THEPOWERGAME
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του διαδικτύου γενικά, και του ηλεκτρονικού εμπορίου ειδικότερα, είναι ότι δεν γνωρίζει εθνικά σύνορα. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία προϊόντων και διανομέων, η οποία είναι μεγαλύτερη από ποτέ, χάρη στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο.
Μια πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την International Post Corporation, προσδιόρισε τους κορυφαίους προορισμούς. Στη διασυνοριακή έρευνα αγοραστών ηλεκτρονικού εμπορίου 2021, που διεξήχθη μεταξύ περισσότερων από 33.000 διαδικτυακών αγοραστών από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, η IPC βοήθησε να δημιουργηθεί μια σαφέστερη εικόνα του διεθνούς διασυνοριακού πελάτη ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στην παγκόσμια επισκόπηση, η Κίνα ήταν η πιο ελκυστική χώρα για διασυνοριακούς αγοραστές: το 35% των ερωτηθέντων στις 40 χώρες πραγματοποίησαν την τελευταία τους διασυνοριακή αγορά από έναν πάροχο με έδρα την Κίνα. Οι ΗΠΑ ακολουθούν σε αρκετή απόσταση με 14%.
Όμως, η κορυφαία διεύθυνση στον κόσμο για τους διασυνοριακούς διαδικτυακούς αγοραστές είναι ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου η Amazon. Το 26% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν από την IPC δήλωσαν ότι έκαναν την τελευταία τους διασυνοριακή αγορά από την Amazon. Η Amazon είναι πιο δημοφιλής μεταξύ των διασυνοριακών αγοραστών από το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και την Ινδία – περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες σε αυτές τις χώρες ονόμασαν την Amazon ως τη διεύθυνση της πιο πρόσφατης διασυνοριακής αγοράς τους.
Ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός για τους παγκόσμιους διασυνοριακούς διαδικτυακούς αγοραστές είναι η Alibaba / AliExpress: το 19% των διασυνοριακών αγορών έγινε από τα ηλεκτρονικά καταστήματα του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα. Η Alibaba είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός αγορών για τους online αγοραστές στη Ρωσία: το 74% των Ρώσων πελατών ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποίησαν την τελευταία τους διασυνοριακή αγορά από την Alibaba.
Την 3η θέση στη λίστα με τα πιο δημοφιλή ηλεκτρονικά καταστήματα για διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο καταλαμβάνει το eBay με μερίδιο 10%, το Wish βρίσκεται στην 4η θέση με 7%. Τόσο το Wish όσο και το Ebay έχασαν θέσεις σε σύγκριση με την έκθεση IPC 2019, ενώ η Amazon επέκτεινε το προβάδισμά τους σε πολλές χώρες.
Στη συνέχεια με μερίδιο 3% ακολουθούν η Zalando και η Shein.
Παρόλο που οι διασυνοριακές αγορές έχουν γίνει δημοφιλείς σε όλο τον κόσμο, με ορισμένες χώρες να καταγράφουν σημαντικά διασυνοριακά μερίδια στα συνολικά τους έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο, εξακολουθεί να υπάρχει μια τάση προς περισσότερο εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με την έρευνα IPC: το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκόπευαν να αγοράσουν πολύ περισσότερα από εγχώριους ηλεκτρονικούς λιανοπωλητές στο μέλλον.