THEPOWERGAME
Άλλη μια έμπρακτη ψήφο χρηματοδοτικής εμπιστοσύνης εξασφάλισε το νεοφυές οικοσύστημα στην Ελλάδα. Λίγες ημέρες μετά τα «φρέσκα» κεφάλαια που εισέρρευσαν στην ελληνική startup Wikifarmer, η made in Greece πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, Ferryhopper, κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Η Ferryhopper, στην οποία ήδη μετέχει η easyGroup του Sir Στέλιος Χατζηιωάννου και η οποία έχει εξελιχθεί στο Νο. 1 online ταξιδιωτικό πρακτορείο στην ελληνική αγορά ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, εξασφάλισε νέο επενδυτικό γύρο ύψους 5 εκατ. ευρώ. Βασικός επενδυτής είναι Piton Capital, ένα επενδυτικό fund με έδρα το Λονδίνο που ειδικεύεται σε marketplaces και εταιρείες που δημιουργούν network effects.
Οι υφιστάμενοι επενδυτές στην ελληνική startup, LAUNCHub Ventures και Metavallon VC, συμμετέχουν επίσης στον νέο γύρο χρηματοδότησης, εδραιώνοντας περαιτέρω τη σχέση εμπιστοσύνης τους με το Ferryhopper. Τα νέα κεφάλαια θα χρηματοδοτήσουν την περαιτέρω γεωγραφική επέκταση της πλατφόρμας στην αγορά της Ευρώπης, την εδραίωση της θέση της στη Μεσόγειο, αρχής γενομένης από Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία, όπου έχει ήδη ηγετικό ρόλο, αλλά και τη βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Η Ferryhopper ιδρύθηκε το 2016, από τους Χρήστο Σπαθαράκη, Βασίλη Λαχανά, Παναγιώτη Σαράφη και Aiden Short, δημιουργώντας ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο για μια αγορά, αυτή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η οποία δεν έχει φτάσει ακόμα στα επίπεδα ψηφιοποίησης άλλων τομέων.
Το πρώτο εισιτήριο
Από το 2017, που πούλησε το πρώτο εισιτήριο, η ομάδα των τεσσάρων ιδρυτών της Ferryhopper έχει εξελιχθεί σε μια εταιρεία που απασχολεί περισσότερους από 110 επαγγελματίες και έχει εξαιρετικά φιλόδοξα πλάνα. «Το καλοκαίρι πωλούμε αρκετά εισιτήρια, ώστε να γεμίσουμε 14 μεγάλα πλοία. Δεν το λες και λίγο» αναφέρει η startup στην ιστοσελίδα της.
Έχοντας ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, πλέον το Ferryhopper προσφέρει ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς 400 προορισμούς σε 15 χώρες σε Ευρώπη και Β. Αφρική. Επιπλέον, η εφαρμογή του Ferryhopper για κινητά μετράει ήδη 600.000 λήψεις και δείχνει το δρόμο προς τη νέα ψηφιακή εποχή στις ακτοπλοϊκές μεταφορές.
Η επιτυχία του Ferryhopper στηρίζεται στην πρωτοποριακή πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η οποία δίνει στους χρήστες πολλές επιπλέον δυνατότητες πέρα από το να επιλέξουν απευθείας δρομολόγια ή να κάνουν κράτηση για δρομολόγια με ανταπόκριση. Η ελληνική startup παρέχει τη δυνατότητα συνδυασμού ακτοπλοϊκών δρομολογίων για το ταξίδι σε προορισμούς που δεν έχουν απευθείας σύνδεση.
Πρακτικά, με το Ferryhopper οι χρήστες μπορούν να σχεδιάσουν ταξίδια πολλαπλών προορισμών και διαδρομών, μετατρέποντας το ταξίδι με πλοίο στην Ελλάδα σε εύκολη και απλή διαδικασία. «Μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα η οργανική ανάπτυξη της εταιρείας και η επέκτασή της σε μεγάλο βαθμό μέσω της διάδοσης ‘από στόμα σε στόμα’. Εκτιμήσαμε τις εξαιρετικές κριτικές χρηστών και το εντυπωσιακό μερίδιο που ελέγχει το Ferryhopper στη βασική αγορά του. Το Ferryhopper έχει την ικανότητα να γίνει βασικός παίκτης εντός και εκτός Ευρώπης» σχολίασε η Mira Mihaylova της Piton Capital.
Τα βλέμματα των επενδυτών
Η Ferryhopper δεν είναι η πρώτη φορά που προσελκύει τα βλέμματα των επενδυτών. Τον Απρίλιο του 2019 το Metavallon VC και η εταιρεία easyGroup του σερ Στέλιου Χατζηιωάνου προχώρησαν σε επένδυση Seed Round στην εταιρεία ύψους 600.000 ευρώ. Την ίδια χρονιά, σε συνεργασία με το easyGroup, το Ferryhopper δημιούργησε την πλατφόρμα easyFerry.
Τον Ιούνιο του 2020 η εταιρεία προσέλκυσε νέο γύρο επένδυσης Series A, ύψους 2,6 εκατ.ευρώ με κύριο επενδυτή τη LAUNCHub Ventures, με έδρα την Σόφια, με τις Metavallon VC και easyGroup να συμμετέχουν έμπρακτα και σε εκείνο τον γύρο χρηματοδότησης.