Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Ποια προϊόντα αγοράζουν οι φανατικοί e-shoppers

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, η χώρα μας είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης e-commerce (77%)

Online αγορές © Pixabay

Η ψηφιακή οικονομία άνθισε κατά τη διάρκεια της κρίσης της COVID-19, και φυσικά η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από αυτή την καινούργια παγκόσμια τάση. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, η χώρα μας είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου (77%). Με τη συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021, να έχει αγγίξει τα 14 δισ. ευρώ σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Το εντυπωσιακό όμως για αυτή τη …νέα μορφή κατανάλωσης είναι η πιστότητα των πελατών. Για το 60% του συνολικού πληθυσμού (62% ανάμεσα στους online shoppers), το online shopping θα συνεχίσει να υπάρχει στην καθημερινότητά τους με τον ίδιο ρυθμό, ενώ ποσοστό 14% δηλώνει ότι θα αυξήσει την συχνότητα των online αγορών. Συνολικά, λαμβάνοντας υπόψη κι όσους δηλώνουν ότι θα το περιορίσουν, το online shopping θα συνεχίσει να αφορά το 94% του πληθυσμού.. Ανάμεσα στα κοινά που δηλώνουν έτοιμα να επιταχύνουν την μεταφορά των αγορών τους στο online περιβάλλον, εμφανίζονται ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, σημαντικά περισσότεροι καταναλωτές ηλικίας 18- 34 καθώς και κάτοικοι σε περιοχές εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Πιο φανατικοί e-shoppers αποδεικνύονται τα νοικοκυριά με παιδιά, που έχουν σθεναρή προτίμηση στις διαδικτυακές αγορές (49%) απ’ ό,τι οι αγοραστές χωρίς παιδιά (33%). Στο μεταξύ, όσον αφορά την ηλικία, οι καταναλωτές που ανήκουν στη γενιά των Millennial – οι ηλικίες 25-40 ετών – έχουν τη μεγαλύτερη προτίμηση στις online αγορές (51%), ενώ οι Boomers είναι αυτοί που δίνουν την πιο «διστακτική» ψήφο εμπιστοσύνης στο online κανάλι (24%).

Όταν πρόκειται για online αγορά, το βασικό κριτήριο δεν είναι για όλους η χαμηλότερη δυνατή τιμή, καθώς αυτό αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για το 40% των καταναλωτών.

Τι αγοράζουμε online

Το Delivery Φαγητού και τα Ηλεκτρονικά Είδη παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου, είδη κήπου, Αξεσουάρ για Αυτοκίνητα/Ποδήλατα, Προϊόντα για Κατοικίδια, Super Market και Delivery Αλκοολούχων πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές (48%) αφορά Delivery Φαγητού ή καφέ, ενώ το υπόλοιπο 52% των ετήσιων συναλλαγών αφορά 1 στις 2 αγορές Super Market, Ρούχα, Είδη Φαρμακείου ή Ηλεκτρονικά Είδη.

Στο 1 δισ. τα προϊόντα μόδας

Το 2021 αποτέλεσε «χρονιά ρεκόρ» και για τα προϊόντα μόδας. Σύμφωνα με την πορεία που καταγράφουν οι πωλήσεις στα online καταστήματα μόδας του GLAMI, το 2021 ήταν μία χρονιά σταθερής ανάπτυξης αλλά και εξισορρόπησης της αξίας των πωλήσεων που δημιουργήθηκαν από τα κλικ του GLAMI προς τα συνεργαζόμενα eshop (GMV). Η αξία των πωλήσεων για σχεδόν όλους τους μήνες του 2021 ήταν αισθητά μεγαλύτερη του 2020.

ΙΛΥΔΑ
0.61%
1.66
AKTR
-0.19%
5.26
ΔΕΗ
0.15%
13.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.83
ΕΛΠΕ
-0.19%
7.81
ΠΕΤΡΟ
0.77%
7.88
ΟΛΠ
-0.61%
32.75
TITC
-0.12%
40.10
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.53%
18.64
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.42
ΛΟΥΛΗ
-0.30%
3.29
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
1.27
NOVAL
0.60%
2.53
ΙΝΤΚΑ
0.33%
3.09
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
6.74%
0.36
ACAG
0.33%
6.02
ΑΣΚΟ
0.97%
3.13
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-4.35%
0.22
ΝΑΚΑΣ
-0.65%
3.06
BOCHGR
1.48%
5.48
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.63%
3.97
ΡΕΒΟΙΛ
0.59%
1.70
ΕΛΛ
-0.34%
14.80
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.44%
0.34
ΟΠΑΠ
-0.59%
16.93
ΜΥΤΙΛ
-0.82%
36.30
ΔΟΜΙΚ
-0.75%
2.66
ΦΡΛΚ
0.37%
4.09
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
12.20
ΟΤΟΕΛ
0.18%
10.90
ΚΡΙ
0.00%
15.90
ΙΑΤΡ
1.04%
1.94
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
1.66%
2.76
ΣΠΕΙΣ
0.72%
5.62
ΚΟΡΔΕ
-2.22%
0.44
ΠΡΟΦ
-1.18%
5.03
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
2.14
OPTIMA
0.14%
14.44
ΑΚΡΙΤ
-1.35%
0.73
ΤΕΝΕΡΓ
-0.10%
20.14
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.80
ΒΙΟΚΑ
0.58%
1.72
ΠΑΠ
0.79%
2.56
ΙΝΤΕΤ
4.66%
1.24
ΠΕΙΡ
0.47%
4.72
ΜΙΝ
0.81%
0.50
ΕΤΕ
1.18%
9.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.60%
4.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.61%
1.62
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.19%
21.50
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.89%
0.34
ΕΕΕ
-1.75%
40.32
ΚΟΥΕΣ
0.33%
6.16
ΕΥΔΑΠ
-0.51%
5.88
ΜΙΓ
1.77%
2.88
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
3.52
ΛΑΝΑΚ
9.47%
1.04
CENER
-0.43%
9.36
ΝΑΥΠ
-2.20%
0.80
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.18
ΜΑΘΙΟ
0.88%
0.69
ΚΑΡΕΛ
-1.22%
324.00
ΑΤΤ
0.85%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
0.43%
2.35
ΕΣΥΜΒ
2.68%
1.15
ΕΥΡΩΒ
-0.92%
2.58
ΚΤΗΛΑ
-1.55%
1.90
ΕΛΣΤΡ
1.30%
2.33
ΑΔΜΗΕ
-1.45%
2.73
DIMAND
1.09%
8.35
ΒΙΟΣΚ
1.35%
1.50
ΑΒΑΞ
0.68%
2.23
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.73%
2.35
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
2.54%
0.81
EVR
-0.59%
1.69
ΓΕΒΚΑ
2.70%
1.52
ΑΛΦΑ
0.20%
2.02
ΟΤΕ
-0.98%
15.18
ΜΕΒΑ
3.93%
3.97
ΑΣΤΑΚ
-2.50%
7.02
ΞΥΛΠ
9.73%
0.41
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.04
CNLCAP
0.00%
7.05
ΑΤΕΚ
8.04%
1.21
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
1.46%
2.02
ΔΑΑ
-0.04%
8.91
ΑΝΔΡΟ
0.31%
6.50
ΞΥΛΚ
0.00%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.62%
26.16
ΚΟΥΑΛ
1.72%
1.30
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
2.12%
1.45
ΕΛΧΑ
-1.37%
2.17
ΑΡΑΙΓ
0.63%
11.10
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-5.03%
3.59
ΜΟΥΖΚ
-1.61%
0.61
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.78
ΟΛΥΜΠ
0.78%
2.57
ΑΒΕ
1.46%
0.42
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.19%
5.14
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.33%
1.26
ΕΛΤΟΝ
1.78%
1.83
ΒΙΣ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.65
AEM
-0.01%
4.64
ΒΙΟ
0.17%
5.80
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
1.33%
4.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.13%
0.80
ΣΙΔΜΑ
0.33%
1.52
ΣΠΙ
0.97%
0.62
ΕΒΡΟΦ
1.64%
1.86
ΜΠΡΙΚ
2.16%
2.37