Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Καρανίκας: Προβληματισμοί για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο λιανεμπόριο

Η ανάδυση και επέκταση του διαδικτύου συνετέλεσε στη διαμόρφωση ενός νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος το οποίο μετέβαλε τη φυσιογνωμία του τομέα του λιανικού εμπορίου.

Αυτό επισημάνθηκε σε εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του ΙΝ.ΕΜ.Υ.- ΕΣΕΕ, του Δήμου Πειραιά και του Πανεπιστημίου Πειραιά στα πλαίσια του έργου “Κοινότητα Γνώσης και Καινοτομίας” με θέμα: «Οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο».

Ωστόσο όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μετατράπηκε σε συνθήκη όχι μεγέθυνσης των εμπορικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εγείρεται μια σειρά προβληματισμών όπως:

α) Η εύρεση του βέλτιστου τρόπου συμβολής των ψηφιακών τεχνολογιών στην επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων προμηθευτών και καταναλωτών.

β) Αν και κατά πόσο συμβάλει η υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας;

γ) Αν οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι σε θέση να διαμορφώσουν όρους ειρηνικής συμβίωσης μεταξύ των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων με τις πολυεθνικές εμπορικές επιχειρήσεις και τις μεγάλες πλατφόρμες;

δ) Με ποιον τρόπο μπορούν οι πολύ μικρές, οι μικρές, και οι μεσαίες επιχειρήσεις να αποκομίσουν οφέλη από τις ψηφιακές τεχνολογίες;

ε) Αν τα φυσικά καταστήματα κατορθώσουν τελικά να επιβιώσουν, διατηρώντας το ρόλο τους ως σημείο φυσικής επαφής και εγγύησης παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους καταναλωτές ή θα σαρωθούν από τον ψηφιακή επέλαση;

στ) Πώς θα διαμορφωθούν και πώς θα λειτουργούν τα φυσικά καταστήματα στο μέλλον;

Από την παρουσίαση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά, προκύπτει ότι αν και επί πολλά χρόνια το λιανεμπόριο «έμενε στα ίδια πατήματα», τα τελευταία χρόνια οι μικρές επιχειρήσεις φαίνεται να ενσωματώνουν τις αλλαγές και τις καινοτομίες που προσφέρει η τεχνολογία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα όχι ότι προσαρμόζονται οι μικροί αλλά ότι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου «θέλουν να μοιάζουν με μικρά καταστήματα» ενώ οι μεγάλες μονάδες δεν δείχνουν πλέον το ίδιο ενδιαφέρον, με παλαιότερα, για την ανάπτυξης τους εκτός πόλεων. Αντίθετα μάλιστα, αναζητούν χώρους για καταστήματα μέσα στις πόλεις. Τα μικρά καταστήματα φαίνεται ότι θα εξακολουθήσουν να είναι ο βασικός ιστός στην εικόνα που θα έχουν και στο μέλλον οι πόλεις καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν – και τελικά να διαμορφώνουν και τις συνθήκες – για μια πόλη όπου καταστήματα και υπηρεσίες, βρίσκονται σε απόσταση περίπου 15 λεπτών.

Ακόμη μια τάση που διαμορφώνεται, με βάση την μετάβαση από την γραμμική στην κυκλική οικονομία, είναι ότι επεκτείνεται ο κύκλος ζωής των προϊόντων (επισκευή, δεύτερο χέρι κλπ). Επιπλέον, το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης εγκαταλείπει το επεκτατικό μοντέλο καθώς η μεγέθυνση δεν είναι αυτοσκοπός αλλά η ανάπτυξη σχετίζεται με περισσότερο βιώσιμα προϊόντα και μοντέλα διείσδυσης στις αγορές.

Ο καταναλωτής είναι αυτός που εκφράζει το μήνυμα για πιο πράσινη λειτουργία αγοράς κι αυτό το μήνυμα καλούνται να υλοποιήσουν οι επιχειρήσεις.

Ένδυση και τρόφιμα είναι οι κλάδοι με μεγάλες αλλαγές λόγω περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Δυο πλατφόρμες

Επίσης παρουσιάστηκαν οι δυο πλατφόρμες του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, που απευθύνονται στις πειραϊκές επιχειρήσεις που επιθυμούν να κάνουν το επόμενο βήμα και να μπουν στην ψηφιακή εποχή, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν και συγκεκριμένα :

– Η ψηφιακή πλατφόρμα «Εικονική περιήγηση της αγοράς/των επιχειρήσεων του Πειραιά».

– Η πλατφόρμα κινητής εφαρμογής για την πόλη του Πειραιά με στόχευση στους επιβάτες κρουαζιέρας και τους επισκέπτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!