THEPOWERGAME
Στα συρτάρια βάζουν, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, τις ψηφιακές τους επενδύσεις οι Έλληνες managers, τηρώντας στάση αναμονής μέχρι να φανεί πόσο θα βαθαίνει η οικονομική κρίση. Ήδη 6 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα παραδέχονται ότι έχουν πατήσει «pause» στα πλάνα τους για ψηφιακό μετασχηματισμό.
Για την ακρίβεια το 58% των εταιρειών απαντά ότι έχει διακόψει προσωρινά ή περιορίσει τη στρατηγική που συνδέεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να προετοιμαστεί για την επικείμενη ύφεση. Την ίδια στιγμή, το 37% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα απαντά ότι σχεδιάζει να διακόψει ή να περιορίσει τις ψηφιακές επενδύσεις τους επόμενους 6 μήνες, ελέω κρίσης.
Οι ψηφιακές επενδύσεις στην Ελλάδα πέφτουν να πέφτουν θύμα της οικονομικής αβεβαιότητας περισσότερο από ότι στο εξωτερικό, όπου το αντίστοιχο ποσοστό των managers που «κάνουν κράτει» στη digital στρατηγική τους είναι πολύ μικρότερο και φτάνει παγκοσμίως το 40%.
Το δε ποσοστό των εταιρειών, παγκοσμίως, που σκοπεύει να περιορίσει τις σχετικές επενδύσεις για το επόμενο εξάμηνο είναι επίσης χαμηλότερο από ό,τι στην Ελλάδα και φτάνει το 30%.
Ακριβός ο μετασχηματισμός
«Η αναμενόμενη ύφεση ωθεί τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει καταστεί πιο ακριβός τα τελευταία χρόνια. Οι επενδύσεις πρέπει να ιεραρχούνται και να δίνεται προτεραιότητα στους τομείς που ενισχύουν την ανάπτυξη – και δυνητικά να επιβραδύνονται ή να επανεξετάζονται οι προσπάθειες που ίσως δεν θεωρούνται κρίσιμες» διαπιστώνει το «2022 CEO Outlook» της KPMG, που αποτυπώνει τις απόψεις των managers σε Ελλάδα και παγκοσμίως σχετικά με την οικονομική συγκυρία.
Και μπορεί οι Έλληνες managers να θέτουν προσωρινά «on hold» τις ψηφιακές τους επενδύσεις, ωστόσο, κάθε άλλο παρά τις παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες. Αντίθετα, τα 2/3 των εταιρειών στην Ελλάδα απαντούν ότι διαθέτουν μια επιθετική στρατηγική ψηφιακών επενδύσεων.
Οι Έλληνες managers φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις
Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων managers δείχνει να ανησυχεί σοβαρά για την κυβερνοασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο ότι το 78% των Ελλήνων CEOs βλέπει την ασφάλεια των πληροφοριών ως στρατηγική λειτουργία και ως δυνητικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, με τη γεωπολιτική αβεβαιότητα να αυξάνει τις ανησυχίες για κυβερνοεπιθέσεις.
Πάντως, οι περισσότεροι CEOs αναγνωρίζουν ότι είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένοι για μια κυβερνοεπίθεση. Συγκεκριμένα, το 10% των CEOs στην Ελλάδα παραδέχεται ότι δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένο για μια κυβερνοεπίθεση, ενώ το 58% υποστηρίζει το αντίθετο (περίπου στα ίδια επίπεδα με περσινά αποτελέσματα της έρευνας CEO Outlook 2021).
Οι startups, η καινοτομία και οι δεξιότητες
Σύμφωνα με την KPMG, όλο και περισσότερο, οι εταιρείες -τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως- αντιμετωπίζουν τις συνεργασίες ως βασικό μέσο για να διατηρήσουν τον ρυθμό του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, σημείο στο οποίο συμφωνεί το 68% των Ελλήνων managers.
Οι CEOs αναφέρουν επίσης ότι η σύναψη στρατηγικών συμμαχιών με τρίτα μέρη είναι η πιο σημαντική στρατηγική που θα τους βοηθήσει να επιτύχουν τους αναπτυξιακούς τους στόχους τα επόμενα 3 χρόνια.
Για τις επιχειρήσεις, είναι ιδιαίτερα σημαντική η συνεργασία με εταιρείες, για παράδειγμα startups, fintech και άλλες) που μπορούν να τις βοηθήσουν, προσθέτοντας ευελιξία και ανθεκτικότητα στην ανάπτυξή τους.