THEPOWERGAME
Νέα χρηματοδότηση ύψους 425.000 ευρώ εξασφάλισε η πρώτη πλατφόρμα ανταλλαγής παιδικών ρούχων στην Ελλάδα, Swaplanet.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο γύρος χρηματοδότησης με lead investors τους Zeno Capital και Genesis Ventures, και συμμετοχή από Έλληνες επενδυτές μέσω του Hellenic Business Angels Network και ξένους επενδυτές από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αίγυπτο. Το κεφάλαιο θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση των λειτουργιών της εταιρίας, την επιτάχυνση της προσέλκυσης χρηστών και την εισαγωγή πιο εξελιγμένων τεχνολογιών. Ο γύρος περιελάμβανε μια επιτυχημένη και κερδοφόρα έξοδο του πρώτου επενδυτή της Swaplanet, του Demium’s Partner Fund (Ισπανία). Νομικός σύμβουλος για τη συναλλαγή ήταν η εταιρία Saplegal – A.S. Papadimitriou & Partners. Οι συμμετέχοντες επενδυτές φέρνουν ένα ισχυρό μείγμα εμπειρίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και αρκετοί από αυτούς θα λειτουργήσουν ως σύμβουλοι της πλατφόρμας, βοηθώντας την στην περαιτέρω υλοποίηση του στρατηγικού της πλάνου στην ελληνική αγορά, στην επέκταση των λειτουργιών της και στην προεργασία για επέκταση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η πλατφόρμα Swaplanet ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2021 από την ομάδα των Σερίφ Μπαρακάτ, Έλενας Στάμου και Τζίμυ Νικολαΐδη και ξεκίνησε τη λειτουργία της το ίδιο καλοκαίρι. Μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να αυξήσει τη βάση των πελατών της με περισσότερους από 3.500 χρήστες, που αυξάνονται καθημερινά. Έχει επεκταθεί από την αρχική εξυπηρέτηση στην περιοχή της Αττικής, σε όλη την Ελλάδα (ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα νησιά). Η ομάδα έχει μεγαλώσει απασχολώντας οκτώ υπαλλήλους, έχοντας παραλάβει και ταξινομήσει περισσότερα από 30.000 ρούχα από γονείς, και έχοντας αναρτήσει περισσότερα από 14.000 από αυτά στην πλατφόρμα, προς ανταλλαγή.
Πώς η βιομηχανία των ενδυμάτων επιβαρύνει τον πλανήτη
Η βιομηχανία των ενδυμάτων, αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο δημιουργό αποβλήτων στον κόσμο, και είναι υπεύθυνη για την έκλυση του 10% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (έναντι 6% της βιομηχανίας των πλαστικών) και παράγει το 20% των παγκόσμιων λυμάτων. Οι αριθμοί γίνονται εύκολα κατανοητοί, όταν συνειδητοποιεί κανείς, ότι ένα απλό μπλουζάκι απαιτεί για την παραγωγή του, 2.700 λίτρα νερού. Η συνεχής ανάπτυξη της γρήγορης μόδας έχει κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα. Η Swaplanet αντιμετωπίζει ενεργά αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα, ενθαρρύνοντας περισσότερες ανταλλαγές και λιγότερες αγορές, ενώ βοηθά τις οικογένειες να μειώσουν τις δαπάνες τους για αγορές παιδικών ρούχων έως και 90%.
Όλα τα ρούχα ταξινομούνται ξεχωριστά από την Swaplanet και καθαρίζονται επαγγελματικά, ώστε να διασφαλιστεί ότι κάθε προϊόν βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Δίνοντας μια νέα ζωή στα ρούχα που ήδη αγαπήσαμε, όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε τη φύση να αναρρώσει από τη χρόνια κακοποίηση που έχει υποστεί από τους ανθρώπους, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα, την κατασπατάληση του νερού, την εξόρυξη των φυσικών πόρων αλλά των αποβλήτων των χώρων υγειονομικής ταφής.
Με τη πρωτοποριακή πλατφόρμα μας, οι χρήστες δημιουργούν ένα λογαριασμό, και στέλνοντας τα αγαπημένα τους ρούχα που δεν χρειάζονται πια, κερδίζουν πίστωση την οποία και εξαργυρώνουν για να παραγγείλουν το επόμενο σετ ρούχων για τα παιδιά τους (που μεγαλώνουν τόσο γρήγορα). Τα ρούχα που δεν περνούν από τους αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους μας, δωρίζονται σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως η Fabric Republic και η Khora Athens, ενώ το 2% του ετήσιου εισοδήματος μας δωρίζεται στη φιλανθρωπική οργάνωση we4all για αναδασώσεις και περιβαλλοντική εκπαίδευση για παιδιά.
«Η Swaplanet έχει σχεδιαστεί από γονείς, για γονείς και είναι μια λύση win-win για όλους, γονείς, παιδιά, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και τον πλανήτη μας», αναφέρει ο Σερίφ Μπαρακάτ, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής μας, πατέρας δύο παιδιών (4 ετών και 1 έτους). «Η ομάδα μας είναι κατενθουσιασμένη που λαμβάνει καθημερινά τα εξαιρετικά σχόλια πελατών από την έναρξη των λειτουργιών μας, επικυρώνοντας το όραμά μας και την ανάγκη για ύπαρξη μιας τέτοιας λύσης. Θέλουμε περισσότεροι γονείς να ενημερωθούν για το πώς μπορούμε μαζί να αλλάξουμε τις αγοραστικές τους συνήθειες και είμαστε χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που έχουμε την υποστήριξη κορυφαίων επενδυτών και σπουδαίων του κλάδου, ώστε να συστήσουμε την πλατφόρμα Swaplanet σε ακόμη περισσότερες οικογένειες».
Ο κ. Δημήτρης Γεωργακόπουλος, Partner της Zeno Capital, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε co-lead investors σε αυτόν τον γύρο χρηματοδότησης της Swaplanet, της κορυφαίας πλατφόρμας ανταλλαγής παιδικών ρούχων στην Ελλάδα. Η ιδρυτική ομάδα της Swaplanet έχει ήδη δώσει εντυπωσιακά και πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα. Μείναμε έκπληκτοι από τη φιλικότητα προς το χρήστη της πλατφόρμας, την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων και κυρίως του θετικού αντίκτυπου που δημιουργείται με τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και των απορριμμάτων. Η Swaplanet έχει τοποθετηθεί σε πολύ καλή θέση για να επιτύχει σημαντική ανάπτυξη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου για είδη από δεύτερο χέρι».
Ο κ. Στέργιος Αναστασιάδης, Partner της Genesis Ventures, ανέφερε ότι: «Η ομάδα της Swaplanet είναι μια από τις πιο σκληρά εργαζόμενες και “πεινασμένες” ομάδες που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η Έλενα, ο Σερίφ και ο Τζίμυ, δεν επικεντρώνονται μόνο στην επίλυση ενός δύσκολου προβλήματος, αλλά αντιλαμβάνονται ότι η εμπειρία του τελικού χρήστη πρέπει να είναι εξαιρετική, και για το λόγο αυτό επεξεργάστηκαν ξανά και τις 7 εμπειρίες μέσα σε 3 μήνες, ενώ ταυτόχρονα βελτίωσαν τα οικονομικά της μονάδας τους κατά 30%. Αυτή η προσέγγιση τους που βασίζεται πάνω σε δεδομένα, θα τους προετοιμάσει κατάλληλα και για την γεωγραφική τους επέκταση σε άλλες χώρες.”
Ο κ. Δημήτρης Τσίγκος, συνιδρυτής του Hellenic Business Angels Network (HeBAN) πρόσθεσε: «Είμαστε υπερβολικά ενθουσιασμένοι που η Swaplanet αποτελεί μία από τις πρώτες επενδύσεις που ολοκλήρωσε το γκρουπ μας για τα μέλη του. Στο HeBAN αναζητούμε δυνατές και με ισχυρά κίνητρα ομάδες, με ένα επεκτάσιμο προϊόν σε μια αναπτυσσόμενη αγορά, και πιστεύουμε ότι η Swaplanet έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες της κοινωνίας για βιώσιμα ρούχα. Ανυπομονούμε να στηρίξουμε την εταιρεία στα σχέδιά της σε συνεργασία με την ισχυρή και ποικιλόμορφη ομάδα συνεπενδυτών της. Για αυτήν την επένδυση, στα μέλη της HeBAN προστέθηκαν επίσης ένας από τους ιδρυτές μιας κορυφαίας νεοφυούς επιχείρησης στον τομέα της υγείας στις ΗΠΑ, και ένας από τους πρωτοπόρους του angel investing».