THEPOWERGAME
Υψηλότερα, μόνο από τη γειτονική Βουλγαρία, βρίσκεται η Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταξύ των 27 χωρών της ΕΕ, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Σύμφωνα με τη μελέτη του παρόχου ηλεκτρονικών πληρωμών Unzer, βάσει της οποίας όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ αξιολογήθηκαν σε τέσσερα πεδία ανάλυσης: αγορά, υποδομές, καταναλωτές και ειδικευμένοι εργαζόμενοι, οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανέρχονται στα 14 δισ. ευρώ, το οποίο προέρχεται από 2 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 19%) που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Στην Ολλανδία που είναι πρωταθλήτρια στις ηλεκτρονικές πωλήσεις οι εταιρείες που έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα είναι κοντά 1 στις 3.
Το ποσοστό των εταιρειών λιανικής που πωλούν τα προϊόντα τους διαδικτυακά, τόσο στο εσωτερικό όσο και σε άλλες χώρες της ΕΕ, είναι μόλις 7% στην Ελλάδα έναντι 13% στην Ολλανδία, 12% στην Ιρλανδία.
Σε ότι αφορά το ποσοστό των εταιρειών λιανικής που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος στην Ελλάδα είναι στο 18%, από 24% στην Ολλανδία, και 29% στην Ιρλανδία και στη Δανία.
Μικρές αποκλίσεις έχει η Ελλάδα στο μέσο κόστος των αποστολών, τη μέση τιμή ενοικίασης ενός εμπορικού ακινήτου (χώρος γραφείου, ετησίως, ανά τετραγωνικό μέτρο) και τη μέση ταχύτητα διαδικτύου της χώρας.
Στον δείκτη εκείνο που απέχει πολύ από τις χώρες πρωταθλητές στις ηλεκτρονικές αγορές είναι στον βαθμό ψηφιοποίησης των καταναλωτών και των δυνητικών πελατών, στο ποσοστό του πληθυσμού που κάνει αγορές μέσω διαδικτύου και στο ποσοστό του πληθυσμού που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.
Στην Ελλάδα 8 στους 10 έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, όμως μόλις το 54% κάνει διαδικτυακές αγορές και κάτω από 5 στους 10 χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές. Στις χώρες όπου είναι ώριμο το ηλεκτρονικό εμπόριο αυτά τα ποσοστά ξεπερνούν το 90%.
Τι αγοράζουν όμως περισσότεροι οι Έλληνες και τι ποσοστό των συνολικών τους αγορών αντιπροσωπεύει το ηλεκτρονικό τους καλάθι; Σύμφωνα με έρευνα του Eltrun, για τους onlineκαταναλωτές οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των συνολικών τους αγορών. Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Τα προϊόντα με τα μεγαλύτερα ποσοστά αγοράς τους διαδικτυακά είναι: εισιτήρια-ξενοδοχεία 45%, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά 34%, είδη ρουχισμού 20%.