTube ευθύνονται μαζί για τη συνολική κίνηση που εμφανίζουν αθροιστικά οι υπόλοιπες 48 ιστοσελίδες της λίστας με τις 50 πιο δημοφιλείς, βάσει κίνησης. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκουμε 8 αμερικανικές εταιρείες, μία κινεζική και μία ρωσική. Πρόκειται για τις Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Baidu (Κίνα), Wikipedia, Yandex (Ρωσία) και WhatsApp.
Συνολικά, 30 από τα 50 κορυφαία websitesείναι αμερικανικά, πέντε μόλις ρωσικά, τέσσερα κινεζικά, τρία ιαπωνικά, δύο κορεατικά και ακολουθούν οι υπόλοιπες χώρες, όπως Βραζιλία, Καναδάς, Κύπρος και Τσεχία με ένα website.
Έχει ενδιαφέρον στοιχείο σχετίζεται με την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων μετά την πανδημία και δείχνει ότι η κίνηση στην Google μειώθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 7 δις. επισκέψεις. Το YouTube εμφανίζει, όπως είναι λογικό, τη δεύτερη μεγαλύτερη διάρκεια ανά επίσκεψη με πάνω από 20 λεπτά, με πρώτο στη συγκεκριμένη κατηγορία το κινεζικό website BiliBili. Αξιοσημείωτη είναι και η επιστροφή του Zoom στην πραγματικότητα, αφού μέσα στον τελευταίο χρόνο και με την άρση των περιορισμών, έπεσε από την 15η θέση που κατείχε το 2021 στην 34η. Στη 12η θέση συναντά το websiteτης Amazon, στη 17η θέση το Netflix, στη 18η θέση το ταχύτατα αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok και στην 22η θέση το LinkedIn.
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Similar Web για τον Ιανουάριο 2023 δείχνουν ότι προφανώς το Google παραμένει κορυφαίο websiteπαγκοσμίως, με 10 λεπτά και 53 δευτερόλεπτα να είναι ο μέσος χρόνος παραμονής των επισκεπτών, ανά επίσκεψη. Το bouncerateτου Googleείναι 28,51% που συνεπάγεται ότι το 28,51% των επισκεπτών φεύγει από τον ιστότοπο έχοντας δει μόνο μία σελίδα.