Γ.Δ.
1413.13 +0,33%
ACAG
+0,38%
5.32
BOCHGR
-1,82%
4.32
CENER
+1,41%
8.62
CNLCAP
+4,32%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.22
NOVAL
-0,81%
2.435
OPTIMA
+0,16%
12.72
TITC
-0,30%
32.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.422
ΑΒΕ
+1,07%
0.471
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
3.31
ΑΛΦΑ
+5,37%
1.502
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.845
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,27%
6.2
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-1,44%
2.05
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.685
ΒΙΟΣΚ
+1,72%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-0,95%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
-0,28%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,24%
12.2
ΔΟΜΙΚ
-2,32%
2.525
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+3,99%
1.435
ΕΕΕ
-0,30%
33.76
ΕΚΤΕΡ
-1,53%
1.418
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-1,49%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,49%
1.78
ΕΛΠΕ
-1,09%
6.805
ΕΛΣΤΡ
+1,96%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.768
ΕΛΧΑ
+1,16%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,80%
1.13
ΕΤΕ
-1,49%
7.516
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+2,87%
2.045
ΕΧΑΕ
-0,34%
4.345
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+1,59%
0.319
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.69
ΙΝΚΑΤ
+0,51%
4.895
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+1,07%
0.949
ΙΝΤΕΚ
-1,35%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-1,40%
1.055
ΙΝΤΚΑ
-0,55%
2.695
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
+1,54%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-2,05%
1.43
ΚΟΡΔΕ
-1,44%
0.411
ΚΟΥΑΛ
-0,38%
1.058
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.67
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.74
ΛΑΜΔΑ
+1,26%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
+1,67%
0.244
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,40%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-1,89%
41.6
ΜΙΓ
0,00%
3.21
ΜΙΝ
+4,90%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,41%
19.78
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,58%
2.575
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
32.58
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
-6,50%
0.834
ΞΥΛΚ
-1,53%
0.258
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+2,44%
29.4
ΟΛΥΜΠ
+1,29%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,26%
15.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.8
ΟΤΕ
-1,32%
14.96
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.14
ΠΑΙΡ
-1,84%
0.962
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
+2,09%
3.81
ΠΕΡΦ
-0,69%
5.78
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.685
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+6,51%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,96%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,91%
1.625
ΣΑΡ
+0,91%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-1,33%
1.485
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-2,52%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
+1,44%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+5,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,54%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Starlink 2.0: Το νέο μεγάλο στοίχημα του Έλον Μασκ

Η νέα γενιά δορυφόρων Starlink 2.0 θα είναι πιο ογκώδης, αλλά και πιο ισχυρή, σχεδιασμένη να συνδέει και τα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη. Ο CEO της SpaceX, Έλον Μασκ συζήτησε πρόσφατα τις λεπτομέρειες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος Starlink 2.0 με τον Τιμ Ντοντ, γνωστό και δημοφιλή δημοσιογράφο για θέματα αεροδιαστημικής στο κανάλι του YouTube «Everyday Astronaut».

Ο Μασκ αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει τον Starlink 2.0. Ο δορυφόρος νέας γενιάς έχει μήκος 7 μέτρα και ζυγίζει περίπου 1,25 τόνους. Ο Starlink 1.0, συγκριτικά, ζυγίζει περίπου 260 κιλά. Η έκδοση 2.0 όσον αφορά στη μετάδοση χρήσιμης πληροφορίας είναι, σύμφωνα με τον Έλον Μασκ, κατά πολύ καλύτερη από την πρώτη.

Ως μέρος του αυξανόμενου δικτύου δορυφόρων, η SpaceX ανακοίνωσε για πρώτη φορά τη νέα γενιά των συγκεκριμένων δορυφόρων τον Αύγουστο του 2021, «σχεδιασμένη να συμπληρώνει το δίκτυο πρώτης γενιάς που αναπτύσσει επί του παρόντος η SpaceX».

Οι νέοι βαρύτεροι δορυφόροι δημιουργούν σαφώς ένα πιο απαιτητικό φορτίο. Κοινώς, η ισχύς των ήδη υπαρχόντων πυραύλων δεν αρκεί για να υποστηρίξει ικανοποιητικά τις διαρκείς εκτοξεύσεις για την υλοποίηση της ένταξης των νέων δορυφόρων Starlink σε λειτουργία.

Για τη SpaceX, η προσπάθεια να επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την είσοδο σε υπηρεσία του νέου της πυραύλου βαρέων βαρών Starship. Η χρήση αυτού του πυραύλου, θα αυξήσει σημαντικά τη δυνατότητα της SpaceX να ανυψώνει σε τροχιά μεγάλα φορτία με πολύ χαμηλό κόστος.

Starship © Screenshot
Starship © Screenshot

Κι εδώ, έγκειται το μεγάλο στοίχημα: η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εργάζεται σε μια περιβαλλοντική αναθεώρηση του προγράμματος Starship για μήνες για να αξιολογήσει τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. Η ολοκλήρωση της μελέτης αναμένεται στα μέσα Ιουνίου, αν και έχει επανειλημμένα αναβληθεί, προς μεγάλη απογοήτευση του Μασκ. «Χρειαζόμαστε το Starship να δουλεύει και να πετάει συχνά, διαφορετικά το δίκτυο δορυφόρων θα κολλήσει κυριολεκτικά στο έδαφος», είπε ο Μασκ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Πέρα από τον πιθανό περιβαλλοντικό αντίκτυπο του δικτύου και των απαιτούμενων εκτοξεύσεων για την υποστήριξη του, προειδοποιήσεις με τον μανδύα της ανησυχίας εκφράζονται, τόσο από επιστημονικές κοινότητες για πιθανό υπερκορεσμό της γήινης τροχιάς από «διαστημικά σκουπίδια» σε περίπτωση απόσυρσης ή αποτυχίας κάποιου αριθμού δορυφόρου, όσο και από στρατιωτικούς κύκλους αντιαμερικανικών συμφερόντων. Η Κίνα μάλιστα άρχισε εντατικές δοκιμές σε ακόμη πιο νέα πυραυλικά συστήματα καταστροφής δορυφόρων.

Σίγουρα, το δεύτερο στάδιο εξέλιξης του δικτύου δορυφόρων αποτελεί βασικό πυλώνα για την πρόοδο της εταιρείας του Μασκ, ιδίως όταν τόσο μεγάλες επενδύσεις σε υλική υποστήριξη και ανθρώπινο δυναμικό έχουν ενσωματωθεί σε ένα μοναδικό mega project. Ο ίδιος ο Μασκ είναι βέβαια πεπεισμένος για την επιτυχία του εγχειρήματος, τονίζοντας ιδιαίτερα την επιτυχία του συστήματος στην εμπόλεμη ζώνη της Ουκρανίας, με αδιάκοπη επιτυχημένη λειτουργία υπό συνθήκες ισχυρών κατευθυνόμενων ηλεκτρονικών παρεμβολών. Μένει να φανεί αν θα έχει αποτέλεσμα και η ολική εξέλιξη του σχεδίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!