Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ταραντίλης: Ο ρόλος της τεχνολογικής καινοτομίας στην εκπαίδευση

Στην εκπαιδευτική τεχνολογία και την καινοτόμο επιχειρηματικότητα ήταν αφιερωμένη η συνεδρίαση της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, υπό την προεδρία του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, καθηγητή Χρήστου Ταραντίλη, με προσκεκλημένους ομιλητές τον Γ. Δουκίδη, καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, τον Λ. Ντουάνογλου, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Schoox και τον Π. Σιώζο, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της LearnWorlds.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Ταραντίλης τόνισε την εκθετική ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας κατά τα τελευταία χρόνια και σκιαγράφησε τις συνθήκες που αναδεικνύουν τα ψηφιακά μέσα σε πολύτιμα εργαλεία τυπικής και μη-τυπικής μάθησης, αλλάζοντας δραστικά το τοπίο της εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων. Ο κ. Ταραντίλης υποστήριξε ότι «η εκπαιδευτική τεχνολογία που φτάνει στους πολίτες του κόσμου μέσα από τη δραστηριοποίηση των εταιρειών εκπαιδευτικής καινοτομίας καλύπτει ατομικές και κοινωνικές ανάγκες», προσφέροντας, μεταξύ άλλων:

  • Εξ αποστάσεως προσβασιμότητα σε ψηφιακούς πόρους (ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, διαδικτυακά μαθήματα κ.πλ.) για οποιονδήποτε, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται και επιθυμεί να εκπαιδευτεί, συμβάλλοντας στον εκδημοκρατισμό της γνώσης.
  • Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με αναρίθμητους ανθρώπους από οποιοδήποτε μέρος της Γης.
  • Ευελιξία και εξατομίκευση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, όσον αφορά τον ρυθμό, το περιεχόμενο, το επίπεδο και την αξιολόγηση της μάθησης.
  • Διασκεδαστική και αποτελεσματική μάθηση με την αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας και άλλων τεχνολογικών δυνατοτήτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  • Μείωση κόστους για παρόχους εκπαίδευσης και εκπαιδευόμενους.
  • Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τον περιορισμό των μετακινήσεων και της σπατάλης χαρτιού.

Τέλος, ο κ. Ταραντίλης ανέφερε ότι η παγκόσμια αγορά EduTech αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά ως το 2030, προσφέροντας οικονομικό και κοινωνικό όφελος από τη δημιουργία ταλέντου, μέσα από τις διαδικασίες της επανεκπαίδευσης και της αναβάθμισης δεξιοτήτων.

Στη συνέχεια ο κ. Δουκίδης, παρουσίασε τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον χώρο της εργασίας και τις αναγκαίες δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν οι εργαζομενοι στη μετά-covid εποχή, με βάση πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, επεσήμανε την αναντιστοιχία προσόντων ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση στην αγορά εργασίας και συμπέρανε ότι η πιο σημαντική δεξιότητα είναι αυτή της συνεχούς μάθησης, ώστε κάθε εργαζόμενος να αναβαθμίζεται και να έχει επαγγελματικό μέλλον. Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, η χώρα μας μπορεί να δημιουργήσει έναν εξωστρεφή, εξαγωγικό κλάδο εκπαιδευτικής τεχνολογίας, να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές και, γενικότερα, να γίνει «ένα διεθνές τεχνολογικό κέντρο ανάπτυξης και έρευνας».

Από την πλευρά του ο κ. Ντουάνογλου, που δραστηριοποιείται στον χώρο της εταιρικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης ταλέντου, αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας ενός επιτυχημένου οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως αυτό των ΗΠΑ, και στις προϋποθέσεις για τον μετασχηματισμό μιας καλής ιδέας σε νεοφυή επιχείρηση (π.χ. πρόσβαση σε δεδομένα διεθνών αγορών, διαπραγματευτικές δεξιότητες, mentoring κ.λπ.). Κατά την άποψή του, οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει από τα πρώτα τους βήματα να έχουν διεθνή προσανατολισμό και συγκεκριμένη εστίαση.

Τέλος, ο κ. Σιώζος υποστήριξε ότι ο πολυτιμότερος πόρος τον 21ο αιώνα είναι η γνώση και ότι «το μέλλον της εκπαίδευσης βρίσκεται online», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υποκατασταθεί η φυσική εμπειρία μάθησης με έναν χαρισματικό δάσκαλο σε μία αίθουσα. Κατά την άποψή του, πρέπει να αναγνωριστεί το e-learning ως ισότιμος τρόπος παροχής εκπαίδευσης και κάθε δημόσιος και ιδιωτικός φορέας να διερευνήσει πώς μπορεί να αξιοποιήσει την εκπαιδευτική τεχνολογία, που μπορεί να δώσει σύγχρονες λύσεις ειδικά σε μία χώρα με απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές και μεγάλη διασπορά, όπως η Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!