Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,24%
8.48
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,52%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,28%
1.41
ΑΒΕ
+4,98%
0.464
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+15,07%
0.84
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,60%
1.6005
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+1,42%
11.42
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+1,81%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,32%
5.92
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
-1,55%
1.27
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,70%
7.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,54%
11.24
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,13%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+1,14%
31.86
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,23%
2.29
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,81%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,38%
7.87
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
+1,12%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.065
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.81
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
+1,16%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+1,65%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+2,79%
3.32
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,83%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,26%
0.482
ΚΟΥΑΛ
-0,16%
1.228
ΚΟΥΕΣ
-1,14%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,22%
11.5
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+1,09%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-2,60%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,83%
3.65
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,35%
22.98
ΜΟΝΤΑ
+5,81%
3.28
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,89%
1.885
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,14%
36.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
-0,59%
25.15
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,75%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,40%
13.75
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.42
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,71%
3.578
ΠΕΤΡΟ
+3,42%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,92%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,43%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,32%
4.64
ΡΕΒΟΙΛ
+1,50%
2.03
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+0,89%
0.342
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,62%
19.63
ΤΖΚΑ
+3,96%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της Ελλάδας στο e-εμπόριο

Υψηλότερα, μόνο από τη γειτονική Βουλγαρία, βρίσκεται η Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταξύ των 27 χωρών της ΕΕ, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Σύμφωνα με τη μελέτη του παρόχου ηλεκτρονικών πληρωμών Unzer, βάσει της οποίας όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ αξιολογήθηκαν σε τέσσερα πεδία ανάλυσης: αγορά, υποδομές, καταναλωτές και ειδικευμένοι εργαζόμενοι, οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανέρχονται στα 14 δισ. ευρώ, το οποίο προέρχεται από 2 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 19%) που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Στην Ολλανδία που είναι πρωταθλήτρια στις ηλεκτρονικές πωλήσεις οι εταιρείες που έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα είναι κοντά 1 στις 3.

Το ποσοστό των εταιρειών λιανικής που πωλούν τα προϊόντα τους διαδικτυακά, τόσο στο εσωτερικό όσο και σε άλλες χώρες της ΕΕ, είναι μόλις 7% στην Ελλάδα έναντι 13% στην Ολλανδία, 12% στην Ιρλανδία.

Σε ότι αφορά το ποσοστό των εταιρειών λιανικής που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος στην Ελλάδα είναι στο 18%, από 24% στην Ολλανδία, και 29% στην Ιρλανδία και στη Δανία.

Μικρές αποκλίσεις έχει η Ελλάδα στο μέσο κόστος των αποστολών, τη μέση τιμή ενοικίασης ενός εμπορικού ακινήτου (χώρος γραφείου, ετησίως, ανά τετραγωνικό μέτρο) και τη μέση ταχύτητα διαδικτύου της χώρας.

Στον δείκτη εκείνο που απέχει πολύ από τις χώρες πρωταθλητές στις ηλεκτρονικές αγορές είναι στον βαθμό ψηφιοποίησης των καταναλωτών και των δυνητικών πελατών, στο ποσοστό του πληθυσμού που κάνει αγορές μέσω διαδικτύου και στο ποσοστό του πληθυσμού που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.

Στην Ελλάδα 8 στους 10 έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, όμως μόλις το 54% κάνει διαδικτυακές αγορές και κάτω από 5 στους 10 χρησιμοποιούν  ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές. Στις χώρες όπου είναι ώριμο το ηλεκτρονικό εμπόριο αυτά τα ποσοστά ξεπερνούν το 90%.

Τι αγοράζουν όμως περισσότεροι οι Έλληνες και τι ποσοστό των συνολικών τους αγορών αντιπροσωπεύει το ηλεκτρονικό τους καλάθι; Σύμφωνα με έρευνα του Eltrun, για τους onlineκαταναλωτές οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των συνολικών τους αγορών. Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Τα προϊόντα με τα μεγαλύτερα ποσοστά αγοράς τους διαδικτυακά είναι: εισιτήρια-ξενοδοχεία 45%, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά 34%, είδη ρουχισμού 20%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!