Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Έξυπνο καπάκι καταργεί την ημερομηνία λήξης σε γάλα – χυμούς

«Έξυπνο καπάκι» που ειδοποιεί τον καταναλωτή όταν το προϊόν που περιέχει το μπουκάλι, γάλα και χυμοί, είναι ακατάλληλο για κατανάλωση, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται ημερομηνία λήξης, εφηύραν και ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν στην αγορά η λουξεμβουργιανή εταιρεία παραγωγής καπακιών και καλυμμάτων United Caps και η βρετανική startup Mimica θέλοντας να συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, που προσλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις.

Το «έξυπνο καπάκι» λειτουργεί στην πραγματικότητα ως δείκτης φρεσκάδας σε πραγματικό χρόνο. Ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να κάνει κάτι περισσότερο από το να το ακουμπήσει στο επάνω μέρος του: εάν το προϊόν είναι κατάλληλο για κατανάλωση τότε η επιφάνεια του καπακιού παραμένει λεία, εάν όχι, τότε γίνεται τραχιά (με εξογκώματα). Κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν ακόμη και άτομα με μειωμένη ή καθόλου όραση να πληροφορούνται για το αν μπορούν να καταναλώσουν το χυμό ή το γάλα.

TOUCHCAP
TOUCHCAP

Έτσι, άλλωστε, προέκυψε και η ιδέα στην ιδρύτρια της Mimica, Solveiga Pakštaitė (φωτο). Σπουδάζοντας βιομηχανικό design και τεχνολογία στο πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου και μετέχοντας σ’ ένα πρότζεκτ για τα άτομα με προβλήματα στην όραση, διαπίστωσε ότι καθώς η ημερομηνία λήξης στα τρόφιμα δεν γράφεται με τρόπο που να μπορούν να την διαβάσουν, τους οδηγούσε να τρέφονται κυρίως με κονσέρβες. Άρχισε λοιπόν να αναζητεί τρόπους ώστε και τα άτομα με προβλήματα όρασης να μπορούν να διαβάζουν την ημερομηνία λήξης ενός τροφίμου.

Πώς λειτουργεί το «έξυπνο καπάκι»

Από τις έρευνες και τα πειράματα της Solveiga Pakštaitė και τη μετέπειτα συνεργασία της Mimica με την United Caps προέκυψε το «έξυπνο καπάκι» TOUCHCAP, το οποίο ενεργοποιείται μόλις ο καταναλωτής ανοίξει για πρώτη φορά το μπουκάλι. Στο εσωτερικό του καπακιού υπάρχει ένα gel (φωτο), το οποίο αποτελείται από φυτικά συστατικά και δεν έρχεται καθόλου σε επαφή με το γάλα ή το χυμό που υπάρχει στο μπουκάλι.

Το gel έχει παραχθεί κατά τρόπο ώστε (με βάση το χρόνο και την θερμοκρασία) να ρευστοποιείται με τον ίδιο ρυθμό με τον οποίο το τρόφιμο που υπάρχει στο μπουκάλι οδεύει προς την ημερομηνία λήξης του. Εάν, για παράδειγμα, η θερμοκρασία του χυμού παραμείνει υψηλή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εάν δηλαδή ο χυμός μείνει, αφού έχει ανοιχτεί, εκτός ψυγείου για αρκετή ώρα, τότε επιταχύνεται και ο ρυθμός ρευστοποίησης του gel

Όταν, συνεπώς, το gel γίνει υγρό, τότε «φουσκώνουν» τα εξογκώματα στο καπάκι κι ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι το τρόφιμο δεν είναι πλέον κατάλληλο.

Κέρδος 2-7 ημερών στον πραγματικό χρόνο ζωής του τροφίμου

Το «έξυπνο καπάκι» δοκιμάζεται ήδη στη Μεγάλη Βρετανία σε μπουκάλια με χυμό πορτοκαλιού. Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχει αποδειχθεί ότι αποτυπώνει ακριβέστερα τον πραγματικό χρόνο ζωής του προϊόντος συμβάλλοντας στο να «κερδίσει» ο χυμός από 2 έως 7 ημέρες «ζωής».

TOUCHCAP
TOUCHCAP

Αύξηση 10% στις πωλήσεις – Μείωση έως 44% στο food waste

Έχει υπολογιστεί ότι ακόμη και δύο ημέρες να αυξηθεί η διάρκεια ζωής των τροφίμων στο ράφι αρκεί για να μειωθεί η απώλεια τροφίμων κατά 50% στο εμπόριο και κατά 63% στα νοικοκυριά. Ενώ αρκεί μόνο μία ημέρα για να εξοικονομηθεί η έκλυση 202,8 εκατομμυρίων τόνων αερίων του θερμοκηπίου στο περιβάλλον

Μόνο στη Μεγάλη Βρετανία έχει υπολογιστεί ότι πετιούνται κάθε χρόνο 121 εκατομμύρια κιλά χυμών. Με το TOUCHCAP έχει υπολογιστεί ότι μπορεί να μειωθεί στα 53 εκατομμύρια κιλά χυμών, εξοικονομώντας το 44% των χυμών που σήμερα πετιούνται.

Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, οι εταιρείες τροφίμων που θα χρησιμοποιήσουν το «έξυπνο καπάκι» μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τουλάχιστον κατά 10% καθώς οι καταναλωτές θα είναι διατεθειμένοι να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων όπως οι χυμοί αφού θα νιώθουν σίγουροι ότι θα τους καταναλώσουν πριν καταστούν ακατάλληλοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!