Γ.Δ.
1408.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.3
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
0,00%
8.5
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.455
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
0,00%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
3.31
ΑΛΦΑ
0,00%
1.4255
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6.28
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.685
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.48
ΔΑΑ
0,00%
7.812
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.86
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.44
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.72
ΕΛΠΕ
0,00%
6.88
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.774
ΕΛΧΑ
0,00%
1.72
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.11
ΕΤΕ
0,00%
7.63
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.81
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.988
ΕΧΑΕ
0,00%
4.36
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.314
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.7
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.87
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.939
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.46
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.417
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.062
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.66
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
0,00%
0.735
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42.4
ΜΙΓ
0,00%
3.21
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.892
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
28.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
0,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.98
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
0,00%
3.732
ΠΕΡΦ
0,00%
5.82
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.98
ΠΛΑΘ
0,00%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.338
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.505
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.96
ΣΠΙ
0,00%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
0,00%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Έρευνα: 8 στους 10 Έλληνες αφήνουν τα αχρησιμοποιήτα smartphones στο συρτάρι

Διστακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές στο να «αποχωριστούν» smartphones που δεν χρησιμοποιούν πια, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως όταν δεν χρησιμοποιεί πλέον ένα smartphone, το αφήνει ξεχασμένο στο σπίτι, καταγράφει η Έρευνα «Κυκλική Οικονομία και Χρήση Smartphones» που εκπόνησε πανελλαδικά σε δείγμα περίπου 1.400 Ελλήνων καταναλωτών, ηλικίας 18-60 ετών, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Pandas στα τέλη του 2021.

Ταυτόχρονα, αυξητικές τάσεις παρουσιάζει το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που φαίνεται πρόθυμο να πραγματοποιήσει στο μέλλον αγορά μεταχειρισμένων smartphones.

Συχνότητα αγοράς νέου smartphone

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές ανεξαρτήτως ηλικίας, φαίνεται πως αλλάζουν συχνά smartphones, με μέσο όρο περίπου 1 συσκευή ανά 1,6 έτη. Και όσο αυξάνεται η συχνότητα αντικατάστασης των smartphones με νεότερα μοντέλα, τόσο αυξάνονται τα λειτουργικά smartphone που μένουν αναξιοποίητα σε κάθε σπίτι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 4 στα 10 νοικοκυριά έχουν περισσότερα smartphones από τα μέλη που αποτελούνται, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι 7 στα 10 νοικοκυριά που αποτελούνται από 1 έως 2 άτομα, φαίνεται να έχουν 3 ή περισσότερα λειτουργικά smartphones στην κατοχή τους.

Λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά smartphone

Ως προς την κύρια αφορμή που οδηγεί τους καταναλωτές στην αγορά ενός νέου smartphone, 8 στους 10 (83%) δήλωσαν ότι το κάνουν όταν υπάρχει σημαντική βλάβη ή φθορά στη συσκευή τους, που απαιτεί υψηλό κόστος επισκευής. Παράλληλα, 6 στους 10 (60%) δήλωσαν ότι προχωρούν σε αγορά νέου smartphone, όταν τα χαρακτηριστικά της υπάρχουσας συσκευής δεν καλύπτουν πλέον τις καθημερινές τους ανάγκες.

Ταυτόχρονα, ενώ το 15% καταναλωτών αναφέρει πως έχει ήδη αγοράσει μεταχειρισμένο smartphone, το διπλάσιο ποσοστό -30% των καταναλωτών, δήλωσε ενδιαφέρον στο να αγοράσει στο μέλλον μεταχειρισμένη συσκευή, γεγονός που αναδεικνύει την προοπτική ανάπτυξης που παρουσιάζει η εν λόγω αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Γιατί δεν αξιοποιούν οι καταναλωτές το παλιό τους smartphone, μετά την αγορά νέου;

Οι καταναλωτές αποφασίζουν να κρατήσουν το παλιό τους smartphone ως backup συσκευή που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον από τους ίδιους (28%) ή από συγγενικά/φιλικά πρόσωπα (32%). Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% ανέφερε και το συναισθηματικό δέσιμο ως βασικό λόγο για να κρατήσει την παλιά του συσκευή. Όμως, ένα 15% απάντησε πως δεν γνωρίζει καν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης παλιών συσκευών.

Πώληση smartphone και Κυκλική Οικονομία

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλαζε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούριο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο. Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά στην πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με τον συγκεκριμένο όρο.

Ο Φάνης Κουτουβέλης, Ιδρυτής και CEO της Pandas ανέφερε σχετικά: «Κάθε smartphone έχει αξία ακόμα και όταν πάψει να αξιοποιείται από τον χρήστη. Σκοπός της Pandas μέσω των trade-in προγραμμάτων που σχεδιάζει και υλοποιεί, είναι να επεκτείνει τον κύκλο ζωής κάθε smartphone που παραμένει αναξιοποίητο, προσφέροντας άμεσο όφελος στον ίδιο τον χρήστη, στις συνεργαζόμενες εταιρείες, αλλά και στον πλανήτη μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!