THEPOWERGAME
Ανθεκτικός, παρά την κρίση, αποδεικνύεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με τους Ολλανδούς και τους Έλληνες να στέφονται πρωταθλητές των online αγορών. Για την ακρίβεια, οι Ολλανδοί και οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί e-shoppers μεταξύ όλων των άλλων Ευρωπαίων.
Η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα 8 στους 10 (76%) κάνει -κατά μέσο όρο- 4,8 αγορές από το Internet σε εβδομαδιαία βάση. Η αγοραστική αυτή δραστηριότητα κατατάσσει τους Έλληνες στη δεύτερη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης με τους πιο δραστήριους e-shoppers, παρά την επάνοδο στην κανονικότητα και τη σταδιακή επιστροφή στα φυσικά καταστήματα.
Η αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων μέσα από το online κανάλι βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, αφού τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων κάνουν -κατά μέσο όρο- 3,7 αγορές την εβδομάδα από e-shops.
Την πρωτιά μεταξύ όλων των Ευρωπαίων κρατούν οι Ολλανδοί, οι οποίοι «ψηφίζουν» συστηματικά το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους, με το 78% των πολιτών της χώρας να κάνει κατά μέσο όρο 4,3 αγορές από το Διαδίκτυο την εβδομάδα.
Μετά τους Ολλανδούς και τους Έλληνες, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί είναι οι επόμενοι πιο μεγάλοι fans των αγορών από το Διαδίκτυο, με το 72% να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online με συχνότητα 3,5 και 3,9 φορές -κατά μέσο όρο- αντίστοιχα.
Ξοδεύουν 333 ευρώ μηνιαίως
Όπως δείχνει έρευνα της PayPal, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δεν μπορεί να φανταστεί πλέον τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Για του λόγου το αληθές, η μέση μηνιαία δαπάνη του Έλληνα για αγορές μέσω Διαδικτύου είναι της τάξης των 333 ευρώ.
Αυτή η επίδοση κινείται ελαφρά κάτω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, όπου η αντίστοιχη δαπάνη είναι 392 ευρώ μηνιαίως. Αυτοί που κάνουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για αγορές μέσω Internet είναι οι Σουηδοί, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να φτάνει τα 486 ευρώ, και ακολουθούν οι Βρετανοί, με δαπάνες 420 ευρώ τον μήνα.
Με το κινητό ανά χείρας
Το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι φανατικοί e-shoppers φαίνεται και από το εύρημα της έρευνας της PayPal που δείχνει ότι θέλουν να ψωνίζουν online από όπου και εάν βρίσκονται, όποια ώρα της ημέρας. Γι’ αυτό, άλλωστε, τουλάχιστον οι μισοί κάνουν τις αγορές τους από το κινητό ή το tablet.
Οι Βρετανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τους καταναλωτές, που κάνουν αγορές από το Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 66%.
Συνολικά, οι Ευρωπαίοι κατά μέσο όρο προτιμούν το mobile shopping για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%).
Το «eCommerce Index 2022» της PayPal δείχνει ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980, με την Ελλάδα να επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα: 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z στην Ελλάδα αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα.
Μάλιστα, η τάση του mobile shopping είναι ιδιαίτερα δυνατή στη χώρα μας, αφού τόσο το 77% των Millennials όσο και το 72% της Generation Z κάνουν αγορές από το κινητό σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο.