THEPOWERGAME
Μπορεί οι αγορές που κάνουμε στα online καταστήματα που πωλούν είδη σούπερ μάρκετ να έχουν μειωθεί μετά από την άρση των περιοριστικών μέτρων και τη μείωση της αξίας του καλαθιού, όμως έχουν αυξηθεί σημαντικά οι καταναλωτές που επιλέγουν αυτό το κανάλι για τα ψώνια τους.
Σύμφωνα με έρευνα του Wisdrop που πραγματοποιήθηκε online στις αρχές Ιουλίου με δείγμα 500 ανθρώπων από όλη την Ελλάδα, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες πραγματοποίησαν φέτος online τις αγορές τους σε καταστήματα που πωλούν είδη σούπερ μάρκετ.
Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά αυξημένο κατά 37% σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιήσει πέρυσι η εταιρεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, e-food, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος δείχνουν να έχουν ξεχωρίσει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό και να μάχονται για την πρωτοκαθεδρία σε διάφορα πεδία.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, μία από τις πρώτες αλυσίδες που εισήλθε στην εκτέλεση online παραγγελιών σούπερ μάρκετ, παραμένει σύμφωνα με την έρευνα του Wisdrop στην κορυφή ως η πρώτη επιλογή (27,9%) που έρχεται στο μυαλό των καταναλωτών όταν πρόκειται για ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σούπερ μάρκετ. Σε μικρή απόσταση (25,4%) ακολουθεί η Σκλαβενίτης, η οποία έχει αυτόνομη παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο λιγότερο των δύο ετών και σχετικά περιορισμένη γεωγραφική παρουσία. Σε μεγάλη απόσταση βρίσκονται οι υπόλοιποι παίκτες όπως My Market (6,6%), Skroutz (5,9%), Μασούτης (5,7%), e-fresh (5,7%) και efood (5,5%) κ.α..
Σύμφωνα με την έρευνα του Wisdrop το e-food έχει ξεχωρίσει ως διεκδικητής της κορυφής στην κατηγορία των παικτών που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο e-grocery (σ.σ. αν και μετά από την εξαγορά των kiosky’s έχει πλέον και φυσική παρουσία) με το ΒΟΧ της Cosmote να ακολουθεί το προβάδισμα του.
Πρωτιά Σκλαβενίτη στην πιστότητα
Σε ό,τι αφορά στην πιστότητα των καταναλωτών στα online καταστήματα που πωλούν προϊόντα σούπερ μάρκετ η Σκλαβενίτης διατήρησε και αύξησε ελαφρά (31%) το ποσοστό πιστότητας (σ.σ. ποσοστό των καταναλωτών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον 2 στις 3 αγορές τους από το ίδιο online κατάστημα στο διάστημα των τελευταίων έξι μηνών) μπροστά από Μασούτη (26%), ΑΒ Βασιλόπουλο (22%) και efood (20%). Και στον τομέα της πιστότητας το Wisdrop βλέπει την efood ως έναν καθαρό διεκδικητή. Είναι χαρακτηριστικό ότι 40,2% των ερωτηθέντων που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές από καταστήματα που πωλούν είδη σούπερ μάρκετ ανέφεραν ότι έστω και μία φορά ήταν μέσω του efood. Τα ποσοστά για Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο διαμορφώνονται σε 39,6% και 35,4% αντίστοιχα.
Τέλος σε ό,τι αφορά τους «οδηγούς» που κατευθύνουν τους καταναλωτές προς τις αγορές τους, οι τιμές κατέλαβαν φέτος την κορυφή με ποσοστό 20% και αύξηση 2,6% σε σχέση με την περασμένη έρευνα το Wisdrop και ακολουθούν η εύκολη ολοκλήρωση των αγορών (17,3%), ο χρόνος παράδοσης (15,5%) – παράγοντας ο οποίος μειώθηκε κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα- και η ποικιλία (14,3%).
To Wisdrop, το οποίο το powergame.gr ευχαριστεί για την παραχώρηση των στοιχείων, είναι μια πρωτοποριακή συνδρομητική υπηρεσία της Braincandy που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την έρευνα αγοράς. Μέσω του Wisdrop, ακόμα και ο μικρότερος οργανισμός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσια και updated γνώση της αγοράς ανά πάσα στιγμή. Με νέες έρευνες κάθε εβδομάδα, live webinars και συμβουλευτικές συναντήσεις, το wisdrop αποτελεί ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ από τον Οκτώβριο η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη και στην Ρουμανία. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το www.wisdrop.com.