THEPOWERGAME
«Θα πάω στο Παρίσι για τρεις ημέρες. Φτιάξε ένα πρόγραμμα ειδικά για εμένα», λέει ο ταξιδιώτης στο chatbot και αυτό του δημιουργεί ένα πλήρες πρόγραμμα, βασισμένο στις δικές του προτιμήσεις.
«Θέλω για την κεντρική σελίδα του εταιρικού μου site μια φωτογραφία που να δείχνει μια οικογένεια να παίζει στην πισίνα του ξενοδοχείου μου», λέει ο ξενοδόχος στο chatbot και αυτό του δημιουργεί μια φωτογραφία όπως ακριβώς την χρειάζεται.
Αυτά τα περιστατικά δεν είναι επιστημονική φαντασία. Είναι πραγματικότητα. Και είναι ήδη εδώ!
Σε μια εντελώς καινούρια εποχή μπήκε μόλις πριν από λίγες ημέρες η καθημερινότητά μας, με τη χρήση τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης, που αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά και τον ταξιδιωτικό κλάδο. Συγκεκριμένα, το γενικής χρήσης δωρεάν chatbot ChatGPT έκανε το ντεμπούτο του, χρησιμοποιώντας ένα πολύ ιδιαίτερο και καινοτόμο κομμάτι της τεχνολογίας, την Generative AI.
Τι είναι η Generative AI
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Η τεχνολογία Generative AI έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφόρων τύπων αρχεία (π.χ. ηχητικά αρχεία, κείμενα και φωτογραφίες) για να παράξει νέο πλαστό περιεχόμενο. Δίνει, δηλαδή, τη δυνατότητα στο λογισμικό να εντοπίσει μοτίβα ανάμεσα σε άπειρα δεδομένα, δημιουργώντας νέο, παρόμοιο υλικό κατά παραγγελία. Δεν πρόκειται για απλή αντιγραφή ήδη υπάρχοντος περιεχομένου, αλλά για δημιουργία πρωτογενούς υλικού. Ένα απλό παράδειγμα είναι το εξής: χρησιμοποιώντας εικόνες διάφορων ζώων, η Generative AI έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει εικόνες ζώων που δείχνουν αληθινά, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
Μην νομίζετε ότι πρόκειται για κάτι καινούριο. Αποτελεί την τάση τεχνητής νοημοσύνης που κυριάρχησε στα social media μέσα στο 2022, ενώ μέχρι το 2025 αναμένεται να αφορά το 10% των παραγόμενων δεδομένων.
Η τεχνολογία αυτή έχει πολλές πιθανές εφαρμογές, μεταξύ αυτών και την παραγωγή δημιουργικού περιεχομένου αλλά και εντελώς νέων και καινοτόμων ιδεών.
Η Generative AI στην ταξιδιωτική βιομηχανία
Στην ταξιδιωτική βιομηχανία οι εφαρμογές της τεχνολογίας Generative AI είναι πολλές και κάποιες από αυτές εντυπωσιακές. Για παράδειγμα:
- Μπορεί να παράξει προσωποποιημένες ταξιδιωτικές προτάσεις, προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του χρήστη, τις προηγούμενες ταξιδιωτικές του εμπειρίες, και άλλους παράγοντες.
- Να δημιουργήσει εικονικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως εικονικές περιηγήσεις σε ταξιδιωτικούς προορισμούς ή σε ξενοδοχεία.
- Να βελτιώσει την ακρίβεια και τη σχετικότητα των αποτελεσμάτων αναζητήσεων στο διαδίκτυο που αφορούν ταξιδιωτικά θέματα.
- Να παράξει περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, κ.ά.) για ταξιδιωτικά sites, social media και άλλα κανάλια.
Στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, είναι σε θέση να παράξει προσωποποιημένες προτάσεις για τους επισκέπτες, βασισμένες σε προηγούμενες διαμονές τους και στις προτιμήσεις τους. Δημιουργεί εικονικές περιηγήσεις στα δωμάτια του ξενοδοχείου και στους υπόλοιπους χώρους του προκειμένου να βοηθήσει τους δυνητικούς επισκέπτες να φανταστούν επακριβώς τη διαμονή τους.
Μπορεί ακόμα και να σχεδιάσει νέα ξενοδοχειακά concept και σχεδιαγράμματα των κτιρίων που βελτιώνουν τη χρήση των χώρων ενός ξενοδοχείου και μεγιστοποιούν την ικανοποίηση των επισκεπτών. Αλλά και σε ό,τι αφορά το marketing ενός ξενοδοχείου, η Generative AI μπορεί να παράξει διάφορα υλικά, όπως ρεαλιστικές φωτογραφίες φαγητού και ποτών για τα μενού, για προβολή σε social media και αλλού, διαφημιστικά υλικά για διάφορα τμήματα της λειτουργίας ενός ξενοδοχείου, κ.λπ.
Έχει να προτείνει λύσεις ακόμα και για το πρόβλημα του υπερ-τουρισμού! Σχέδια διαχείρισης που περιορίζουν τον αριθμό των επισκεπτών ενός προορισμού, δημιουργία εναλλακτικών προορισμών και δραστηριοτήτων που διανέμουν πιο ομοιόμορφα τους επισκέπτες σε μια περιοχή, ενθάρρυνση πρακτικών αειφορίας, εφαρμογή στρατηγικών τιμολόγησης, ανάπτυξη πολιτικών και κανονισμών που υποστηρίζουν την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά του προορισμού, είναι μεταξύ των όσων μπορεί να κάνει η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία.
Όλα αυτά μπορεί να δημιουργούν άγχος σε πολλούς επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό βλέποντας ότι πολλά από αυτά που προσφέρουν οι ίδιοι, είναι δυνατόν να αντικατασταθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Γνωρίζουμε όμως πολύ καλά ότι το ταξίδι είναι μια εντελώς ανθρωποκεντρική δραστηριότητα, που έχει μεγάλη ανάγκη από την ανθρώπινη επαφή. Και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει, τουλάχιστον όχι στο προβλεπόμενο μέλλον.
Όμως ακόμα και οι ικανότεροι επαγγελματίες μπορούν να γίνουν καλύτεροι αν εντάξουν στα εργαλεία της δουλειάς τους τεχνολογικά επιτεύγματα που θα τους επιτρέψουν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Και η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να αποτελέσει ένα τέτοιου είδους εργαλείο για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Όσοι την εντάξουν εγκαίρως στη λειτουργία τους, έχουν την ευκαιρία να ξεχωρίσουν.