THEPOWERGAME
Σε Facebook, YouTube και Instagram βγαίνουν πλέον για ψώνια οι Έλληνες με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εξελίσσονται σε ένα σημαντικό κανάλι αγορών. Μόνο το 2022 εκτιμάται ότι οι καταναλωτές στη χώρα μας έκαναν μέσα από τα social media αγορές της τάξης του 1,2 δισ.δολ., ποσό αυξημένο κατά 74% έναντι του 2021.
Μάλιστα, οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί Ευρωπαίοι όσον αφορά τις αγορές μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 54% απαντά ότι έκανε το προηγούμενο εξάμηνο τουλάχιστον μία αγορά από το κανάλι των social media. Το ποσοστό αυτό κινείται 11 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη που κινείται στο 43%.
Μόνο οι Ισραηλινοί, οι οποίοι έρχονται δεύτεροι στην ευρωπαϊκή κατάταξη με ποσοστό 46%, κοντράρουν τους Έλληνες καταναλωτές στις online αγορές μέσα από κανάλια, όπως το Facebook, το YouTube και το Instagram.
Ταυτόχρονα, και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας που προσφέρουν τα social media, καθώς 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους.
Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%, με τις ιρλανδικές εταιρείες του λιανεμπορίου να έρχονται πρώτες πανευρωπαϊκά: το 71% των Ιρλανδών εμπόρων προωθούν τα προϊόντα τους μέσω των social media.
Πρωτιά για το Facebook
Το μέσο που προτιμούν κατά κύριο λόγο οι Έλληνες καταναλωτές, για να κάνουν τις αγορές τους μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, είναι το Facebook. Το 25% των καταναλωτών στη χώρα μας το επιλέγουν για τις online αγορές τους, με το YouTube να έρχεται δεύτερο με 23% και το Instagram τρίτο με 21%.
Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη σε αγορές μέσω social commerce (κοινωνικό εμπόριο) είναι της της τάξης των 141 ευρώ, με τους Ισραηλινούς (186 ευρώ) και τους Ολλανδούς (174 ευρώ) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες.
Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα: ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα 158 ευρώ, και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ‘PayPal (eCommerce Index 2022’), παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ.
Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%.
Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο «παραδοσιακών», όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.