Γ.Δ.
1534.65 -0,31%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+2,09%
9.78
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,15%
12.92
TITC
+0,45%
44.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.745
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-0,99%
1.75
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+2,44%
10.92
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+1,03%
1.96
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.575
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
+0,86%
8.168
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,16%
12.83
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
+0,28%
1.8
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
-8,08%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.225
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+3,77%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.195
ΕΤΕ
-1,18%
8.374
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.47
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.75
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,87%
1.394
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,88%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,65%
21.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,47%
25.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
34.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,31%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,87%
14.82
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
+1,92%
1.06
ΠΑΠ
+0,80%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,71%
4.334
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.44
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+2,12%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,97%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.92
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

ΕΕΤΤ για υπηρεσίες Courier: Τι προσέχουμε στις αγορές μέσω Internet

Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημερών (Black Friday, Cyber Monday), απευθύνει η ΕΕΤΤ.

Αναλυτικά οι οδηγίες:

(α) Προς καταναλωτές:

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

  1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

Επιπλέον, αξιοποιήστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδίως σε περίπτωση πολύωρης απουσίας από την οικία σας σε καθημερινή βάση.

  1. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.
  2. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.
  3. Αλλαγή διεύθυνσης ή ονόματος παραλήπτη: Έχετε δικαίωμα να αλλάζετε το όνομα παραλήπτη ή τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου τηλεφωνικώς ή εγγράφως σύμφωνα με τις διαδικασίες της ταχυδρομικής επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που η νέα διεύθυνση είναι σε διαφορετική περιοχή, ενδέχεται να προκύψει επιπλέον χρέωση.
  4. Χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
  5. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν διαπιστώσετε πως το αντικείμενο που σας παραδόθηκε, έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
  6. Υποβολή καταγγελίας: Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα με εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στην εταιρία, υποβάλλοντας το παράπονο/καταγγελία, ανάλογα με τα μέσα που σας διαθέτει η εταιρία (τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, εγγράφως). Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ και να υποβάλετε το αίτημα ή την καταγγελία σας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελίας στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας και έχετε επισυνάψει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη διερεύνηση της καταγγελίας σας (π.χ. επιχείρηση που αφορά, ΣΥΔΕΤΑ ή αριθμός αποστολής).

(β) Προς εταιρίες ταχυμεταφορών

Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:

  1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.
  2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.
  3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρίες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών στα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.
  4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.
  5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον, συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.
  6. Να καταγράφουν στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης, όπως ενδεικτικά η αυθημερόν επίδοση, η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα.

(γ) Προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:

  1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.
  2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους. Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.
  3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, συνεχίζει εντατικά τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς και παρακολουθεί συστηματικά την τήρηση του κανονιστικού πλαισίου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών. Επιπλέον, η ΕΕΤΤ διεξάγει τακτικούς ελέγχους και στα υποκαταστήματα, μέλη δικτύου των επιχειρήσεων που κατέχουν γενική άδεια παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς προκειμένου να εξακριβωθεί η τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών καθώς και των προβλεπόμενων στον τηρούμενο από τις εταιρείες Χάρτη Υπηρεσιών προς τον Καταναλωτή (ΧΥΚ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!