THEPOWERGAME
Πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2019, η διεξαγωγή ενός εταιρικού meeting -με ζέοντα θέματα στην ατζέντα- θα ήταν αδιανόητο να γίνει χωρίς το διοικητικό της συμβούλιο να βρίσκεται σύσσωμο στην αίθουσα συσκέψεων.
Σήμερα, ελέω της πανδημίας και των ριζικών αλλαγών που επέφερε, οι επιχειρήσεις -όχι μόνο οι μεγάλοι όμιλοι ή οι πολυεθνικές, αλλά και οι μικρομεσαίες- λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις με το διοικητικό συμβούλιο να βρίσκεται στο Skype, στο Zoom και στο Teams.
Η χρήση ψηφιακών εργαλείων, όπως η τηλεδιάσκεψη, στις μικρές και μεσαίες εταιρείες της χώρας αυξήθηκε μέσα σε μία διετία -από την έναρξη της πανδημίας και μετά- κατά 59%. Ειδικότερα, το 2022, το 62% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα απαντά ότι κάνει χρήση του εργαλείου της τηλεδιάσκεψης. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν μόλις 39%.
Μάλιστα, οι ΜμΕ της χώρας όχι μόνο χρησιμοποιούν τις τηλεδιασκέψεις για τον χειρισμό της καθημερινής εργασιακής ρουτίνας, αλλά δηλώνουν και ικανοποιημένες από τη νέα αυτή εργασιακή καθημερινότητα: 9 στις 10 μικρομεσαίες εταιρείες στην Ελλάδα, που χρησιμοποιούν μέσα τηλεδιάσκεψης, απαντούν ότι είναι πολύ ικανοποιημένες από αυτά.
Πρωτιά για το Zoom
Πρώτο στις προτιμήσεις των ελληνικών εταιρειών για τη διενέργεια τηλεδιασκέψεων έρχεται το Zoom, του οποίου η χρήση αυξήθηκε θεαματικά στη διάρκεια της πανδημίας. Σήμερα, το 59% των ΜμΕ απαντά ότι κάνει χρήση του Zoom έναντι 38% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2020.
Δεύτερο πιο δημοφιλές εργαλείο τηλεδιασκέψεων για τις επιχειρήσεις σήμερα είναι το Skype, του οποίου, ωστόσο, η δυναμική έχει εξασθενίσει σημαντικά από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά. Πλέον, το 46% των ελληνικών μικρομεσαίων εταιρειών ψηφίζει Skype για τη διεξαγωγή μιας τηλεδιάσκεψης, όταν το 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 75%.
Αυξημένος αριθμός ελληνικών εταιρειών λαμβάνει πλέον αποφάσεις μέσω του Microsoft Teams, το οποίο στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης έγινε πολύ δημοφιλές στην ελληνική αγορά. Όπως αποκαλύπτει έρευνα που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote, ενώ το 2020 χρήση του Microsoft Teams έκανε μόλις το 13% των ελληνικών ΜμΕ, το 2022 το ποσοστό αυτό ενισχύθηκε στο 41%.
Το Team Viewer, το Cisco Viewer και το Hangouts/Google Meet, Ελλάδα είναι οι άλλες ψηφιακές πλατφόρμες, που επιλέγουν οι ελληνικές εταιρείες για να συσκεφθούν ψηφιακά.
Περί ασφάλειας
Η αυξημένη χρήση ψηφιακών εργαλείων ανάγκασε τις ελληνικές επιχειρήσεις να θωρακίσουν περαιτέρω την ψηφιακή τους ασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ερώτηση αν χρησιμοποιούν κάποια λύση ψηφιακής ασφάλειας μόνο το 8% απαντά αρνητικά, ενώ το 86% δηλώνει «ναι».
Το 2020 το ποσοστό των επιχειρήσεων, που είχαν προστασία από μια λύση ψηφιακής ασφάλειας έφτανε το 78%.