THEPOWERGAME
Χρηματοδοτικές επιτυχίες συνεχίζουν να καταγράφουν, στην εκπνοή του 2022, οι ελληνικές startups, οι οποίες όχι μόνο παραμένουν στα ραντάρ ελληνικών και ξένων funds, αλλά αποσπούν την έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης τους.
Πριν από μερικές μέρες, η Welcome Pickups, που δραστηριοποιείται στην πολλά υποσχόμενη αγορά του travel tech, «σήκωσε» μια «βαριά» χρηματοδότηση ύψους 5,3 εκατ. ευρώ. Του νέου γύρου χρηματοδότησης, του μεγαλύτερου στην ιστορία της, ηγήθηκαν οι υφιστάμενοι επενδυτές της εταιρείας, οι Market One Capital, Flashpoint και Venture Friends. Με τα νέα κεφάλαια η εταιρεία θα χρηματοδοτήσει την περαιτέρω διεθνή επέκτασή της, με στόχο τον διπλασιασμό των προορισμών που καλύπτει, από 100 σήμερα σε 50 χώρες ανά τον κόσμο, σε 200 διεθνώς, όπως και το άνοιγμα σε νέους προορισμούς, με βασικές αγορές-στόχους τη Βόρεια και Νότια Αμερική.
«Γεννημένη» στην Αθήνα το 2015, με συνιδρυτές τον Αλέξανδρο Τρίμη και τον Σάββα Γεωργίου, η Welcome Pickups προσφέρει μια ολιστική εμπειρία στον ταξιδιώτη, από τη στιγμή που θα φτάσει σε έναν προορισμό μέχρι την αναχώρησή του. Μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας που έχει αναπτύξει, καλύπτει όλο το φάσμα των αναγκών των ταξιδιωτών, από τις μεταφορές και τα ταξιδιωτικά προϊόντα έως τα δρομολόγια και τις τοπικές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας.
Το ελληνικό Booking
Το μοντέλο της εταιρείας, το οποίο «κοντράρει» εφαρμογές όπως το Booking ή η Uber, εκτός από τους επενδυτές, έχει κερδίσει τους ίδιους τους ταξιδιώτες, γεγονός που επιβεβαιώνει ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 50%, με τον οποίο «τρέχει» το 2022. Το τρέχον έτος η εταιρεία κατάφερε να προσθέσει πάνω από 30 νέους προορισμούς στο χαρτοφυλάκιό της, εξυπηρετώντας πάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Ελλάδα, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία.
Δεν είναι τυχαίο ότι η ελληνική startup συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Aegean και η Ferryhopper, ενώ έχει συνεργασίες με τουλάχιστον 1.500 ξενοδοχεία και 25.000 διαμερίσματα Airbnb.
Αντοχές στην κρίση
Η Welcome Pickups είναι ένας από τους ταξιδιωτικούς παρόχους που όχι μόνο κατάφεραν να επιβιώσουν της πανδημίας, αλλά πρωτοστάτησαν στην παροχή υπερ-εξατομικευμένων ταξιδιωτικών εμπειριών, αυτοματοποιώντας πλήρως τη λειτουργία της. Μάλιστα, η εταιρεία σήμερα σχεδιάζει, στο πλαίσιο της περαιτέρω ενδυνάμωσής της, τη διεύρυνση του προσωπικού που απασχολεί στην Αθήνα, μέσω νέων προσλήψεων.
«Η πρόσθετη χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί για την επιτάχυνση της γεωγραφικής εμβέλειας της εταιρείας, με στόχο τον διπλασιασμό του δικτύου προορισμών της. Μέρος των κεφαλαίων θα διατεθεί επίσης για την περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και την ανάπτυξη νέων προϊόντων για την υποστήριξη της αποστολής της εταιρείας να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη, εξατομικευμένη και χωρίς αποκλεισμούς ταξιδιωτική εμπειρία», σχολίασε, αναφερόμενος στη νέα χρηματοδότηση, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Welcome Pickups, Αλέξανδρος Τρίμης.
Harbor Lab: έχει ρεύμα η ελληνική καινοτομία
Μία από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου (seed stage) για startup ναυτιλιακής τεχνολογίας (shipping tech) εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ελληνική Harbor Lab, «σηκώνοντας» 6,1 εκατ. ευρώ.
Του νέου γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκαν οι Venture Friends και Speedinvest, με τη συμμετοχή επενδυτών όπως οι the DOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC, αλλά και ιδιωτών επενδυτών, όπως ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ιδρυτής της Blueground. Τα έσοδα από τη χρηματοδότηση θα στηρίξουν την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού της εταιρείας για τη διαχείριση των «λιμανιάτικων» εξόδων (disbursements).
Με την υφιστάμενη πελατειακή βάση της startup να βρίσκεται κυρίως στην Ευρώπη, τα νέα κεφάλαια θα επιτρέψουν στη Harbor Lab να επεκτείνει το αποτύπωμά της με γραφεία σε όλη την Ασία και τη Βόρεια Αμερική και να εδραιωθεί περαιτέρω στην αγορά των «λιμανιάτικων» εξόδων, που εκτιμάται στα 200 δισ. δολ.
Η Harbor Lab, η οποία «γεννήθηκε» το 2020 ως επιχειρηματικό τέκνο του Αντώνη Μαλαξιανάκη, με μακρά εμπειρία σε ναυτιλιακές εταιρείες, προσφέρει ένα Software-as-a-Service (SaaS) μοντέλο σε ναυτιλιακές εταιρείες, μέσω του οποίου διαχειρίζονται τις διαδικασίες ελλιμενισμού των πλοίων τους. Μάλιστα, η startup είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε λογισμικό SaaS για την ανάλυση των disbursements, το οποίο υπολογίζει αυτομάτως τα κόστη ελλιμενισμού, βασισμένο στη συλλογή επικαιροποιημένων «λιμανιάτικων» ταριφών.
Το DA Tool της Harbor Lab μπορεί να γλιτώσει από τους operators περίπου 2.000 δολάρια ανά port call όταν το πλοίο δραστηριοποιείται στη spot αγορά και 1.500 δολάρια όταν βρίσκεται σε χρονοναύλωση. Να σημειωθεί πως ως disbursements νοούνται όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας όσο το καράβι βρίσκεται στο λιμάνι. Αποτελούν δε τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bankering), και φτάνει περίπου τα 120 δισ. δολ. ετησίως.
Το Άμπου Ντάμπι ψηφίζει Ελλάδα
Μία από τις πιο τρανταχτές ειδήσεις, με ουσιαστική αλλά και συμβολική διάσταση για το εγχώριο νεοφυές οικοσύστημα, είναι αυτή που αφορά την είσοδο του κρατικού επενδυτικού fund του Άμπου Ντάμπι στην ελληνική Blueground.
Η DisruptAD, η επιχειρηματική πλατφόρμα του επενδυτικού fund ADQ του Άμπου Ντάμπι, απέκτησε προ 15ημέρου μετοχική συμμετοχή στην ελληνική startup μακροχρόνιας ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων, επιλέγοντας να ξεκινήσει με αυτόν τον τρόπο την υλοποίηση της διμερούς συμφωνίας με την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον Amer al Ameri, επικεφαλής venture capital και τεχνολογικών επενδύσεων της ADQ, η επένδυση στην Blueground ενισχύει τη δέσμευση του Άμπου Ντάμπι για την προώθηση βασικών τομέων της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο της διμερούς συμφωνίας του fund με την Ελλάδα. «Η επιτυχία των disruptive τεχνολογιών, όπως η πλατφόρμα που ανέπτυξε η Blueground, θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την επιτάχυνση της βιώσιμης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», ανέφερε ο ίδιος.
Τι λέει ο ιδρυτής της Blueground
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τη στενή σχέση που αναπτύξαμε με την ADQ και την επιλογή τους να επενδύσουν στην Blueground ως μέρος της χρηματοδότησης γύρου C. Η επένδυση από την DisruptAD μάς επιτρέπει να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιο των διαμερισμάτων μας σε όλο τον κόσμο και να προσφέρουμε την επιλογή για έναν ευέλικτο τρόπο ζωής σε περισσότερες αγορές παγκοσμίως», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blueground, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, μιλώντας στο powergame.gr.
«Καθώς η τηλεργασία έχει επιφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο εργατικό δυναμικό, το δίκτυο επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας της Blueground είναι η κατάλληλη λύση για άτομα και επαγγελματίες που αναζητούν ένα νέο σπίτι στην πόλη της επιλογής τους», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η ελληνική startup που δραστηριοποιείται στην αγορά του real estate και της τεχνολογίας (PropTech) βάζει για το 2022 τον πήχη των εσόδων στα 300 εκατ. ευρώ, καθώς το έτος που διανύουμε έκανε την είσοδό της σε 11 νέες πόλεις και μπήκε για πρώτη φορά στην αγορά της Ασίας και δη στο Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη.
Η χρηματοδοτική ψήφος εμπιστοσύνης του κρατικού επενδυτικού fund του Άμπου Ντάμπι θα επιτρέψει στην εταιρεία να εκτελέσει απρόσκοπτα το αναπτυξιακό της πλάνο, που κάνει λόγο για παρουσία σε 50 πόλεις ανά τον κόσμο, με 35.000 υπό διαχείριση διαμερίσματα έως το 2025.