THEPOWERGAME
Σύσσωμη η αγορά τεχνολογίας έσπευσε να επωφεληθεί από τις ενισχύσεις του προγράμματος «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» που επιδοτεί, με 100 εκατ. ευρώ, την ανάπτυξη προϊόντων λογισμικού και σχετικών υπηρεσιών από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ), που προωθεί τις ενισχύσεις στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», έλαβε μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 570 αιτήσεις με τις οποίες οι υποψήφιοι αιτούνται 200 εκατ. ευρώ, δηλαδή διπλάσιο ποσό από την προβλεπόμενη επιδότηση.
Με το πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών» επιδιώκεται η ενίσχυση της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Το πρόγραμμα παρέχει ενισχύσεις, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που καλύπτουν όλο τον κύκλο ανάπτυξης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Από τις προπαρασκευαστικές δραστηριότητες (έρευνα αγοράς, μελέτη σκοπιμότητας, ενέργειες απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων, κ.λπ.), τις δραστηριότητες ανάπτυξης των νέων ψηφιακών προϊόντων / υπηρεσιών και συμπληρωματικές δραστηριότητες εμπορικής αξιοποίησης των νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τον οδηγό του προγράμματος τα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που θα συμπεριληφθούν στα επενδυτικά σχέδια μπορεί να απευθύνονται τόσο σε μεμονωμένους καταναλωτές (B2C), όσο και σε άλλες επιχειρήσεις (B2B/ B2B2C). Σε κάθε περίπτωση, «απευθύνονται σε σαφώς ορισμένη δυνητική πελατειακή βάση και καλύπτουν διαπιστωμένες και πραγματικές ανάγκες της αγοράς – στόχου».
Επιπλέον, δημιουργείται προστιθέμενη (τεχνολογική) αξία στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου. Για παράδειγμα, «δε θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που προβλέπει τη διάθεση υφιστάμενων τεχνολογικών λύσεων απλώς υπό άλλη μορφή ή εμπορική ονομασία (repackaging, white labeling κ.λπ.).
Αντίθετα, θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που δημιουργεί ένα νέο προϊόν που δεν υπήρχε ή υπήρχε μόνο ως βασική ιδέα/ πρωτότυπο (proof of concept/ prototype), μία ριζικά ανανεωμένη έκδοση υφιστάμενου προϊόντος βασισμένη σε καινοτόμες τεχνολογίες, ένα εντελώς νέο module προϊόντος με ξεχωριστή λειτουργικότητα, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί σε υφιστάμενη οικογένεια προϊόντων (ενδεικτικά: νέο ERP/ CRM module που προστίθεται σε υφιστάμενη σουίτα)».
Τα προγράμματα και οι υπηρεσίες πρέπει να «διαθέτουν στο τέλος της επένδυσης επαρκή λειτουργικότητα (σε σχέση με το σκοπό για τον οποίο προορίζονται) που επιτρέπουν την εμπορική τους διάθεση στην αγορά (minimum marketable products)» και «χρησιμοποιούνται στο τέλος της επένδυσης από πραγματικούς πελάτες/χρήστες, έστω και πιλοτικούς».
Η ευρύτερη δράση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 442 εκατ. ευρώ. Η δράση κατανέμεται σε τρία (3) επιμέρους Προγράμματα Κρατικών Ενισχύσεων:
- Πρόγραμμα Ι: «Ψηφιακά Εργαλεία MME»
- Πρόγραμμα ΙΙ: «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών»
- Πρόγραμμα IΙΙ: «Ψηφιακές Συναλλαγές».