Γ.Δ.
1481.43 -0,07%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,41%
9.66
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,23%
1.446
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-0,73%
1.71
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,42%
11.84
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,62%
9.52
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.04
ΔΑΑ
-0,15%
7.986
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,78%
11.59
ΔΟΜΙΚ
+6,87%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,60%
33.02
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,36%
8.384
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,04%
2.239
ΕΧΑΕ
-0,41%
4.8
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,33%
1.485
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.8
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,34%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,30%
3.937
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.24
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+0,36%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+1,80%
0.678
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Amazon, Apple, Google: Τα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο αξίζουν 900 δισ.

Αξία που ισοδυναμεί με το ετήσιο ΑΕΠ μιας χώρας όπως η Ελβετία έχουν τα τρία πιο ακριβά brands του πλανήτη, αυτά των Amazon, Apple και Google. Οι τρεις τεχνολογικοί κολοσσοί βρίσκονται για το 2023 στο «top 3» των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, με την αξία των brands τους να προσεγγίζει τα 900 δισ. δολ.

Μπορεί τις τρεις κορυφαίες θέσεις της λίστας με τα πιο ακριβά brands στον κόσμο να μονοπωλούν και φέτος οι γίγαντες της τεχνολογίας, ωστόσο η λάμψη τους φαίνεται να ξεθωριάζει, με την αξία των εμπορικών σημάτων να υποχωρεί φέτος κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια άλλη αλλαγή, σε σχέση με τις αντίστοιχες αξιολογήσεις προηγούμενων ετών, είναι ότι η κατέχουσα -παραδοσιακά- την πρώτη θέση μεταξύ των πιο ακριβών brands στον πλανήτη, η Apple, χάνει φέτος την πρώτη θέση. Για την ακρίβεια, η «βασίλισσα» Apple έχασε το στέμμα της από την ομοεθνή αμερικανική Amazon, η οποία κατακτά τον τίτλο του πιο πολύτιμου εμπορικού σήματος παγκοσμίως.

Η Amazon καταφέρνει να τερματίσει πρώτη, ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι η αξία της επωνυμίας της μειώθηκε κατά 15% φέτος, από 350,3 δισ. δολ. το 2022 σε 299,3 δισ. δολ. το 2023.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της εταιρείας συμβούλων αξιολόγησης εμπορικών σημάτων Brand Finance, η οποία παρουσιάστηκε στο Νταβός, η Apple έχασε την πρώτη θέση, με το εμπορικό της σήμα να αποτιμάται το 2023 στα 57,6 δισ. δολ. Η αξία του brand μειώθηκε κατά 16% στα 297,5 δισ. δολ. από 355,1 δισ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Η τεχνολογία δεν είναι πια χρυσός;

Amazon και Apple δεν ήταν τα μόνα τεχνολογικά brands που είδαν την αξία τους να μειώνεται στη φετινή αξιολόγηση. Σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Global 500, 2023», η Samsung είδε την αξία του εμπορικού της σήματος να πέφτει κατά 7% στα 99,7 δισ. δολ., η κινεζική Alibaba.com έχασε 56% της αξίας του brand της μέσα σε έναν χρόνο, το Facebook υπέστη μείωση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 42%, ενώ για το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης WeChat η αντίστοιχη απώλεια ήταν 19%.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα για τον κλάδο της τεχνολογίας είναι ότι το Instagram είδε την αξία του brand του να αυξάνεται κατά 42% στα 47,4 δισεκατομμύρια δολάρια και το LinkedIn κατάφερε αντίστοιχη αύξηση κατά 49% στα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στους κερδισμένους της φετινής αξιολόγησης όσον αφορά την αξία των εμπορικών τους σημάτων περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla (η αξία του brand αυξήθηκε κατά 44% στα 66,2 δισ. δολ.) και BYD (με αύξηση κατά 57% στα 10,1 δισ. δολ.).

Η τεχνολογία, πάντως, παραμένει η πολυτιμότερη βιομηχανία από πλευράς αξίας εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Brand Finance Global 500 για το 2023. Η συνολική αξία των brands του κλάδου ξεπερνά το 1,2 τρισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των εταιρειών της κατάταξης.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο μεγαλύτερος τομέας, ο τεχνολογικός τομέας παρουσίασε μείωση της αξίας του κατά 6% το 2023. «Αυτό αντανακλά τις εκτεταμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικές εταιρείες και την ευρύτερη ανησυχία για την αναπτυξιακή τους τροχιά».

Πρωτιά για τις ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη, φιλοξενώντας 202 από τις 500 πιο ακριβές επωνυμίες στο Global 500 του 2023 της Brand Finance, αλλά και το ήμισυ της συνολικής αξίας, ήτοι 4 τρισ. δολ.

Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με τη συνολική αξία των κινεζικών εμπορικών σημάτων να φτάνει το 1,4 τρισ. δολ., καταγράφοντας, πάντως, μείωση 9% σε σχέση με πέρυσι. Οι 78 κινεζικές μάρκες που περιλαμβάνονται στην κατάταξη συνεισέφεραν το 18% της συνολικής παγκόσμιας αξίας.

Η Γερμανία (με 24 brands και ποσοστό 6% της συνολικής αξίας), η Ιαπωνία (με 32 brands και 5%), η Γαλλία (με 31 brands και 5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 23 εμπορικά σήματα και 3% της αξίας), η Νότια Κορέα και ο Καναδάς (με 15 και 12 επωνυμίες αντίστοιχα και το 2% της αξίας της κατάταξης έκαστης χώρας) συμπληρώνουν τη λίστα των κρατών που φιλοξενούν τα περισσότερα ακριβά εμπορικά σήματα του πλανήτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!