Γ.Δ.
1456.28 +0,04%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
-0,22%
4.54
CENER
-1,41%
9.12
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-3,73%
8
NOVAL
-2,34%
2.3
OPTIMA
+0,47%
12.86
TITC
+2,30%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,91%
1.528
ΑΒΕ
-0,89%
0.448
ΑΔΜΗΕ
+0,78%
2.6
ΑΚΡΙΤ
-2,13%
0.69
ΑΛΜΥ
+0,11%
4.6
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.587
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,58%
10.24
ΑΣΚΟ
-1,74%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-0,91%
5.45
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.87
ΒΙΟΣΚ
+1,58%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,46%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.42
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,68%
11.67
ΔΟΜΙΚ
-2,03%
2.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,35%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+10,15%
1.79
ΕΕΕ
-1,16%
32.42
ΕΚΤΕΡ
-0,45%
1.768
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
+0,71%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,31%
1.938
ΕΛΠΕ
-0,89%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.876
ΕΛΧΑ
-1,35%
1.894
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,88%
7.778
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-1,53%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+1,13%
2.236
ΕΧΑΕ
-0,55%
4.54
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-0,45%
0.335
ΙΛΥΔΑ
-0,50%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,74%
4.78
ΙΝΛΙΦ
-0,63%
4.76
ΙΝΛΟΤ
-0,61%
0.974
ΙΝΤΕΚ
-1,18%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,64%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-1,03%
2.87
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,70%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+0,47%
0.431
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+1,39%
5.85
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+1,02%
0.99
ΛΑΒΙ
-1,47%
0.739
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.17
ΛΑΜΨΑ
-1,60%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,69%
2.89
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,87%
20.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.74
ΜΠΡΙΚ
+1,42%
2.14
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,82%
33.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.82
ΞΥΛΚ
-0,73%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,85%
22
ΟΛΠ
+1,18%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,51%
0.793
ΟΤΕ
+1,30%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-0,57%
10.5
ΠΑΙΡ
-3,81%
0.96
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,43%
3.932
ΠΕΡΦ
-1,65%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-3,36%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+1,17%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,16%
1.71
ΣΑΡ
-0,56%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
-1,15%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
-1,32%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,79%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Σε Facebook, YouTube και Instagram βγαίνουν για ψώνια οι Έλληνες

Σε Facebook, YouTube και Instagram βγαίνουν πλέον για ψώνια οι Έλληνες με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εξελίσσονται σε ένα σημαντικό κανάλι αγορών. Μόνο το 2022 εκτιμάται ότι οι καταναλωτές στη χώρα μας έκαναν μέσα από τα social media αγορές της τάξης του 1,2 δισ.δολ., ποσό αυξημένο κατά 74% έναντι του 2021.

Μάλιστα, οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί Ευρωπαίοι όσον αφορά τις αγορές μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το 54% απαντά ότι έκανε το προηγούμενο εξάμηνο τουλάχιστον μία αγορά από το κανάλι των social media. Το ποσοστό αυτό κινείται 11 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη που κινείται στο 43%.

Μόνο οι Ισραηλινοί, οι οποίοι έρχονται δεύτεροι στην ευρωπαϊκή κατάταξη με ποσοστό 46%, κοντράρουν τους Έλληνες καταναλωτές στις online αγορές μέσα από κανάλια, όπως το Facebook, το YouTube και το Instagram.

Ταυτόχρονα, και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας που προσφέρουν τα social media, καθώς 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους.

Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%, με τις ιρλανδικές εταιρείες του λιανεμπορίου να έρχονται πρώτες πανευρωπαϊκά: το 71% των Ιρλανδών εμπόρων προωθούν τα προϊόντα τους μέσω των social media.

Πρωτιά για το Facebook

Το μέσο που προτιμούν κατά κύριο λόγο οι Έλληνες καταναλωτές, για να κάνουν τις αγορές τους μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, είναι το Facebook. Το 25% των καταναλωτών στη χώρα μας το επιλέγουν για τις online αγορές τους, με το YouTube να έρχεται δεύτερο με 23% και το Instagram τρίτο με 21%.

Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη σε αγορές μέσω social commerce (κοινωνικό εμπόριο) είναι της της τάξης των 141 ευρώ, με τους Ισραηλινούς (186 ευρώ) και τους Ολλανδούς  (174 ευρώ) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες.

Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα: ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα 158 ευρώ, και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ‘PayPal (eCommerce Index 2022’), παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ.

Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%.

Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο «παραδοσιακών», όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!