Γ.Δ.
1392.89 -0,34%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+1,21%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,78%
12.66
TITC
+1,35%
37.6
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,29%
1.374
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,92%
1.5325
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,53%
9.495
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,05%
0.608
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,14%
17.78
ΔΑΑ
-0,20%
7.964
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-1,03%
6.73
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+3,22%
1.858
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-2,70%
6.846
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,91%
2.001
ΕΧΑΕ
-0,58%
4.285
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,75%
4.725
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.872
ΙΝΤΕΚ
-0,18%
5.63
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-2,20%
0.71
ΛΑΜΔΑ
-2,06%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,09%
19.11
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,19%
31.46
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-0,87%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,90%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,33%
15.06
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-2,26%
3.548
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-1,48%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,51%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Έλληνες και Ολλανδοί οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη

Ανθεκτικός, παρά την κρίση, αποδεικνύεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με τους Ολλανδούς και τους Έλληνες να στέφονται πρωταθλητές των online αγορών. Για την ακρίβεια, οι Ολλανδοί και οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί e-shoppers μεταξύ όλων των άλλων Ευρωπαίων. 

Η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα 8 στους 10 (76%) κάνει -κατά μέσο όρο- 4,8 αγορές από το Internet σε εβδομαδιαία βάση. Η αγοραστική αυτή δραστηριότητα κατατάσσει τους Έλληνες στη δεύτερη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης με τους πιο δραστήριους e-shoppers, παρά την επάνοδο στην κανονικότητα και τη σταδιακή επιστροφή στα φυσικά καταστήματα. 

Η αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων μέσα από το online κανάλι βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, αφού τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων κάνουν -κατά μέσο όρο- 3,7 αγορές την εβδομάδα από e-shops.

Την πρωτιά μεταξύ όλων των Ευρωπαίων κρατούν οι Ολλανδοί, οι οποίοι «ψηφίζουν» συστηματικά το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους, με το 78% των πολιτών της χώρας να κάνει κατά μέσο όρο 4,3 αγορές από το Διαδίκτυο την εβδομάδα. 

Μετά τους Ολλανδούς και τους Έλληνες, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί είναι οι επόμενοι πιο μεγάλοι fans των αγορών από το Διαδίκτυο, με το 72% να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online με συχνότητα 3,5 και 3,9 φορές -κατά μέσο όρο- αντίστοιχα. 

Ξοδεύουν 333 ευρώ μηνιαίως 

Όπως δείχνει έρευνα της PayPal, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δεν μπορεί να φανταστεί πλέον τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Για του λόγου το αληθές, η μέση μηνιαία δαπάνη του Έλληνα για αγορές μέσω Διαδικτύου είναι της τάξης των 333 ευρώ. 

Αυτή η επίδοση κινείται ελαφρά κάτω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, όπου η αντίστοιχη δαπάνη είναι 392 ευρώ μηνιαίως. Αυτοί που κάνουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για αγορές μέσω Internet είναι οι Σουηδοί, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να φτάνει τα 486 ευρώ, και ακολουθούν οι Βρετανοί, με δαπάνες 420 ευρώ τον μήνα. 

Με το κινητό ανά χείρας 

Το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι φανατικοί e-shoppers φαίνεται και από το εύρημα της έρευνας της PayPal που δείχνει ότι θέλουν να ψωνίζουν online από όπου και εάν βρίσκονται, όποια ώρα της ημέρας. Γι’ αυτό, άλλωστε, τουλάχιστον οι μισοί κάνουν τις αγορές τους από το κινητό ή το tablet. 

Οι Βρετανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τους καταναλωτές, που κάνουν αγορές από το Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 66%. 

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι κατά μέσο όρο προτιμούν το mobile shopping για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%).

Το «eCommerce Index 2022» της PayPal δείχνει ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980, με την Ελλάδα να επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα: 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z στην Ελλάδα αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα.  

Μάλιστα, η τάση του mobile shopping είναι ιδιαίτερα δυνατή στη χώρα μας, αφού τόσο το 77% των Millennials όσο και το 72% της Generation Z κάνουν αγορές από το κινητό σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!