THEPOWERGAME
Ευρεία επενδυτική ατζέντα υλοποιεί η πλατφόρμα εύρεσης εργασίας kariera.gr, η οποία εξαγοράζει την ελληνική startup Workathlon, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην εύρεση εργασίας στον τουριστικό τομέα, ενώ προχωρά σε νέα εξαγορά εκτός ελληνικών συνόρων μέχρι τα τέλη του 2022.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία, με ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο τον Θεόφιλο Βασιλειάδη, ετοιμάζεται να επεκτείνει την παρουσία της, αυτή τη φορά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, λανσάροντας προϊόν λογισμικού για την αγορά των ΗΠΑ.
Όπως τόνισε σήμερα ο κ. Βασιλειάδης σε συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση της εξαγοράς της Workathlon με ιδρύτρια την επιχειρηματία του ξενοδοχειακού κλάδου Κατερίνα Σαντικού, η kariera.gr ιχνηλατεί τις αγορές των Βαλκανίων και της Ευρώπης με σκοπό την απόκτηση και νέας εταιρείας, στοχεύοντας στην περαιτέρω τόνωση της εξωστρέφειάς της.
«Ο επενδυτικός μας σχεδιασμός δεν εξαντλείται με την εξαγορά της Workathlon. Κοιτάμε πολύ ενεργά την αγορά. «Θα μου κάνει μεγάλη εντύπωση να μην έχουμε κάνει ακόμα μια εξαγορά μέχρι τέλος του χρόνου» τόνισε ο ίδιος, απαντώντας σε ερώτηση του www.powergame.gr.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική εταιρεία έχει θέσει στο μικροσκόπιό της εταιρείες μεγαλύτερου μεγέθους από την άρτι εξαγορασθείσα Workathlon, η οποία επικεντρώνεται στον τουριστικό κλάδο, σκανάροντας για τον σκοπό αυτό τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Επέκταση στις ΗΠΑ
Στο μεταξύ, ανοίγοντας τους ορίζοντες της εξωστρέφειάς της, η εταιρεία επεκτείνεται στις ΗΠΑ, έχοντας στα σκαριά νέο προϊόν λογισμικού για τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού για μικρομεσαίες εταιρείες, το οποίο θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2023 και έχει στόχευση την αμερικανική αγορά.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι την τελευταία 4ετία η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 4 εκατ.ευρώ στην τεχνολογία: «μια επένδυση που δεν έχει μεγάλη αξία αν την κάνεις μόνο με προορισμό μια μικρή αγορά όπως η Ελλάδα».
Ο επικεφαλής της kariera.gr εκτίμησε ότι με τις υπό υλοποίηση αναπτυξιακές κινήσεις έσοδα της εταιρείας, την επόμενη διετία, αναμένεται να διπλασιαστούν έναντι των 8 εκατ.ευρώ, όπου αναμένεται να κλείσει το 2022, μετά και την ένταξη της Workathlon υπό την ομπρέλα της. Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα η εταιρεία, τα μεγέθη της την τελευταία διετία υπερδιπλασιάζονται συστηματικά.
Το deal με τη Workathlon
Με την εξαγορά του 100% της Workathlon, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην εύρεση εργασίας στον τουριστικό τομέα, η kariera.gr αποκτά «πάτημα» σε μια αγορά αυτή του τουρισμού, στην οποία δεν είχε μέχρι σήμερα παρουσία.
«Με τον τουρισμό να συμβάλλει περισσότερο από 20% στο ελληνικό ΑΕΠ και με το 40% της απασχόλησης να συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τον κλάδο, η kariera μπαίνει δυναμικά στον κλάδο με την εξαγορά της Workathlon. Μαζί, εστιάζουμε σε ένα νέο κομμάτι της αγοράς του HR, που απευθύνεται στους επαγγελματίες του τουρισμού, δίνοντας τους νέα όπλα και δυνατότητες» σχολίασε ο κ. Βασιλειάδης.
Να σημειωθεί ότι η Workathlon έχει σήμερα κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 400 εταιρειών και 60.000 εργαζομένων στον χώρο του τουρισμού, ενώ από κοινού οι δυο εταιρείες θα απασχολούν πάνω από 110 άτομα.
Στερεύει από εργαζόμενους ο τουρισμός
Όπως εξήγησαν από κοινού ο ιδρυτής της kariera.gr και η founder της Workathlon, η εξαγορά έρχεται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία ο τουριστικός κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με δομικά προβλήματα όσον αφορά την απασχόληση. Σύμφωνα με την κυρία Σαντικού, το 2021 περίπου 50.000 θέσεις εργασίας, που αφορούν στην ξενοδοχεία, παρέμειναν κενές, ενώ στο 2022 οι κενές θέσεις υπολογίζονται σε περισσότερες από 60.000.
Πρακτικά, όπως ανέφερε η κυρία Σαντίκου, μία στις πέντε θέσεις εργασίας στον ξενοδοχειακό τομέα παραμένει κενή. Δεν είναι τυχαίο ότι τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου περίπου 5.000 εργαζόμενοι παραιτήθηκαν, αυξάνοντας το κενό στην αγορά εργασίας στον τουρισμό.
Περιγράφοντας το οξύ πρόβλημα για τον κλάδο, η επικεφαλής της της Workathlon σημείωσε ότι μόλις 1 στους 8 εργαζόμενους θα παραμείνει και την επόμενη χρονιά στην ίδια επιχείρηση που εργάζεται σήμερα.