Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Έλληνες και Ολλανδοί οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη

Ανθεκτικός, παρά την κρίση, αποδεικνύεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με τους Ολλανδούς και τους Έλληνες να στέφονται πρωταθλητές των online αγορών. Για την ακρίβεια, οι Ολλανδοί και οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί e-shoppers μεταξύ όλων των άλλων Ευρωπαίων. 

Η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα 8 στους 10 (76%) κάνει -κατά μέσο όρο- 4,8 αγορές από το Internet σε εβδομαδιαία βάση. Η αγοραστική αυτή δραστηριότητα κατατάσσει τους Έλληνες στη δεύτερη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης με τους πιο δραστήριους e-shoppers, παρά την επάνοδο στην κανονικότητα και τη σταδιακή επιστροφή στα φυσικά καταστήματα. 

Η αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων μέσα από το online κανάλι βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, αφού τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων κάνουν -κατά μέσο όρο- 3,7 αγορές την εβδομάδα από e-shops.

Την πρωτιά μεταξύ όλων των Ευρωπαίων κρατούν οι Ολλανδοί, οι οποίοι «ψηφίζουν» συστηματικά το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους, με το 78% των πολιτών της χώρας να κάνει κατά μέσο όρο 4,3 αγορές από το Διαδίκτυο την εβδομάδα. 

Μετά τους Ολλανδούς και τους Έλληνες, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί είναι οι επόμενοι πιο μεγάλοι fans των αγορών από το Διαδίκτυο, με το 72% να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online με συχνότητα 3,5 και 3,9 φορές -κατά μέσο όρο- αντίστοιχα. 

Ξοδεύουν 333 ευρώ μηνιαίως 

Όπως δείχνει έρευνα της PayPal, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δεν μπορεί να φανταστεί πλέον τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Για του λόγου το αληθές, η μέση μηνιαία δαπάνη του Έλληνα για αγορές μέσω Διαδικτύου είναι της τάξης των 333 ευρώ. 

Αυτή η επίδοση κινείται ελαφρά κάτω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, όπου η αντίστοιχη δαπάνη είναι 392 ευρώ μηνιαίως. Αυτοί που κάνουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για αγορές μέσω Internet είναι οι Σουηδοί, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να φτάνει τα 486 ευρώ, και ακολουθούν οι Βρετανοί, με δαπάνες 420 ευρώ τον μήνα. 

Με το κινητό ανά χείρας 

Το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι φανατικοί e-shoppers φαίνεται και από το εύρημα της έρευνας της PayPal που δείχνει ότι θέλουν να ψωνίζουν online από όπου και εάν βρίσκονται, όποια ώρα της ημέρας. Γι’ αυτό, άλλωστε, τουλάχιστον οι μισοί κάνουν τις αγορές τους από το κινητό ή το tablet. 

Οι Βρετανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τους καταναλωτές, που κάνουν αγορές από το Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 66%. 

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι κατά μέσο όρο προτιμούν το mobile shopping για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%).

Το «eCommerce Index 2022» της PayPal δείχνει ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980, με την Ελλάδα να επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα: 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z στην Ελλάδα αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα.  

Μάλιστα, η τάση του mobile shopping είναι ιδιαίτερα δυνατή στη χώρα μας, αφού τόσο το 77% των Millennials όσο και το 72% της Generation Z κάνουν αγορές από το κινητό σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!