Γ.Δ.
1607.79 +0,62%
ACAG
+1,17%
6.07
AEM
-1,02%
4.519
AKTR
-2,42%
5.25
BOCHGR
-1,12%
5.32
CENER
-0,33%
8.97
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
8.34
EVR
-0,29%
1.715
NOVAL
+2,00%
2.55
OPTIMA
+1,27%
14.34
TITC
-1,23%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,10%
2.3
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.27
ΑΛΦΑ
+5,84%
1.9475
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,46%
10.77
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+1,79%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,86%
18.34
ΔΑΑ
-1,73%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+2,24%
13.22
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.86
ΕΕΕ
-0,34%
40.96
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
2.045
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,65%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+3,53%
8.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,12%
2.503
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.835
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.94
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+4,47%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,73%
1.022
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
5.97
ΙΝΤΕΤ
+5,46%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+3,61%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+0,52%
1.95
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
+1,84%
16.6
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+1,50%
0.948
ΛΑΒΙ
+1,66%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-1,14%
1.73
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-4,52%
0.718
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,37%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,77%
35.5
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.824
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,37%
32.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,90%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
10.62
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.99
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,59%
4.533
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.865
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+1,89%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-1,86%
12.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
-3,01%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-13,41%
0.71

Η Turo ετοιμάζεται να γίνει η Airbnb των αυτοκινήτων

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι στις ΗΠΑ, το να μην έχει κάποιος αυτοκίνητο είναι σαν να μην έχει… πόδι. Η αμερικανική καταναλωτική κουλτούρα αντικατοπτρίζεται και στην αγορά αυτοκινήτων, με τον μέσο Αμερικανό να κατέχει περισσότερα από δύο οχήματα. Παραδόξως, ένα υψηλό ποσοστό αυτών των αυτοκινήτων μένει συνήθως παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ. Η Turo, λοιπόν, σκέφτηκε να εκμεταλλευτεί αυτό το παράδοξο και να προσφέρει στους Αμερικανούς έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μεταφοράς, όχι μόνο για το δικό τους όφελος, αλλά και για εκείνο του περιβάλλοντος. Και έτσι ξεκινά το success story της εταιρείας, η οποία προσφέρει car-sharing υπηρεσίες ενώ προσελκύει την προσοχή των επενδυτών στις μέρες μας, καθώς σχεδιάζει να μπει στο χρηματιστήριο. Η CapitalPanda ανέλυσε την εταιρεία.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη Startup Turo αναζητά 100 εκατομμύρια δολάρια μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO). Δεν είναι γνωστό πόσες μετοχές θα προσφερθούν ή ποια είναι η εκτιμώμενη αξία τους. Η συγκεκριμένη ημερομηνία για την IPO επίσης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, αλλά η εταιρεία θα συναλλάσσεται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το TURO ticker, ενώ οι Morgan Stanley και J.P.Morgan θα γίνουν οι κύριοι ανάδοχοι της συναλλαγής.

Η Turo είναι μια αμερικανική εταιρεία που προέρχεται από το Σαν Φρανσίσκο και το επιχειρηματικό της μοντέλο βασίζεται στην κοινή χρήση αυτοκινήτων. Η Turo επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών αυτοκινήτων να νοικιάζουν και να μοιράζονται τα οχήματά τους μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας. Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο θα μπορούσε να συγκριθεί με το AirBnB αλλά για αυτοκίνητα. Η αμερικανική εταιρεία ιδρύθηκε το 2009 και έχει ήδη φτάσει σωρευτικά παγκόσμια ακαθάριστα έσοδα ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ.

Έτσι, αντί απλώς να έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο, η ενοικίαση ή η κοινή χρήση του γίνεται μια αξιοσημείωτη τάση στην αγορά. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Turo ισχυρίζεται ότι με βάση έρευνες, περίπου το 13% των οδηγών δεν έχει επί του παρόντος αυτοκίνητο και περίπου το 17% δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να αγοράσει αυτοκίνητο τα επόμενα πέντε χρόνια. Η κοινή χρήση αυτοκινήτου έχει πολλά πλεονεκτήματα, οι οδηγοί μπορούν να εξοικονομήσουν διάφορα τέλη, το περιβάλλον επιβαρύνεται λιγότερο και οι άνθρωποι είναι πιο διατεθειμένοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, γεγονός που μειώνει επίσης τη συχνή συμφόρηση στους δρόμους.

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κοινής χρήσης αυτοκινήτων © gminsights
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κοινής χρήσης αυτοκινήτων © gminsights

Το επιχειρηματικό μοντέλο κοινής χρήσης αυτοκινήτου από άτομο σε άτομο (P2P) θα μπορούσε να κερδίσει διπλάσιο μερίδιο αγοράς στο μέλλον και βλέπουμε να υπάρχει διαθέσιμος πολύς χώρος, ειδικά στη σχετικά αναξιοποίητη ευρωπαϊκή αγορά.

Το 2020, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ήταν περίπου 149,9 εκατομμύρια δολάρια. Σε σύγκριση με το 2019, υπάρχει αύξηση της τάξεως του 6% και η καθαρή απώλεια 97,1 εκατομμυρίων δολαρίων που προέκυψε κατά το 2020 επίσης ήταν μειωμένη, συγκριτικά με τα 98,6 εκατομμύρια δολάρια καθαρής απώλειας του 2019. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 η Turo ήταν πολύ επιτυχημένη. Παρήγαγε καθαρά έσοδα 330,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτά τα έσοδα είναι 207% υψηλότερα από εκείνα του 2020 και η καθαρή ζημία μειώθηκε στα 51,7 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2020. Η εταιρεία μπορεί να υπερηφανεύεται για χρηματοδότηση έως και 467,4 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Crunchbase. Οι fans αυτής της Start-up, δηλαδή οι επενδυτές, περιλαμβάνουν την Inter Active Corp, την August Capital, την Canaan και την G Squared.

Το αρχικό επιχειρηματικό μοντέλο της Tura έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών της, τα οποία θα μπορούσαν να διασφαλίσουν την κερδοφορία της εταιρείας ακόμη και μετά την IPO. Η κοινή χρήση ή η ενοικίαση αυτοκινήτου με άμεσο τρόπο, δηλαδή peer-to-peer, δεν περιορίζεται από κανένα υποκατάστημα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Χάρη στην Turo, οι ενοικιαστές αυτοκινήτων μπορούν να εξασφαλίσουν ένα παθητικό εισόδημα, το οποίο σίγουρα αποτελεί μεγάλο πόλο έλξης και μπόνους για πολλούς ανθρώπους. Η οικονομία του διαμοιρασμού είναι μία παγκόσμια τάση και βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες στο μέλλον. Πρόκειται για ένα οικονομικό σύστημα που βασίζεται ακριβώς στην κοινή χρήση των υποχρησιμοποιημένων περιουσιακών στοιχείων, κάτι που αντιλήφθηκε και αξιοποίησε η Turo, ή αλλιώς ο ιδρυτής της εταιρείας, όταν παρατήρησε πόσα αυτοκίνητα ήταν παρκαρισμένα στον δρόμο ακριβώς τη στιγμή που εκείνος χρειαζόταν ένα.

Η Turo θα μπορούσε στο μέλλον να αναπτυχθεί με αρκετά εκρηκτικό ρυθμό σε παγκόσμια κλίμακα. Η τεράστια ευκαιρία για ανάπτυξη δεν είναι μόνο στην προαναφερθείσα Ευρώπη αλλά και στη Λατινική Αμερική, την Αυστραλία, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αφρική. Εκτός από τους οικονομικούς δείκτες που αναφέρονται παραπάνω, η βιωσιμότητα και το σταθερά αυξανόμενο μερίδιο αγοράς P2P είναι βασικοί παράγοντες για τους δυνητικούς επενδυτές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!