THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις στα on line φαρμακεία αυξήθηκαν κατά 13% το 2022 σε σχέση με το 2021, ακόμη και μετά το πέρας των επιπτώσεων του κορονοϊού, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group. Σε 16 από τα συνολικά 316 on line φαρμακεία συγκεντρώνεται το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, ενώ το μέσο αγοραστικό καλάθι μειώθηκε.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συνολική αξία των αγορών στα online φαρμακεία άγγιξε τα 271 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. H εταιρεία ανακοίνωσε τους συμμετέχοντες και στο πάνελ της, που περιλαμβάνει συνολικά 101 on line φαρμακεία, όπου καταλήγει το 61% των συνολικών παραγγελιών των Ελλήνων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών που εκτελούνται μέσω των πλατφορμών eFood, Shopflix, Skroutz & Wolt.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), μια και η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε τη σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα on line φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Η καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας επιτρέπει σε εκατοντάδες προμηθευτές και λιανεμπόρους να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα, που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group, τα on line φαρμακεία συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν on line με κατά μέσο όρο 41% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν on line διαγνωστικά test κορονοϊού φθηνότερα κατά 62%, μάσκες προστασίας φθηνότερα κατά 60%, μουρουνέλαιο φθηνότερα κατά 45%, μάσκες ματιών φθηνότερα κατά 44% και βιταμίνη C φθηνότερα κατά 44%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή έμειναν σταθερές σε σχέση με το 2021.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) on line αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020:
- +27% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία),
- +22% σε βρεφικά και παιδικά είδη,
- +10% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,
- +10% σε διάφορα προϊόντα και
- +9% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων συνεχίζει να προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε
Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ στα 43,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 1%, φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά 4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Όσον αφορά τα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή, καθώς έφερε το 41% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 17%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 10%.
Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των on line αγορών από πλευράς των καταναλωτών, με ένα ποσοστό 66% έναντι των συσκευών desktop & laptops (34%). Όσον αφορά την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις on line αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.