THEPOWERGAME
Σε στρατηγική κίνηση για τη διαφάνεια των δεδομένων και τον διαμοιρασμό της πληροφορίας ανώνυμων συναλλαγών προχώρησαν 98 ελληνικά οnline φαρμακεία, στα οποία περιλαμβάνονται τα 11 από τα 14 φαρμακεία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Τα online φαρμακεία που συμμετέχουν, διακινούν το 69% του συνολικού online τζίρου της αγοράς (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος που διακινείται μέσα από τα marketplaces). Το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο τζίρος του online φαρμακείου σημείωσε αύξηση 9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τα 11 από τα 14 μεγαλύτερα online φαρμακεία που συμμετέχουν στην συνεργασία υποδέχονται κατά μέσο όρο 3 εκατ. μηνιαίες οnline επισκέψεις, αριθμός που ξεπερνά ακόμα και τις επισκέψεις στα eshops των 4 μεγαλύτερων ελληνικών super market.
Η πρωτιά στην Ευρώπη εντοπίζεται στο υψηλό ποσοστό 69% του τζίρου που αντιπροσωπεύουν το δείγμα των ελληνικών online φαρμακείων, αποδεικνύοντας έμπρακτα την τάση για συνεργασία μεταξύ των φαρμακοποιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.
Δεν περιλαμβάνονται προσωπικά δεδομένα καταναλωτών
Στα δεδομένα που ανταλλάσσουν τα online φαρμακεία μεταξύ τους σε συγκεντρωτική μορφή αλλά και τα διαμοιράζονται με τις Προμηθεύτριες Εταιρείες του κλάδου δεν περιλαμβάνονται προσωπικά δεδομένα καταναλωτών. Αφορούν συναλλαγές σε τεμάχια, αξία, όγκο και μερίδια αγοράς έως επίπεδο κωδικού προϊόντος, τα περιεχόμενα ενός ηλ. καλαθιού, αποτελεσματικότητα προωθητικών ενεργειών και άλλες εμπορικές μετρικές και αναλύσεις ηλ. εμπορίου. Η συμμετοχή στη συνεργασία είναι ελεύθερη και δωρεάν για όλα τα ηλεκτρονικά φαρμακεία της χώρας. Την τεχνολογική υποδομή, επεξεργασία και οπτικοποίηση των δεδομένων έχει αναλάβει η Convert Group, η καινοτόμος ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics σε αγορές της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και της Μέση Ανατολής.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ, με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 και με τη σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.