Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Amazon, Apple, Google: Τα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο αξίζουν 900 δισ.

Αξία που ισοδυναμεί με το ετήσιο ΑΕΠ μιας χώρας όπως η Ελβετία έχουν τα τρία πιο ακριβά brands του πλανήτη, αυτά των Amazon, Apple και Google. Οι τρεις τεχνολογικοί κολοσσοί βρίσκονται για το 2023 στο «top 3» των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, με την αξία των brands τους να προσεγγίζει τα 900 δισ. δολ.

Μπορεί τις τρεις κορυφαίες θέσεις της λίστας με τα πιο ακριβά brands στον κόσμο να μονοπωλούν και φέτος οι γίγαντες της τεχνολογίας, ωστόσο η λάμψη τους φαίνεται να ξεθωριάζει, με την αξία των εμπορικών σημάτων να υποχωρεί φέτος κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια άλλη αλλαγή, σε σχέση με τις αντίστοιχες αξιολογήσεις προηγούμενων ετών, είναι ότι η κατέχουσα -παραδοσιακά- την πρώτη θέση μεταξύ των πιο ακριβών brands στον πλανήτη, η Apple, χάνει φέτος την πρώτη θέση. Για την ακρίβεια, η «βασίλισσα» Apple έχασε το στέμμα της από την ομοεθνή αμερικανική Amazon, η οποία κατακτά τον τίτλο του πιο πολύτιμου εμπορικού σήματος παγκοσμίως.

Η Amazon καταφέρνει να τερματίσει πρώτη, ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι η αξία της επωνυμίας της μειώθηκε κατά 15% φέτος, από 350,3 δισ. δολ. το 2022 σε 299,3 δισ. δολ. το 2023.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της εταιρείας συμβούλων αξιολόγησης εμπορικών σημάτων Brand Finance, η οποία παρουσιάστηκε στο Νταβός, η Apple έχασε την πρώτη θέση, με το εμπορικό της σήμα να αποτιμάται το 2023 στα 57,6 δισ. δολ. Η αξία του brand μειώθηκε κατά 16% στα 297,5 δισ. δολ. από 355,1 δισ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Η τεχνολογία δεν είναι πια χρυσός;

Amazon και Apple δεν ήταν τα μόνα τεχνολογικά brands που είδαν την αξία τους να μειώνεται στη φετινή αξιολόγηση. Σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Global 500, 2023», η Samsung είδε την αξία του εμπορικού της σήματος να πέφτει κατά 7% στα 99,7 δισ. δολ., η κινεζική Alibaba.com έχασε 56% της αξίας του brand της μέσα σε έναν χρόνο, το Facebook υπέστη μείωση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 42%, ενώ για το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης WeChat η αντίστοιχη απώλεια ήταν 19%.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα για τον κλάδο της τεχνολογίας είναι ότι το Instagram είδε την αξία του brand του να αυξάνεται κατά 42% στα 47,4 δισεκατομμύρια δολάρια και το LinkedIn κατάφερε αντίστοιχη αύξηση κατά 49% στα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στους κερδισμένους της φετινής αξιολόγησης όσον αφορά την αξία των εμπορικών τους σημάτων περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla (η αξία του brand αυξήθηκε κατά 44% στα 66,2 δισ. δολ.) και BYD (με αύξηση κατά 57% στα 10,1 δισ. δολ.).

Η τεχνολογία, πάντως, παραμένει η πολυτιμότερη βιομηχανία από πλευράς αξίας εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Brand Finance Global 500 για το 2023. Η συνολική αξία των brands του κλάδου ξεπερνά το 1,2 τρισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των εταιρειών της κατάταξης.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο μεγαλύτερος τομέας, ο τεχνολογικός τομέας παρουσίασε μείωση της αξίας του κατά 6% το 2023. «Αυτό αντανακλά τις εκτεταμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικές εταιρείες και την ευρύτερη ανησυχία για την αναπτυξιακή τους τροχιά».

Πρωτιά για τις ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη, φιλοξενώντας 202 από τις 500 πιο ακριβές επωνυμίες στο Global 500 του 2023 της Brand Finance, αλλά και το ήμισυ της συνολικής αξίας, ήτοι 4 τρισ. δολ.

Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με τη συνολική αξία των κινεζικών εμπορικών σημάτων να φτάνει το 1,4 τρισ. δολ., καταγράφοντας, πάντως, μείωση 9% σε σχέση με πέρυσι. Οι 78 κινεζικές μάρκες που περιλαμβάνονται στην κατάταξη συνεισέφεραν το 18% της συνολικής παγκόσμιας αξίας.

Η Γερμανία (με 24 brands και ποσοστό 6% της συνολικής αξίας), η Ιαπωνία (με 32 brands και 5%), η Γαλλία (με 31 brands και 5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 23 εμπορικά σήματα και 3% της αξίας), η Νότια Κορέα και ο Καναδάς (με 15 και 12 επωνυμίες αντίστοιχα και το 2% της αξίας της κατάταξης έκαστης χώρας) συμπληρώνουν τη λίστα των κρατών που φιλοξενούν τα περισσότερα ακριβά εμπορικά σήματα του πλανήτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!