Γ.Δ.
1463.82 -0,20%
ACAG
+0,69%
5.84
CENER
+0,21%
9.62
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
+0,22%
9
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,97%
12.2
TITC
-0,79%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,24%
1.681
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+2,73%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,80%
1.415
ΒΙΟΤ
-10,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.64
ΔΑΑ
-0,38%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,26%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-1,97%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,63%
1.61
ΕΕΕ
+0,48%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,74%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
+0,98%
8.432
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-5,53%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,43%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-0,83%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,04%
3.34
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
+3,72%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,01%
0.879
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,52%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
23.14
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+3,22%
0.962
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+3,44%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.72
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.801
ΠΕΤΡΟ
-1,14%
8.7
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,51%
2.02
ΣΑΡ
-0,73%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-3,47%
6.68
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+7,62%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,85%
3.985
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Η Turo ετοιμάζεται να γίνει η Airbnb των αυτοκινήτων

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι στις ΗΠΑ, το να μην έχει κάποιος αυτοκίνητο είναι σαν να μην έχει… πόδι. Η αμερικανική καταναλωτική κουλτούρα αντικατοπτρίζεται και στην αγορά αυτοκινήτων, με τον μέσο Αμερικανό να κατέχει περισσότερα από δύο οχήματα. Παραδόξως, ένα υψηλό ποσοστό αυτών των αυτοκινήτων μένει συνήθως παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ. Η Turo, λοιπόν, σκέφτηκε να εκμεταλλευτεί αυτό το παράδοξο και να προσφέρει στους Αμερικανούς έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μεταφοράς, όχι μόνο για το δικό τους όφελος, αλλά και για εκείνο του περιβάλλοντος. Και έτσι ξεκινά το success story της εταιρείας, η οποία προσφέρει car-sharing υπηρεσίες ενώ προσελκύει την προσοχή των επενδυτών στις μέρες μας, καθώς σχεδιάζει να μπει στο χρηματιστήριο. Η CapitalPanda ανέλυσε την εταιρεία.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη Startup Turo αναζητά 100 εκατομμύρια δολάρια μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO). Δεν είναι γνωστό πόσες μετοχές θα προσφερθούν ή ποια είναι η εκτιμώμενη αξία τους. Η συγκεκριμένη ημερομηνία για την IPO επίσης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, αλλά η εταιρεία θα συναλλάσσεται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το TURO ticker, ενώ οι Morgan Stanley και J.P.Morgan θα γίνουν οι κύριοι ανάδοχοι της συναλλαγής.

Η Turo είναι μια αμερικανική εταιρεία που προέρχεται από το Σαν Φρανσίσκο και το επιχειρηματικό της μοντέλο βασίζεται στην κοινή χρήση αυτοκινήτων. Η Turo επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών αυτοκινήτων να νοικιάζουν και να μοιράζονται τα οχήματά τους μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο θα μπορούσε να συγκριθεί με το AirBnB αλλά για αυτοκίνητα. Η αμερικανική εταιρεία ιδρύθηκε το 2009 και έχει ήδη φτάσει σωρευτικά παγκόσμια ακαθάριστα έσοδα ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ.

Έτσι, αντί απλώς να έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο, η ενοικίαση ή η κοινή χρήση του γίνεται μια αξιοσημείωτη τάση στην αγορά. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Turo ισχυρίζεται ότι με βάση έρευνες, περίπου το 13% των οδηγών δεν έχει επί του παρόντος αυτοκίνητο και περίπου το 17% δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να αγοράσει αυτοκίνητο τα επόμενα πέντε χρόνια. Η κοινή χρήση αυτοκινήτου έχει πολλά πλεονεκτήματα, οι οδηγοί μπορούν να εξοικονομήσουν διάφορα τέλη, το περιβάλλον επιβαρύνεται λιγότερο και οι άνθρωποι είναι πιο διατεθειμένοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, γεγονός που μειώνει επίσης τη συχνή συμφόρηση στους δρόμους.

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κοινής χρήσης αυτοκινήτων © gminsights
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κοινής χρήσης αυτοκινήτων © gminsights

Το επιχειρηματικό μοντέλο κοινής χρήσης αυτοκινήτου από άτομο σε άτομο (P2P) θα μπορούσε να κερδίσει διπλάσιο μερίδιο αγοράς στο μέλλον και βλέπουμε να υπάρχει διαθέσιμος πολύς χώρος, ειδικά στη σχετικά αναξιοποίητη ευρωπαϊκή αγορά.

Το 2020, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ήταν περίπου 149,9 εκατομμύρια δολάρια. Σε σύγκριση με το 2019, υπάρχει αύξηση της τάξεως του 6% και η καθαρή απώλεια 97,1 εκατομμυρίων δολαρίων που προέκυψε κατά το 2020 επίσης ήταν μειωμένη, συγκριτικά με τα 98,6 εκατομμύρια δολάρια καθαρής απώλειας του 2019. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 η Turo ήταν πολύ επιτυχημένη. Παρήγαγε καθαρά έσοδα 330,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτά τα έσοδα είναι 207% υψηλότερα από εκείνα του 2020 και η καθαρή ζημία μειώθηκε στα 51,7 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2020. Η εταιρεία μπορεί να υπερηφανεύεται για χρηματοδότηση έως και 467,4 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Crunchbase. Οι fans αυτής της Start-up, δηλαδή οι επενδυτές, περιλαμβάνουν την Inter Active Corp, την August Capital, την Canaan και την G Squared.

Το αρχικό επιχειρηματικό μοντέλο της Tura έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών της, τα οποία θα μπορούσαν να διασφαλίσουν την κερδοφορία της εταιρείας ακόμη και μετά την IPO. Η κοινή χρήση ή η ενοικίαση αυτοκινήτου με άμεσο τρόπο, δηλαδή peer-to-peer, δεν περιορίζεται από κανένα υποκατάστημα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Χάρη στην Turo, οι ενοικιαστές αυτοκινήτων μπορούν να εξασφαλίσουν ένα παθητικό εισόδημα, το οποίο σίγουρα αποτελεί μεγάλο πόλο έλξης και μπόνους για πολλούς ανθρώπους. Η οικονομία του διαμοιρασμού είναι μία παγκόσμια τάση και βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες στο μέλλον. Πρόκειται για ένα οικονομικό σύστημα που βασίζεται ακριβώς στην κοινή χρήση των υποχρησιμοποιημένων περιουσιακών στοιχείων, κάτι που αντιλήφθηκε και αξιοποίησε η Turo, ή αλλιώς ο ιδρυτής της εταιρείας, όταν παρατήρησε πόσα αυτοκίνητα ήταν παρκαρισμένα στον δρόμο ακριβώς τη στιγμή που εκείνος χρειαζόταν ένα.

Η Turo θα μπορούσε στο μέλλον να αναπτυχθεί με αρκετά εκρηκτικό ρυθμό σε παγκόσμια κλίμακα. Η τεράστια ευκαιρία για ανάπτυξη δεν είναι μόνο στην προαναφερθείσα Ευρώπη αλλά και στη Λατινική Αμερική, την Αυστραλία, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αφρική. Εκτός από τους οικονομικούς δείκτες που αναφέρονται παραπάνω, η βιωσιμότητα και το σταθερά αυξανόμενο μερίδιο αγοράς P2P είναι βασικοί παράγοντες για τους δυνητικούς επενδυτές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!