Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

LTK: Η πλατφόρμα των 2 δισ. που κάνει πλούσιους τους influencers

Οι εταιρείες πληρώνουν πλέον παγκοσμίως στους influencers περί τα 16 δισ. δολάρια τον χρόνο, ένα ποσό που έχει εννεαπλασιαστεί μέσα στην τελευταία εξαετία. Όμως οι πραγματικά επιδραστικοί -και πλούσιοι- αποτελούν τη μειοψηφία. Περίπου 500 εκατ. από τους συνολικά 4,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιδιώκουν να κερδίσουν χρήματα μέσω αυτών, όμως μόνο οι περίπου 60.000 καταφέρνουν να βγάλουν πάνω από 50.000 δολάρια ετησίως. Κι ενώ αρκετοί βασίζονται στο μερίδιο των διαφημιστικών κερδών που λαμβάνουν από τα social media, τα πραγματικά κέρδη βρίσκονται στις εταιρείες των προϊόντων που πωλούν και οι οποίες τους αποδίδουν είτε ένα flat ποσό, είτε ποσοστά επί των πωλήσεων που οφείλονται σε αυτούς.

Όμως ένα από τα προβλήματα του influencer marketing, ήταν η δυσκολία της σύνδεσης των προφίλ των influencers, bloggers και youtubers, με τα διαφημιζόμενα προϊόντα, μία σύνδεση που επιχείρησαν να κάνουν -όχι με τεράστια επιτυχία- και τα ίδια τα social media. Πλέον αυτόν τον καιρό, οι πραγματικά επιδραστικοί influencers χρησιμοποιούν κάποιες εξειδικευμένες πλατφόρμες και από τις πιο επιτυχημένες είναι η LTK, την οποία ίδρυσαν το 2011 ως startup (με το όνομα, τότε, RewardStyle) η μπλόγκερ μόδας από το Ντάλας, Άμπερ Βενζ Μποξ και ο σύζυγός της, Μπάξτερ Μποξ. Το 2021 μάλιστα, το Softbank Vision Fund της ομώνυμης ιαπωνικής τράπεζας απόκτησε μετοχικό μερίδιο 300 εκατ. δολαρίων στην LTK, με αποτέλεσμα η αποτίμηση της εταιρείας να ανέλθει στα 2 δισ. δολάρια, προσδίδοντας στην Άμπερ Βενζ Μποξ, συνιδρύτρια και πρόεδρο, καθαρή αξία 315 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes.

Τί κάνει η πλατφόρμα; Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει την τεχνολογία ώστε να είναι ανιχνεύσιμα τα «κλικαρίσματα» και οι πωλήσεις που γίνονται μέσω του περιεχομένου των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία επίσης κλείνει συμφωνίες μεταξύ των πωλητών και των influencers, ενώ δημιούργησε και μία πύλη, μέσω της οποίας τα brands -που εμπιστεύονται τους influencers που έχει επιλέξει να εκπροσωπεί- μπορούν να έρχονται απευθείας σε επαφή μαζί τους. Το 2017, η LTK ξεκίνησε τη δική της εφαρμογή, όπου οι influencers μπορούν να δημοσιεύουν περιεχόμενο και να «ταγκάρουν» τα προϊόντα, τα οποία συνδέονται με ιστοσελίδες λιανικής πώλησης. Πέρυσι, περί τα 3,6 δισ. δολάρια πωλήσεων σε προϊόντα μόδας, ομορφιάς, διακόσμησης και άλλα, έγιναν μέσω τεχνολογιών της LTK, ενώ υπολογίζεται ότι από το 2011, τα brands που συνεργάζονται με την εταιρεία έχουν ξοδέψει περίπου 1,9 δισ. δολάρια σε δημιουργούς περιεχομένου, τα μισά από τα οποία μόνο το περασμένο έτος. Και 200 από τους influencers της LTK έβγαλαν περισσότερο από ένα εκατομμύριο δολάρια χάρη στην πλατφόρμα.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικές πωλήσεις

Και τα ίδια τα social media έχουν επιχειρήσει να επεκταθούν στον συγκεκριμένο τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, βλέποντάς τον ως φυσική επέκταση του διαφημιστικού σκέλους τους. Το 2021, η Meta Platforms Inc. εγκαινίασε ένα πρόγραμμα για δημιουργούς περιεχομένου, το οποίο όμως τερμάτισε έναν χρόνο αργότερα. Η αντίστοιχη προσπάθεια του Instagram να προσφέρει σύνδεση με τα προϊόντα και στοιχεία στους influencers υπήρξε εξίσου ανεπιτυχής, ενώ το περασμένο καλοκαίρι το TikTok της κινεζικής ByteDance ανακοίνωσε πως θα καθυστερήσει να ξεκινήσει το δικό του σκέλος ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Πλατφόρμες όπως η LTK διαθέτουν το πλεονέκτημα πως δεν χρειάζεται να προσπαθούν να εξισορροπήσουν τις ανάγκες των influencers με τα συμφέροντα των παραγωγών των προϊόντων, εξηγεί η Άντζελα Ντου, στέλεχος στη SoftBank, η οποία συμμετείχε στην επένδυση στην LTK. Από το 2011, η εταιρεία προχώρησε σε μία σειρά αναβαθμίσεων, προκειμένου να προσαρμοστεί αρχικά στην αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω iPhone και smartphone, στη συνέχεια στην έλευση του Instagram. Το τελευταίο, παρότι παραμένει η υπ΄ αριθμόν ένα επιλογή των influencers, βλέπει την πίτα που ελέγχει να περιορίζεται χάρη στο TikTok. Η διαχείριση του τελευταίου αποτελεί μία νέα πρόκληση για την LTK και αντίστοιχες πλατφόρμες, εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του αλγορίθμου με τον οποίο τρέχει, που επιτρέπει στα βίντεο να γίνονται πιο γρήγορα viral. Και τον οποίο επιδιώκει να μιμηθεί και το Instagram.

Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, ο αριθμός των brands που χρησιμοποιούν το Instagram έχει μειωθεί από 80% το 2020 σε 67% το 2021. Το Tik Tok, έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2020, ενώ αποτέλεσε την δεύτερη σημαντικότερη πλατφόρμα για το influencer marketing το 2021.

«Οι στρατηγικές που χρησιμοποιούσαμε τα τελευταία δέκα χρόνια της επανάστασης δημιουργικού περιεχομένου πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης», είπε το Σεπτέμβριο η Βοξ στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας στο Ντάλας. «Σήμερα, βρισκόμαστε σε μία ακόμη μεταβατική περίοδο, όπου το περιεχόμενο είναι η κινητήρια δύναμη».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!